אם יש לכם אתר אינטרנט רוב הסיכויים שיצא לכם לשמוע על קידום אתרים אורגני. היתרונות של קידום אתרים במנועי החיפוש עושים את ההבדל בין הצלחה לכישלון. אם פתחתם אתר שלא ממצא את הפוטנציאל שבו, הגיע הזמן לעשות חישוב מסלול מחדש. עם קידום אתרים בגוגל ניתן יהיה להשיג את התוצאה הרצויה, זאת שתמיד חלמתם להשיג. במאמר הבא נסביר לכם מה זה בכלל קידום אתרים אורגני, איך עושים זאת בהצלחה ואל מי פונים בעניין. ברגע שכל חלקי הפאזל יתחברו יהיה לכם קל לדעת כי אתם בדרך הנכונה להוציא את המקסימום מהאתר. אין תחושה יותר משמחת מאשר לראות את האתר צמח וגדל בכל יום מחדש.
מה זה קידום אתרים אורגני?
כאשר אתם מעלים אתר אינטרנט לאוויר יהיה עליכם לעבוד קשה כדי לעלות את מידת החשיפה אליו. רוב האנשים בעולם נכנסים לאתרים מסוגים שונים דרך מנועי החיפוש השונים. הם מחפשים מילות מפתח מסוימות, ונכנסים לאתרים הראשונים שנמצאים בדפי החיפוש. איך תוכלו לגרום לאתר שהקמתם להופיע במנועי החיפוש המובילים? התשובה תהיה על ידי קידום אתרים באינטרנט. זוהי הדרך האפקטיבית ביותר להגדיל את החשיפה לאתר, לגרום לאנשים נוספים להכיר אתכם. זה שהאתר עלה רק לאחרונה לאוויר, אין זה אומר שיהיה עליכם להתפשר בסוגייה הזו.
במילים פשוטות קידום אתרים seo מאפשר לכם לשפר את הדירוג של אתרכם במנועי החיפוש. הצלחתם לשפר את הדירוג של אתרכם במנועי החיפוש? זה יבוא לידיי ביטוי בכך שהוא עולה בתוצאות החיפוש ומתברג בתוצאות חיפוש גבוהות. ככל שתעלו יותר בדירוג של גוגל, כך מן הסתם החשיפה לאתר תגדל בהתאם. לא כל הגולשים מוכנים להיכנס לעשרות אתרים, גם לאלה שנמצאים בעמודים מתקדמים. הרוב המכריע של הגולשים ייכנס אל 4-5 תוצאות החיפוש הראשונות בכל מילת מפתח מחופשת. תדאגו להתברג בתוצאות החיפוש הראשונות כדי להפוך את החשיפה לאפקטיבית בהרבה. מה שהיה נראה לכם בלתי אפשרי יהפוך למציאותי באמצעות קידום אתרים.
איך SEO עובד?
"SEO פועל על ידי אופטימיזציה של תוכן האתר, ביצוע מחקר מילות מפתח והוספת קישורים נכנסים כדי להגדיל את דירוג התוכן ואת הנראות של האתר. אמנם בדרך כלל ניתן לראות תוצאות משפיעות על ה-SERP לאחר שדף האינטרנט נסרק ונוסף לאינדקס על ידי מנוע החיפוש , מאמצי קידום אתרים עשויים להימשך חודשים כדי להתממש במלואם."
דירוגים
דירוגים זה מה שמנועי החיפוש משתמשים כדי לקבוע היכן למקם דף אינטרנט מסוים ב-SERP. הדירוגים מתחילים במיקום מספר אפס דרך המספר הסופי של תוצאות מנועי החיפוש עבור השאילתה, ודף אינטרנט יכול לדרג עבור מיקום אחד בכל פעם ככל שעובר הזמן, דירוג דף אינטרנט עשוי להשתנות עקב גיל, תחרות ב-SERP או שינויים באלגוריתמים על ידי מנוע החיפוש עצמו.
נראות
נראות מונח זה מתאר עד כמה דומיין מסוים בולט בתוצאות מנוע החיפוש. נראות חיפוש נמוכה יותר מתרחשת כאשר הדומיין אינו גלוי עבור שאילתות חיפוש רלוונטיות רבות ואילו עם נראות חיפוש גבוהה יותר, ההפך הוא הנכון.
איך גוגל יודעת איך לדרג עמוד?
למנועי חיפוש יש מטרה אחת בלבד. הם שואפים לספק למשתמשים את התשובות או המידע הרלוונטיים ביותר. בכל פעם שאתה משתמש בהם, האלגוריתמים שלהם בוחרים את הדפים הרלוונטיים ביותר לשאילתה שלך. ולאחר מכן, דרג אותם, מציג את המרב סמכותיים או פופולריים תחילה.כדי לספק את המידע הנכון למשתמשים, מנועי החיפוש מנתחים ארבעה גורמים עיקריים:
המשמעות מאחורי השאילתה של מישהו, שהיא כוונתו הסביר ביותר להתחיל חיפוש, וכיצד כוונה זו תואמת את התוכן המועיל ביותר.
רלוונטיות בין שאילתת החיפוש והתוכן בדף, ומנועי חיפוש מעריכים אותה לפי גורמים שונים כמו נושא או מילות מפתח.
איכות התוכן, המשתמשת במודל E-E-A-T כדי להציג תוכן שנראה המועיל ביותר על בסיס על אותות כמו מומחיות, סמכות ואמינות. השימושיות של אתר, שמתחשבת במהירות הדף, הידידותיות לנייד וגורמים אחרים הקשורים לכמה קל לגלות תוכן באתר.
הקשר, המסתמך על התנהגותו של המחפש בעבר ו הגדרות כמו מיקום. וכדי לנתח את כל המידע הזה הם משתמשים במשוואות מורכבות הנקראות אלגוריתמי חיפוש.
מנועי חיפוש שומרים על האלגוריתמים שלהם בסוד. אבל עם הזמן, אנשי SEO זיהו כמה מהגורמים שהם לוקחים בחשבון בעת דירוג דף. אנו מתייחסים אליהם כאל גורמי דירוג, והם מהווים את המוקד של אסטרטגיית SEO.
מה זה E-E-E-T?
בעת קביעת הרלוונטיות והסמכות, מעקב אחר מסגרת ה-E-E-A-T יכול לעזור מאוד. E-E-A-T ב-SEO מייצג "מומחיות", "ניסיון", "סמכותיות" ו"אמינות".
הנה המשמעות של כל אחד מהם:
- מומחיות: אתה מומחה לנושא.
- ניסיון: יש לך ניסיון אישי עם התוכן שאתה כותב עליו.
- סמכותיות: אחרים רואים בך מקור סמכות, כמו אתרים אחרים המקשרים לאתר שלך ומבטיחים האמינות שלך.
- מהימנות: האתר שלך והתוכן שלו אמינים ועדכניים.
אנשי מקצוע דירגו את האמינות והמומחיות כגורם הדירוג החשוב ביותר להופעה ב-SERPs, ואחריו ניסיון וסמכותיות.
ככל שה-AI הופך ל- חלק גדול יותר מתמהיל החיפוש, המומחיות והניסיון יהפכו חשובים יותר ויותר עבור כותבי תוכן המעוניינים להתבלט מתוכן שנוצר בינה מלאכותית, מכיוון שלאלגוריתמים אין את המומחיות לפתח דעות ייחודיות או בעלי רמת האישיות שיש למומחה אנושי.
ולמרות שאלו אינם גורמי דירוג ישירים, הם יכולים לשפר את תוכן ה-SEO שלך שיכול להשפיע על גורמי דירוג ישירים. למעשה, 65% מאנשי ה-SEO אומרים שלעדכון האלגוריתם של גוגל לשנת 2023 (שכלל את המסגרת המעודכנת E-E-A-T) הייתה השפעה חיובית.
כפי שתראה בקרוב, הוספת תוכן נוסף, אופטימיזציה של שמות קבצי תמונות או שיפור קישורים פנימיים יכולים להשפיע על הדירוג של נראות החיפוש. וזה בגלל שכל אחת מהפעולות האלה משפרת גורם דירוג.
עכשיו שהבנתם איך SEO עובד ומהם הפרמטרים שיש לקחת בחשבון, בהתאם לתמונה למעלה בואו נפרק את זה ממש לגורמים, או כמו שאני אוהב להגיד בואו נעשה קידום אתרים תכלס.
מיני קורס קידום אתרים במנועי חיפוש
בואו נפרק לגורמים איך בדיוק מתחיל כל פרוייקט קידום שנרצה להתחיל עבורנו ועבור לקוחות, אז יש כמה פרמטרים שחשוב לקחת בחשבון לפני כ תחילת פרויקט ואני אפרט אותם עכשיו וכמובן שאסביר על כל אחד בהרחבה כשנגיע אליו.
- הכרויות לכלים לתכנון מילות מפתח חלק בחינם וחלק בתשלום.
- מחקר מילות מפתח הכולל לונגטיילים ו LSI.
- מחקר מתחרים – מה המתחרים עושים ואיך אנחנו יכולים לשפר.
- כתיבת תכנים בהתאם למחקר שביצענו.
- קישורים פנימיים – internal links.
- אופטימיזציה לתמונות.
- יצירת סכמות.
- טיפול בשגיאות באתר לדוגמא 404.
- קישורים חיצונים – BackLinks.
- אופטימיזציה Onsite
- אופטימיזציה offsite
כלים לביצוע מחקר מילות מפתח
בטבלה למטה ריכזתי לכם כלים בחינם ובתשלום שיעזרו לכם להתחיל את המחקר שלכם קצת יותר בקלות וללא הפרעה.
תוכנה | תאור | חינם / תשלום | הערות |
---|---|---|---|
Ubersuggest | כלי למחקר מילות מפתח ובדיקת מתחרים | חינם ובתשלום | שם משתמש – [email protected] סיסמא – @@Liranely33@@ |
Ahrefs | כלי למחקר מילות מפתח ובדיקת מתחרים | 99$ לחודש חבילה בסיסית | הכלי נותן עוד המון פיצ'רים כמו בדיקת קישורים, איכות עמודים, איתור שגיאות ועוד |
SEMrush | כלי למחקר מילות מפתח ובדיקת מתחרים | 129$ חבילה בסיסית | הכלי נותן עוד המון פיצ'רים כמו בדיקת קישורים, איכות עמודים, איתור שגיאות ועוד |
Detailed SEO Extension | ניתן להשתמש בו לניתוח היררכית כותרות | חינם | הכלי מאפשר לנו גם לדעת מהן תגיות המטא טייטל באתר |
SEO META in 1 CLICK | תוסף לכרום שעוזר לנתח את תגיות המטא באתר | חינם | ניתוח תגיות מטא בקלות |
Keywords Everywhere | תוסף לכרום לגילוי ביטוי חיפוש נוספים | חינם | כלי חינמי לגילוי ביטוי חיפוש נוספים בחינם. |
ScreamingFrog | כלי לניתוח אתרים | חינם ובתשלום | כלי מעולה שמאפשר לכם לנתח אתרים ולהבין בצורה מעמיקה איך האתר מתנהל (מומלץ בחום). |
מעולה, עכשיו שיש לכם את כל הכלים הבסיסים להתחיל לנתח אתרים ולגלות איזה ביטויים הכי מתאימים ונכונים עבורכם, בואו נגלה כיצד לבחור את הביטוי חיפוש הנכונים עבורנו על מנת שנוכל לקבל תוצאות כמה שיותר מהר.
מחקר מילות מפתח
אז אני יכול לכתוב פה הרבה על איך לעשות מחקר מילות מפתח מעמיק וארוך, ושלא תטעו אני בהחלט הולך לעשות את זה ואני אתן דגש על מה חשוב לקחת בחשבון, אבל לאלו מכם שאין להם כוח להתחיל לקרוא את החפירה שלי, אני מבין זה יכול להיות מסתכל, אז הכנתי לכם סרטון קצר עם כל מה שצריך לדעת.
ואלו מכם שבהחלט רוצים לדעת ממה בנוי מחקר מילות מפתח ומה חשוב לקחת בחשבון בואו נתחיל לפרק את זה לגורמים.
אז כעיקרון כאשר אנחנו רוצים להתחיל לעשות מחקר מילים ורוצים להבין איזה ביטוי חיפוש אנחנו רוצים לתת דגש יש כמה פרמטרים שחשוב שניקח בחשבון.
- תחרות – כמה קשה יהיה לנו לדרג עבור אותו ביטוי, ככל שיהיה יותר קשה ככה יקח יותר זמן.
- מס׳ חיפושים – מהי כמות החיפושים שיש עבור אותו ביטוי והאם ההשקעה עליו באמת שווה את זה.
- רלוונטיות – עד כמה הביטוי חיפוש שאנחנו משקיעים בו מאמץ באמת יש רלוונטיות עבורנו או עבור הלקוח בקצה שמשלם, בסוף היום, אם הביטוי לי מביא המרות זה רק נחמד שאנחנו מדרגים עבורו.
- תקציב הלקוח – יש לא מעט לקוחות שאין להם תקציב לקידום ארוך ומאסיבי ורובם הגדול לא באמת מבין מה אנחנו עושים, לכן חשוב להתמקד בביטוי חיפוש שיראו תוצאו בקצב זמן יחסית נורמלי.
- LSI (semantically related words) – מילים דומות או מאותו עולם תוכן, שגוגל תבין שהעמוד שלנו מגוון ואנחנו לא מתעסקים רק בדחיסת מילים ותכף אפרט על זה בהרחבה.
- ביטוי Longtail (ביטוי זנב ארוך) – כעיקרון ביטוי חיפוש אשר מורכבים מ3 מילים או יותר ובעלי מס׳ חיפושים יחסית גדול שנוכל לדרג עבורם לדוגמא: ״הכנסה פסיבית״ ביטוי שעל פניו לא אומר כלום והוא יחסית גנרי, לעומתו ״הכנסה פסיבית ללא השקעה כספית״ הוא ביטוי שאנחנו מבינים יותר לעומק את כוונת המשתמש.
- אנגלית עברית – הם המילים שלכם משלבות ביטויים שיש להם שימוש גם בעברית אנגלית תשתלבו אותם גם לדוגמא: ״טלוויזיה״ | ״TV״ או ״יום אהבה״ | ״וולנטיין״
- יחיד רבים – כאשר אנחנו עושים מחקר מילות מפתח יכול להיות שנתקל בביטויים אשר מורכבים מיחיד ורבים לדוגמא קורס עזרה ראשונה או קורסי עזרה ראשונה, תשתדלו לשלב אותם במאמר שלכם בכמה וריאציות שונות ולתת לכולם את המקום המגיע להם.
מחקר מילים טוב הוא כזה שלוקח בחשבון את כוונת המשתמש ויודע לתת מענה לאותו חיפוש, כאשר נעשה את המחקר שלנו נרצה שהעמוד שלנו יהיה התוצאה הכי רלוונטית לחיפוש של הגולש ושהוא ימצא אצלנו בדיוק את מה שהוא מחפש.
LSI (semantically related words)
אז הסברתי על זה קצת מקודם אבל אני ממש רוצה להראות לכם דוגמאות של LSI כדי שתבינו בדיוק למה אני מתכוון:
חשוב שתדעו שגוגל לא טיפשים והם יודעים להבין למה אנחנו מכתוונים כאשר אנחנו משלבים ביטויים מאותו עולם תוכן, בתמונה למעלה אנחנו רואים הצעות של גוגל לביטויים שהיא חושבת שתואמים לביטוי החיפוש שהרצנו.
LSI הוא גם מעולה כדי להימנע מדחיסת מילים ואז במקרה לקבל עונש מגוגל ולעוף מתוצאות החיפוש וגם טוב עבור עמוד או כתבה עשירים בביטוי חיפוש נוספים מאותו עולם תוכן.
אז מהו Longtail? ביטוי זנב ארוך
אז כמ שציינתי מקודם אלו ביטוי זנב ארוך אשר נותנים לנו הבנה יותר מעמיקה על כוונת החיפוש של המשתמש, ברגע שאנחנו יודעים מה הגולש מחפש נוכל לתת לו תשובות יותר מספקות ומדויות עבור החיפוש שלו.
כאשר נבחר ביטוי זנב ארוך ניתן דגש על ביטוי חיפוש בעלי מס׳ חיפושים יחסית גדול ותחרות נמוכה, נרצה לחפש שאלות ותשובות שהמשתמש שואל, שאלות הן דרך מצוינת לענות על כוונת החיפוש של המשתמש.
בואו נדבר קצת על מחקר מתחרים
אז כעיקרון מחקר מתחרים כאשר אנחנו עושים SEO זה ללכת לבדוק את הטופ 10 מתחרים שלנו בתחום, לראות מה הם עושים שהביאו להם הצלחה וכמובן להחיל את זה אצלנו, חשוב מאוד! בשום פנים ואופן אל תעתיקו, תכלס גם תצאו מעפנים.
מה כן צריך לבדוק אצל מתתחרים:
- כמות מילים בכתבה
- אופי הכתבה
- כותרות ומטות שהם השתמשו
- קישורים פנימים
- קישורים חיצונים
- תמונות
- סרטונים
- אינפוגרפיקות
- שאלות ותשובות
- סכמות
כל הדברים האלו יתנו לכם אינדקציה של מה שאתם צריכים לעשות באתר שלכם כדי להיות באמת התוצאה הטובה ביותר בעיני גוגל, לכו תחקרו, תלמדו תשלבו , תנו את הקול האישי שלכם לכתבה הכל על מנת להיות רלוונטים שלא משאירים שום מקום לספק.
אחרי שעשיתם מחקר מתחרים והבנתם בדיוק כיצד הם מקדמים את האתר שלהם, אתם מוכנים עכשיו להרכיב את הדף האולטימטבי שלכם.
דוגמא למחקר מילות מפתח
חשבתם שאני אשאיר אתכם ככה אחרי כל החפירה הזו בלי איזו דוגמא קטנה לאיך נראה מחקר מילות מפתח, אני לא עד כדי כך נורא.
כתיבת תכנים לקידום האתר בגוגל
אז אחרי שיש לכם את כל המחקר שרציתם לבצע ואתם יודעים מה הביטוי חיפוש המרכזיים שסביבם אתם הולכים לבנות אתר האתר, הגיע זמן ליצוק תכנים, את התכנים תרצו לכתוב בהתאם לכל מה שציינתי לכם למעלה, תשלבו בכתבה אלמנטים של תמונות, טבלאות, סכמות, סרטונים, הכל כדי שהעמוד שלכם יהיה העמוד טוב שהגולש יכל למצוא.
תנו דגש בכתיבה שלכם על כתיבה שיווקית, כתיבה מעניינת שמניעה את הגולש ומייצרת אצלנו רגש מסויים סיבה להמשיך להאשר ולקרוא עם הבטחה למשהו טוב בסוף.
מה זה אופטימיזציה OnSite?
אופטימיזציה Onsite אילו בעצם הפעולות שנרצה לבצע בתוך האתר על מנת לשפר אותו ולמטב אותו כדי שנוכל להשיג תוצאות טובות יותר בגוגל, אבל מה זה אומר בכלל פעולות בתוך האתר, אילו פעולות אפשר לעשות? אז בואו נפרט כמה:
- בדיקת קישורים פנימיים
- בדיקת עמודים שבורים
- ביצוע אופטימיזציה לתמונות
- איתור שגיאות 404
- לוודא מהירות אתר
- לוודא שהאתר מותאם למובייל וטאבלט
- אופטימיזציה למילות מפתח
- אופטימיזציה לתגיות מטא ותגיות טייטל
- טיפול בכותרות
- יצירת סכמות לאתר
- שיפור התוכן הקיים
מנועי חיפוש משתמשים במילות מפתח ובאלמנטים אחרים של SEO בדף כדי לבדוק אם דף תואם את כוונת החיפוש של המשתמש.
ואם הדף רלוונטי ושימושי, גוגל מגישה אותו למשתמש. במילים אחרות, גוגל שמה לב לאותות SEO בדף בעת דירוג הדפים.
האלגוריתם של גוגל תמיד משתנה, אבל גוגל ממשיכה לתת עדיפות לחוויית המשתמש. גוגל ממליצה להתמקד ב"תוכן הראשון של האנשים". המשמעות היא יצירת תוכן בעל ערך התואם את כוונת המשתמש חשובה יותר מאי פעם.
טכניקות SEO טובות לביצוע אופטימיזציה טובה
להלן טכניקות האופטימיזציה בדף שעליכם לשקול:
- כתיבת תוכן ייחודי ומועיל
- מיקום מילות מפתח יעד בצורה אסטרטגית
- כתיבת תגי כותרת עשירים במילות מפתח
- כתיבת מטא תיאורים ראויים ללחיצה
- להשתמש בכותרות ובכותרות משנה כדי לבנות את הדף שלך
- לבצע אופטימיזציה של כתובות אתרים
- להוסיף קישורים פנימיים
- להוסיף קישורים חיצוניים
- לבצע אופטימיזציה של תמונות
- לשפר את מעורבות המשתמש
קישורים פנימיים – internal links
קישור פנימי הוא כל קישור מדף אחד באתר שלך לדף אחר באתר שלך. המשתמשים ומנועי החיפוש שלך משתמשים בקישורים כדי למצוא תוכן חדש באתר שלך ולגלות עמודים חדשים. המשתמשים שלך משתמשים בקישורים כדי לנווט בתוך האתר ולמצוא את התוכן שהם רוצים ועמניין אותם. מנועי חיפוש משתמשים גם בקישורים כדי לנווט באתר שלך. הם לא יראו עמוד אם אין קישורים אליו.
ישנם מספר סוגים של קישורים פנימיים. בנוסף לקישורים בדף הבית שלך, בתפריט, בעדכון פוסטים וכו', אתה יכול גם להוסיף קישורים בתוך התוכן שלך. אנו קוראים לאותם קישורים. קישורי תוכן אשר מפנים את המשתמשים שלך לתוכן מעניין וקשור, הם מאפשרים למנועי חיפוש לקבוע איזה תוכן באתר שלך קשור ומה הערך שלו. ככל שעמוד משמעותי יקבל יותר קישורים, כך הוא ייראה יותר חשוב למנועי החיפוש. לכן, קישורים פנימיים טובים הם קריטיים ל-SEO שלך.
חידה, מי שיצליח לפתור אותה יקבל ממני הגרלה לחופשה זוגית באירופה.
מהו הדף שמקבל הכי הרבה קישורים פנימיים באתר שלנו?
אם אמרתם דף הבית, ניחשתם נכון 🙂
ולא, אין באמת הגרלה לחופשה זוגית, אבל היי לפחות אתם בקצב למידה טוב ומקשיבים זה שווה הרבה יותר.
מדוע קישורים חשובים לגוגל?
קישור פנימי הוא גורם חיוני עבור גוגל ומנועי חיפוש אחרים. אבל למה? גוגל עוקבת אחר קישורים כדי לגלות תוכן באתרי אינטרנט ולדירוג תוכן זה בתוצאות החיפוש. אם פוסט או דף מקבלים קישורים רבים, זה מאותת לגוגל שמדובר במאמר חיוני או בעל ערך גבוה. זה נחשב עבור קישורים פנימיים וחיצוניים.
קישור פנימי הוא משהו שאתה שולט בו כבעל אתר. אתה תרצה לנווט את המבקרים ואת גוגל לדפים החשובים ביותר שלך עם הקישורים הפנימיים הנכונים.
אופטימיזציה לתמונות
סיימתם עם מחקר המילים שלכם, ביצעתם מחקר מתחרים, יצרתם קישורים פנימיים לכתבות נוספות שאתם רוצים לקדם, עכשיו רגע לפני הסוף אתם רוצים לשלב תמונות באתר שלכם, תמונות שקשורות בכתבה, אולי תמונה שלכם, אולי תמונה של חלק מהשירותים שאתם נונתים או תוצאות שהבאתם ללקוחות, איך תשלבו תמונה בצורה נכונה באתר ומה חשוב לקחת בחשבון כאשר אנחנו משלבים תמונות באתר.
כאשר אנחנו משלבים תמונות באתר נרצה שהן יהיו יחודיות ולא להשתמש במאגרים שיש היום באינטרנט כמו Pexsles או Pixabay וחבריהם, גוגל מחפשת אותנטיות ויחודיות, דברים שלא קיימים ברשת, תנו את הקול שלכם בכתבה.
דגשים להטמעת תמונות:
- תגיות ALT – אלטרנטיב טקסט או טקסט חלופי, שם בעצם נרצה לשלב את הביטוי חיפוש שהכתבה מתייחסת אליו והוא גם יתאר על מה התמונה מדברת.
- פורמט התמונה – הפורמט המומלץ ביותר הוא webp זה בעצם פורמט של תמונה קל מאוד שמאפשר טעינה מהירה של העמוד ומשפר את חווית המשתמש.
- גודל התמונה – תנו דגש על גודל התמונה שהיא לא תהיה גדולה מידי שתצא מגודל המסך ותפריע לחווית הגלישה וגם שלא תהיה קטנה מידי, הטמעתם תמונה באתר תוודאו שהיא קריאה ומונגשת.
מצרף לכם כאן אתר חימני כדי להמיר את הפורמט של התמונות שלכם מ JPG, PNG או כול פורמט אחר לפורט של WEBP לכניסה לאתר לחצו כאן.
אם בכל מקרה אין לכם תמונות משלכם ואתם רוצים להשתמש בתמונות שאין עליהם זכויות יוצרים אז בבקשה:
- https://www.pexels.com/
- https://pixabay.com/
איך מוסיפים תגית ALT לתמונות
כדי להוסיף תגית ALT לתמונות בוורדפרס זה פשוט מאוד, פשוט תחצו על העלאת תמונה ולאחר שהתמונה תעלה יהיו לכם פרמטרים שתוכלו למלא, מצרף לכם תמונה להמחשה.
חשוב לציין: תגית טקסט חלופי עוזר גם למונע החיפוש להבין על מה מדברת התמונה, מונע החיפוש של גוגל לא יודעת לקרוא תמונות והוא רואה אותן כטקסט, דבר נוסף זה עוזר לבעלי מוגבליות אשר לא יכולים לראות את התמונה ויש להם כלים מיוחדים שעוברים על התמונה ומסבירה להם על מה היא מדברת.
סכמות לאתר
מכירים את זה שאתם מריצים בגוגל למתכון פיצה או מידע על מוצר מסויים ואז אתם נתקלים בדבר הבא:
אז כפי שאתם יכולים לראות בתמונה למעלה בתוצאות החפיפוש בגוגל מופיעים להם אלמנטים לא ברורים, ובטח שאלתם את עצמכם מה זה ואיך אני עושה את זה, אז זה נקרא תוצאות עשירות או rich snippets והסכמות האלו יודעות לספק לגוגל יותר מידע על מה העמוד מדבר, סכמות לרוב מיועדות למנוע החיפוש ועוזרות לגוגל לקרוא את האתר הרבה יותר טוב וככה להציג את התוצאות שאנחנו רואים למעלה.
בדוגמא הזו כתבתי מתכון פיצה, וגול הוציאה לי מידע נוסף עוד לפני שאני נכנס לעמוד כדי שאני אדע בתור גולש האם זה מתאים לי וזה משהו שאני מחפש, היום הרבה מהרכישות או השירותים שנקח נשענים על ביקורות שאנחנו מקבלים.
יתרון נוסף גדול לתוצאות עשירות זה שהן בולטות הרבה יותר מתוצאות רגילות ומניעות לפעולה ולחיצה של המשתמש ולכן הן ממירות יותר.
קוד רישיון לסכמה פרו
- קוד רישיון – 460222b808e643a68c672f2219148f3
- לחצו כאן להורדה – Schema Pro
אז איך אני עושה סכמה בעצמי?
גם פה החלטתי שאני הולך להקל עליכם ולעזור לכם עם זה, ואל תגידו שאני לא לארג׳ למה זה יעליב אותי ממש, אני נותן לכם תוסף עכשיו מתנה וקוד הפעלה שתוכלו להשתמש בו בעצמכם.
ובטח שתקבלו ממני סרטון הדרכה אל תדאגו:
רספונסיביות התאמת האתר לטאבלט ומובייל
אחד הפרמטרים שחשוב לקחת בחשבון כאשר אנחנו רוצים לקדם את האתר שלנו בגוגל ולוודא שתהליך הקידום מתקדם בהצלחה, זה לתת דגש על חווית הגלישה של המשתמש גם בטאבלטים וגם בטלפונים ניידים.
בעולם המתקדם של ימינו אין אחד שלא מחזיק טלפון נייד ובעצם מנהל את כל החיים שלו סביב הפלאפון, החל ממסמכים, תמונות, סיסמאות, קבצים ועוד המון דברים שאנחנו אוהבים.
אז לא מן הנמנע שגם את האתר שלנו נתאים לאותם גולשים אשר רוצים להיכנס אליו, אנחנו נרצה לתת דגש:
- מהירות האתר בנייד
- גודל התמונות ואלמנטים שלא חורגים מרוחב המסך
- טקסט קריא
- פונט בולט
- להמעיט בשימוש אנימציות
- לוודא שהתוכן שלנו המשמעותי נמצא above the fold
מכיוון ש מכשירים ניידים הם בעלי מסך קטן יותר ממחשב, נרצה לספק לגולש את עיקרי התוכן שלנו כבר בתחילת הכתבה מבלתי להתחכם, לגולש לוקח פחות מ 3 שניות להחליט האם הוא רוצה להישאר באתר או לא, ולכן בשניות הקירטיות האלו נרצה לתת לא מענה לכוונת החיפוש שלו.
מה זה above the fold
התוכן בחלק העליון והקבוע של דף אינטרנט מוצג לפני הגלילה. כל תוכן שתצטרך לגלול מטה כדי לראות, ייחשב 'מתחת לחלק העליון והקבוע'. ה'קיפול' הוא המקום בו מסתיים חלון הדפדפן, אך התוכן ממשיך מתחת.
מאיפה הגיע above the fold?
בימים הראשונים של ההוצאה לאור, above the fold היה מונח המשמש לתוכן שהופיע בחצי העליון של העמוד הראשון של עיתון. כשהעיתונים הוצגו על דוכן עיתונים, הכותרות וסיפורי הג׳וס שהופיעו מעל החלק העליון היו הבולטים ביותר. כותרות קליטות ודימויים חיים שימשו בדרך כלל כדי למשוך את תשומת הלב של הקוראים, לשכנע אותם לקנות את העיתון.
כשבעלי אתרים העבירו את העסקים שלהם לאינטרנט ועיצוב אתרים התפתח בשנות ה-90, המונח המשיך להידבק. כיום, ATF כבר לא מתייחס לקיפול בפועל בעיתון, אלא לתחתית חלון דפדפן או כ-600 פיקסלים מראש העמוד.
למה above the fold חשוב?
פריסת ומיקום התוכן חשובים מכיוון שתוכן שמופיע בחלק העליון והקבוע הוא מה שנראה לראשונה כאשר משתמש טוען את הדף. מדובר בנדל"ן פריים שזוכה למרבית תשומת הלב מהמשתמשים.
בגלל הנראות הגבוהה שלו, התוכן שאתה מציב בחלק העליון והקבוע צריך להיות התוכן החשוב ביותר להשגת היעדים העסקיים שלך. התוכן צריך למשוך מיד את תשומת ליבו של המשתמש ולהציג בפניו את התוכן שהוא מחפש כדי שלא יקפוץ ויבקר באתר אחר.
בכל הנוגע לפרסום, הצבת מודעות בחלק העליון והקבוע משפרת את הנראות שלהן ומייצרת יותר הכנסות ממודעות מאשר מודעות שממוקמות במיקומים פחות גלויים. עבור אתרי B2B, הצבת קריאה לפעולה (CTA) ומידע חשוב אחר על בידול מוצרים בחלק העליון והקבוע בדף הבית או בדפי נחיתה אחרים מובילה בדרך כלל לאחוזי המרה גבוהים יותר.
שיקולים למובייל
השימוש הגובר במכשירים ניידים לגלישה באינטרנט מסבך עוד יותר את הרעיון של אופטימיזציה של עיצוב אתרים לחלק העליון והקבוע.
מכשירים ניידים מציעים מגוון גדול של גדלי מסך. בנוסף, משתמשים בטלפונים גולשים בדרך כלל במצב ורטיקלי ולא במצב הוריזונטלי, ומעיפים את עיצוב הדפים המסורתי הצידה.
עם כל כך הרבה אנשים שניגשים לדפי אינטרנט במגוון כל כך גדול של מכשירים, שיטות עיצוב אתרים נוכחיות כרוכות בשימוש בעיצוב רספונסיבי: שימוש בפריסות גמישות, תמונות וגיליונות סגנונות מדורגים. בעיצוב רספונסיבי, אין פריסה קבועה לדף, ותוכן זורם מחדש למסך בכל גודל. דפי אינטרנט רספונסיביים מגיבים לסביבה שבה הם נצרכים.
בעוד שהתוכן החשוב עדיין צריך להיות גבוה יותר בעמוד, כיום, העמודים צריכים להיות מעוצבים כך שיעודדו יותר גלילה כדי שלא יפספסו תוכן חשוב.
מה זה קצב יציאה (bounce rate)?
שיעור היציאה מדף הכניסה הוא אחוז הביקורים באתר שהם הפעלות של עמוד בודד, כאשר המבקר עוזב מבלי לצפות בדף שני. הוא משמש בדרך כלל כמדד למעורבות הכוללת של אתר אינטרנט.
כיצד מחושב שיעור היציאה מדף הכניסה?
שיעור היציאה מדף הכניסה מחושב לפי המספר הכולל של ביקורים בעמוד אחד חלקי המספר הכולל של כניסות לאתר. לדוגמה, אם דף הבית של אתר אינטרנט מקבל 1,000 מבקרים במהלך חודש, ו-500 מאותם מבקרים עוזבים את האתר לאחר שצפו בדף הבית מבלי לעבור לדפים אחרים, אז שיעור היציאה מדף הבית יהיה 50%.
שיעור יציאה מדף כניסה לעומת שיעור יציאה
שיעור היציאה מדף הכניסה ושיעור היציאה משמשים שניהם כפרוקסי למעורבות באתר, אך ישנם הבדלים עדינים בין השניים. שיעור היציאה מדף הכניסה מודד את מספר המשתמשים שנכנסים לאתר ויוצאים מבלי לבקר בשום עמוד אחר באתר. שיעור היציאה מודד את מספר המשתמשים שיוצאים מאתר מדף מסוים.
ההבדל העיקרי בין השניים הוא ששיעור היציאה מודד את אחוז המבקרים שיצאו מדף מסוים, אבל זה לא אומר כלום אם זה היה הדף היחיד שהמשתמש ביקר בו או לא. לכן, כל החזרות הן יציאות (וביקורים של עמוד אחד), אבל לא כל היציאות הן יציאות.
לדוגמה, אם 100 אנשים נוחתים בדף הבית, ו-50 מהאנשים האלה עוזבים מבלי לבקר בדפים אחרים, אז שיעור היציאה מדף הבית הוא 50%. עם זאת, דף הבית עשוי לקבל 400 צפיות בדף באותה תקופה, ורק 100 מהם עוזבים את האתר מדף הבית. במקרה כזה, שיעור היציאה יהיה 25%.
מהו שיעור נטישה טוב?
אין דבר כזה שיעור יציאה 'טיפוסי'. עם למעלה מארבעה מיליארד דפים באינטרנט, קשה להכליל עבור המדד הזה, לאור המגוון הרחב של סוגי אתרים ותעשיות המכוונות לקהל רחב ומגוון.
ההגדרה של שיעור יציאה "טוב" היא גם סובייקטיבית על סמך סוג הדף ומקור התנועה. לדוגמה, אם יש לך מאמר מידע שעונה על שאלה ספציפית, ומקור התנועה העיקרי לדף הוא מחיפוש אורגני, שיעור היציאה מדף הכניסה של הדף יכול להגיע עד 90%. זה לא אומר שהדף הוא בהכרח "שיעור יציאה מדף כניסה גרוע" למרות שיש לו שיעור יציאה גבוה מדף הכניסה, זה יכול רק לומר שהמשתמש מצא בדיוק את מה שהוא חיפש, וכבר לא היה לו שום צורך לצפות באחרים דפים. לעומת זאת, עמוד עם שיעור יציאה מדף כניסה נמוך לא בהכרח "טוב" אם יש לו חווית משתמש גרועה.
HubSpot ערכה מדד גס של שיעורי יציאה מדף הכניסה לפי ענף המציג את שיעור הנטישה הממוצע על פני סוגים שונים של אתרים. תבחנו את המספרים האלו אבל הם יכולים לספק קו מנחה גס לאמוד את הביצועים של הדפים שלך.
40% – 60% אתרי תוכן 30% – 50% אתרי יצירת לידים 70% – 90% פוסטים בבלוג 20% – 40% אתרי קמעונאות / מסחר אלקטרוני 10% – 30% אתרי שירות 70% – 90% דפי נחיתה
לא רוצים לעשות SEO בעצמכם?
השאירו פרטים לשיחה עם יועץ קידום אתרים ללא התחייבות
מהי שגיאה 404 ואיך היא יכולה להפריע לתהליך קידום האתר?
״שגיאה 404 לא נמצא״ היא אחת הבעיות הנפוצות ביותר שאתם עלולים להיתקל בהן במהלך הגלישה. קוד סטטוס HTTP זה אומר שלא ניתן למצוא את הדף המבוקש בשרת האתר. זה עשוי להצביע על פגם בשירות אירוח או בהגדרות התצורה של מערכת שמות הדומיין (DNS).
מי שנתקל בשגיאה זו עלול לקבל רושם שלילי על האתר שלכם. זה גם יכול להשפיע לרעה על אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO) ועל דירוג האתר מכיוון שהוא מפריע ליכולת של מנועי החיפוש לסרוק את האתר כראוי.
למרבה המזל, מכיוון שמדובר בעיקר בבעיה בצד הלקוח, קל יחסית לבעלי אתרים לתקן את שגיאת 404. בואו נסביר ארבע שיטות יעילות לתיקון שגיאה 404 ומה בסיבות שגורמות לה.
מהי שגיאה 404?
שגיאה 404 היא בעיה בצד הלקוח המציינת שלא ניתן למצוא את כתובת האתר המבוקשת בשרת. זה עשוי להתרחש בגלל מספר סיבות, כגון התחום לא מצביע כהלכה, קובץ .htaccess שבור או הרשאות קבצים שגויות בתצורה שגויה.
כיצד למנוע נטישה של גולשים משגיאות 404?
אחד הטיפים הכי גדולים שאני יכול לתת לכם זה לעצב את העמוד של השגיאה, כן כן באלמנטור יש לכם אפשרות לעצב את העמוד הזה ולהציע לגולשים ואולי בפעם האחרונה לפני שהם עוזבים אתכם סיבה נוספת להישאר באתר וככה לא נפגוע בבאונס רייט שלכם שעליו דיברנו קודם.
עמוד 404 יכול להיות מצחיק, מקורי, מגניב, הומוריסטי והכי חשוב מניע לפעולה, המטרה שלכם היא בסוף לתת לגולש הצעות נוספות להישאר באתר שלכם ולהמשיך לגלוש, לכן חשוב מאוד שתשקיעו בו ותעצבו אותו כמו שצריך כדי לא לאבד גולשים.
בתמונה למעלה תוכלו לראות שגיאת 404 של אמזון, כאשר היא מציכה כלבים אמיתים של עובדים אמיתים בחברה.
כדי למצוא דפי 404 כל מה שעליכם לעשות זה פשוט להריץ סריקה בסקרימינג פרוג (התוכנה שדיברתי עליה מקודם) ולאתר עמודים שבורים באתר, ואל דאגה אתם תקבלו ממני סרטון הדרכה בנוסף.
אופטימיזציה offsite
"SEO מחוץ לדף" (נקרא גם "Off Site SEO") מתייחס לפעולות הננקטות מחוץ לאתר האינטרנט כדי להשפיע על הדירוג בדפי תוצאות של מנועי החיפוש (SERPs) ולהשפיע על האופן שבו אנשים מגלים את התוכן ומעורבים בו. היא אסטרטגיה להבאת תשומת לב וסמכות לאתר, ובשילוב עם קידום אתרים בדף ו-SEO טכני, קידום אתרים מחוץ לדף יכול לעזור לעמוד ביעדים עבור נראות חיפוש, סריקה, אינדקס, תנועה והמרות.
אופטימיזציה מחוץ לדף שואפת לשפר את התפיסה של מנועי החיפוש וגם לאנשים של האתר:
- מומחיות
- ניסיון
- סמכותיות
- אֲמִינוּת
- רלוונטיות
- פּוֹפּוּלָרִיוּת
כאשר אתרים ואנשים בעלי מוניטין ורלוונטיים מקשרים לתוכן האתר שלכם או מצטט אותם, הם למעשה "מעידים" על איכותו. מנועי החיפוש והגולשים המחפשים יכולים לשקול את זה כמו הצבעה מדוע הארגון שלכם ראוי להיות גלוי באינטרנט. ייתכן שתצטרכו לעבוד קשה כדי להרוויח את ה"קולות" האלה ואת חלקם אולי תרוויח אפילו בלי לשאול, אבל בסך הכל, המטרה של קידום אתרים מחוץ לדף היא לבנות טביעת רגל דיגיטלית יעילה שמוכיחה מדוע מגיע לכם להיות מוצגים על ידי מנועי החיפוש ונבחר על ידי המשתמשים.
מדוע SEO OffSite הוא משמעותי?
האינטרנט הוא סביבה תחרותית, והצעד הראשון להיבחר על ידי הגולשים הוא נוכחות, בין אם ישירות ב-SERPs או באמצעות קישור או אזכור של התוכן באתר או בפרופיל של צד שלישי. גם מנועי חיפוש וגם אנשים מגיעים לתוכן באמצעות קישורים ואזכורים, מה שהופך את המסלולים הללו לחשובים למדי.
כאשר מישהו מחפש "שיווק דיגיטלי", מנועי חיפוש כמו גוגל ובינג צריכים להחליט אילו תוצאות יתאימו בצורה הטובה ביותר לכוונת השאילתה של הגולש. אחת הדרכים שבהן הם עושים זאת היא על ידי קביעה של כמה מקורות רלוונטיים וסמכותיים קישרו או ציטטו כל פיסת תוכן באינדקס שלהם.
1 – ההנחיות לדירוג איכות החיפוש – גוגל משתמשת בכוח עבודה עולמי של מדירי איכות שתפקידם להעריך אם האלגוריתמים והניסויים הנוכחיים מספקים תוצאות רלוונטיות. אין להשוות ישירות את ההנחיות הנרחבות שהם מקבלים לאותות דירוג, אבל הקריאה בהם מגלה הרבה מאוד על המושגים של גוגל של איכות, מומחיות, ניסיון, סמכותיות ואמינות. פעם אחר פעם, המסמך מבהיר שגוגל שמה דגש רב על כמה קישורים ואזכורים קיבלו דף אינטרנט או קטע תוכן, וזוהי סיבה מרכזית לכך ש-SEO מחוץ לדף מתמקד בקבלת התראה מסוג זה.
2 – עדכונים אלגוריתמיים – גוגל משחררת באופן קבוע עדכונים מוכרים לאלגוריתמים, ותוכלו לראות כאן סיכום של עדכונים אלו. כל כמה חודשים, גוגל מוציאה עדכון ליבה, אבל היא מוציאה מעת לעת עדכונים אחרים ספציפיים לאיזשהו פן מסוים של החיפוש. על ידי מעקב ולימוד עדכונים, אנשי SEO למדו עד כמה גוגל מסתמכת על קישורים וציטוטים כדי להבין ולדרג תוצאות. הם גם למדו מה גוגל לא אוהבת כאשר אתרים שעוסקים בשיטות מסוימות יורדים בעקבות עדכון שמכוון להתנהגויות מסוימות.
3 – ניסויים של צד שלישי – אנשי קידום אתרים טובים מבצעים ללא הרף ניסויים, מחקרים וסקרים משלהם בחיפוש אחר תובנה נוספת כיצד להשתמש בסוגים השונים של קידום אתרים כדי להשפיע על הנראות במנועי החיפוש ועל התנהגות המחפשים. אנשי SEO רבים מפרסמים באופן קבוע את תוצאות הניסויים שלהם, כשאתם עושים קריאה ומחקר משלכם, התמקדו במהירות מדוע קידום אתרים מחוץ לדף שם דגש כזה על קבלת קישורים וציטוטים בגלל ההשפעה שיכולה להיות לצמיחה בתחומים אלה על הנראות והגילוי של מנועי החיפוש על ידי הגולשים.
3 טכניקות Off PAGE SEO שצריך להכיר
בואו נסקור חמש טקטיקות שונות מחוץ לדף בהן תוכלו להשתמש כדי להגביר את סמכות האתר שלכם ואת תעבורת החיפוש האורגנית:
- בניית קישורים
- שיווק תוכן
- קידום אתרים לוקאלי
בניית קישורים
על בניית קישורים אני לא רוצה יותר מידי להרחיב כי ממש אחרי זה אני מדבר עליהם בהרחבה רבה, אבל כן חשוב שתדעו שקישורים עוזרים לגוגל להבין את החשיבות של האתר שלנו, ברגע שנוציא קישורים נרצה לתת דגש על כמה פרמטרים:
- סמכותיות הקישור
- וותק הקישור
- כוח הקישור
פרסום תוכן
פרסום תוכן הוא פרמטר חשוב מאוד שיעזור לנו לקבל קישורים מאתרים אחרים, אם פרסמנו תוכן איכותי אז אתרים אחרים ירצו להוציא אלינו קישור ולתת התייחסות למאמר שלנו, לכן חשוב מאוד כאשר כותבים תוכן לתת דגש על איכות ולהשקיע בכל כתבה, את המאמר שלנו נוכל לפרסם:
- רשתות חברתיות
- פורומים
- בלוג אורח
- פודקאסטים
קידום לוקאלי
קידום אתרים לוקאלי הוא תהליך אופטימיזציה של הנוכחות המקוונת שלכם כדי להגדיל את התנועה המקומית, הנראות והמודעות למותג.
זוהי דיסציפלינה של SEO בפני עצמה.
אבל אלמנטים מסוימים של קידום אתרים מקומיים הם טקטיקות מפתח לקידום אתרים מחוץ לדף, כמו פרופיל העסק של גוגל (שנודע בעבר כ-Google לעסק שלי) אני ארחיב על זה בהמשך אל דאגה.
מהם קישורים חיצונים – BackLinks
קישורים חיצונים (הידועים גם בשם "קישורים נכנסים", "קישורים חד כיוונים") הם קישורים מאתר אחד לעמוד באתר אחר באמצעות טקסט עוגן. גוגל ומנועי חיפוש גדולים אחרים רואים בקישורים נכנסים "הצבעות" עבור דף ספציפי ובכך מעידים על רלוונטיות, איכות וסמכות לדף האינטרנט. דפים עם מספר גבוה של קישורים נכנסים רלוונטיים נוטים להיות בעלי דירוג גבוה במנועי חיפוש אורגני.
מדוע קישורים נכנסים חשובים?
קישורים נכנסים הם בעצם הצבעות מאתרים אחרים. כל אחת מההצבעות הללו אומרת למנועי החיפוש: "התוכן הזה הוא בעל ערך, אמין ושימושי". אז ככל שיש לך יותר מה"קולות" האלה, האתר שלך ידורג גבוה יותר בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים.
השימוש בקישורים באלגוריתם של מנוע חיפוש אינו דבר חדש. למעשה, קישורים נכנסים היוו את הבסיס לאלגוריתם המקורי של גוגל (המכונה "דירוג עמודים"). למרות שגוגל ביצעה אלפי שינויים באלגוריתם שלה מאז, קישורים נכנסים נשארים אות דירוג מרכזי.
אילו סוגי קישורים נכנסים הם בעלי ערך?
לא כל הקישורים הנכנסים נוצרים שווים.
במילים אחרות, אם אתה רוצה לדרג גבוה יותר ב-SERPs, התמקד בקישורים נכנסים איכותיים.
במילים אחרות: קישור נכנס באיכות אחת יכול להיות חזק יותר מ-1,000 קישורים נכנסים באיכות נמוכה.
כפי שמתברר, קישורים נכנסים באיכות גבוהה נוטים לחלוק את אותן תכונות מפתח.
תכונה מס' 1: הם מגיעים מאתרים אמינים וסמכותיים
האם אתה מעדיף לקבל קישור נכנס ממאקו … או אתר אינטרנט של בחור אקראי?
כפי שמתברר, גוגל גם מרגישה ככה.
מושג זה מכונה "סמכות בתחום". בעיקרו של דבר, ככל שלאתר יש יותר סמכות, כך הוא יכול להעביר יותר סמכות לאתר שלך (באמצעות קישור).
תכונה מס' 2: הם כוללים את מילת המפתח שלך בטקסט העוגן של הקישור
כתזכורת, טקסט עוגן הוא חלק הטקסט הגלוי של קישור.
באופן כללי, אתה רוצה שלקישורים שלך יהיה טקסט עוגן הכולל את מילת המפתח שלך. למעשה, מחקר שנערך לאחרונה בתעשייה מצא מתאם בין טקסט עוגן עשיר במילות מפתח לבין דירוג גבוה יותר עבור אותה מילת מפתח.
עכשיו, מילת אזהרה קצרה:
אתם לא רוצים להגזים עם טקסט עוגן עשיר במילות מפתח. למעשה, לגוגל יש מסנן באלגוריתם שלהם שנקרא "גוגל פינגווין".
Google Penguin מסנן אתרים המשתמשים באסטרטגיות לבניית קישורים בכובע שחור. והוא מתמקד במיוחד באתרים שבונים קישורים נכנסים עם טקסט עוגן בהתאמה מדויקת.
תכונה מס' 3: האתר (והדף) המקשר אליך קשור באופן אקטואלי לאתר שלך
כאשר אתר אינטרנט מקשר לאתר אחר, גוגל רוצה לראות ששני האתרים קשורים זה לזה.
זה הגיוני אם אתה חושב על זה:
תאר לעצמך שזה עתה פרסמת מאמר על ריצת מרתון.
במקרה כזה, גוגל תשים משקל הרבה יותר על קישורים מאתרים על מרתונים, ריצה, כושר לעומת אתרים על דיג, אופניים ושיווק דיגיטלי.
תכונה מס' 4: הקישור הוא קישור "Dofollow".
גוגל ומנועי חיפוש אחרים מתעלמים מקישורים עם תגית "nofollow" המצורפת אליו.
(במילים אחרות, קישורי nofollow לא נספרים ע״י אלגוריתמים של דירוג של מנוע חיפוש).
למרבה המזל, הרוב המכריע של הקישורים באינטרנט הם קישורי "dofollow".
ורוב הקישורים עם תג nofollow לא כל כך יקרים מלכתחילה. לדוגמה, קישורים ממקורות אלה נוטים להיות nofollow:
- תגובות בבלוג
- הודעות לעיתונות
- פרסומות בתשלום
- קישורים אלה אינם מועילים במיוחד עבור SEO בכל מקרה, כך שזה לא עניין גדול שהם nofollow.
תכונה מס' 5: הקישור הוא מתחום שלא נקשר אליך קודם לכן
נניח שאתה מקבל קישור מאתר א' גדול. ובכן, נניח שאתר A מקשר אליך שוב. ושוב. ושוב. האם הקישורים השניים, השלישיים והרביעיים חזקים כמו הקישור הראשון? לא. כפי שמתברר, לקישורים מאותו אתר יש תשואה פוחתת.
בדרך כלל עדיף לקבל 100 קישורים מ-100 אתרים שונים מאשר 1,000 קישורים מאותו אתר.
למעשה, מחקר המתאם של דירוג מנוע החיפוש שלנו מצא שמספר האתרים המקשרים אליך (לא המספר הכולל של קישורים נכנסים) נמצא בקורלציה עם דירוג Google יותר מכל גורם אחר.
אז איך משיגים קישורים חיצונים?
למה לא לנסות לקדם את האתר באופן עצמאי?
לא חסרות סיבות שיגרמו לכם לחשוב כי תוכלו לקדם את האתר במנועי החיפוש באופן עצמאי. הרי כמה מסובכת העבודה של מומחה קידום אתרים? חשוב שתכירו את הסיבות שישכנעו אתכם לא לקדם את האתר באופן עצמאי. גם אם נדמה לכם שתוכלו לעשות את הפעולה הזו בהצלחה, המציאות מראה נתונים שונים. אחרי שתכירו את כל הסיבות תבינו כי מוטב להפקיד את המשימה בידיים בטוחות של מומחה אמיתי.
- קידום אתרים באינטרנט על ידי מומחה בתחום יגרום לכם להשיג תוצאות מדהימות. גם אם אתם תצליחו לקדם את האתר לבד, התוצאה לא תהיה מיוחדת במינה. תזכרו תמיד כי התחרות שלכם הינה מול אתרים חזקים עם שנים רבות של ניסיון. בזכות המומחה שבחרתם שיבצע את המשימה תשיגו יתרון מהותי בהקשר הזה.
- הזמינות שלכם לבצע קידום אתרים אורגני בגוגל לא בהכרח תהיה אידיאלית. המשימה הזו תדרוש מכם זמן רב, דבר שעלול רק לסבך אתכם יותר. אין סיבה שתעמיסו על עצמכם, בטח אם יש לכם עוד משימות שאתם עושים. השאירו את המשימה החשובה הזו למומחה לקידום במנועי החיפוש, הוא יבצע את המשימה בהתאם לזמינות הנדרשת.
- כל טעות קטנה בקידום אתרים אורגני עשויה לפגוע בתוצאות שכבר יצא לכם להשיג. לצערנו מקדמי אתרים חסרי ניסיון עשויים לעשות טעויות קריטיות שרק יסבכו אתכם. זה שמישהו אומר לכם שהוא יודע איך לבצע קידום אתרים בגוגל, אין זה אומר דבר. אל תסמכו על עצמכם בעניין הזה כי הנזק שתגרמו עלול לגבור על התועלת אותה יצא לכם להשיג.
- הסיבה המרכזית שבגללה אנשים נמנעים מלפנות למומחה בקידום אתרים היא סיבה כספית. ישנה דעה רווחת כי ברגע שתעשו את המשימה הזו בעצמכם, ניתן יהיה לחסוך המון כסף. זה נכון שהעלות של מומחה קידום אורגני אינה נמוכה, אך היא תהיה משתלמת. הרווח שתשיגו באמצעות קידום אתרים יעיל יהיה גדול בהרבה בהשוואה לרווח שתשיגו בקידום עצמי.
איך מקדמים אתרים במנועי החיפוש?
חשוב להבין כי קידום אתרים באינטרנט זה לא משחק ילדים, חשוב לעשות זאת בצורה יעילה. על מנת לקדם את האתר באופן אפקטיבי חובה לבנות אותה בצורה ידידותית למנועי החיפוש. האלגוריתם של גוגל נדרש לשוטט באתר בצורה חופשית ופשוטה. אם האתר לא יהיה בנוי לקידום אתרים אורגני יהיה קשה להשיג את התוצאה הרצויה. כפי שאתם מבינים כבר בבניית האתר חובה להתייעץ עם מומחה קידום אתרים. למעט בנייה אפקטיבית של האתר, צריך גם לדאוג להכניס לאתר תוכן איכותי על בסיס קבוע. כל כמה ימים חובה להכניס מאמר אפקטיבי שיביא ערך מוסף לקוראים.
בנוסף לשני הדברים החשובים הללו, יהיה עליכם להתייחס גם לקישורים חיצוניים. הוצאת קישורים מאתרים אחרים שממליצים על האתר שלכם ועל התוכן שמופיע בו. האלגוריתם של גוגל רואה את הקישורים הללו ורואה זאת בצורה חיובית. חשוב שהאתר שמוציאים ממנו קישור יהיה אתר ברמה גבוהה, כזה שנוגע לאתרכם באופן מסוים. לפני שאתם מודדים את הזמן עד להשגת התוצאה הרצויה נגיד כי זה לוקח זמן. אל תצפו כי קידום האתרים האורגני ייתן את אותותיו כעבור שעות ספורות. אנו מדברים על מספר שבועות כדי לראות את התוצאות הראשוניות של הקידום עליו עבדתם קשה.
מה זה קידום אתרים לוקאלי?
עד עכשיו התמקדנו בקבלת דירוג אתר בתוצאות החיפוש באופן כללי. אם אתה מנהל עסק מקומי, לעומת זאת, גוגל מאפשרת לך למקם אותו מול לקוחות פוטנציאליים באזור שלך, במיוחד. אבל בשביל זה אתה משתמש קידום אתרים לוקאלי.
וזה בהחלט שווה את זה. 46% מהחיפושים בגוגל הם לעסקים מקומיים. הם מחפשים הצעות של ספקים, ואפילו כתובות עסקיות ספציפיות. 87% מהצרכנים משתמשים בגוגל כדי לחקור עסקים מקומיים. הם מחפשים הצעות של ספקים, ואפילו כתובות עסק ספציפיות.
אבל רגע, האם קידום אתרים לוקאלי שונה ממה שדיברנו עליו כל הזמן? כן ולא. מנועי חיפוש פועלים לפי עקרונות דומים עבור דירוג מקומי ועולמי כאחד.
אבל בהתחשב בכך שהם ממקמים אתר עבור מיקום ספציפי תוצאות מבוססות, הם צריכים לנתח גם כמה גורמי דירוג אחרים. אפילו תוצאות חיפוש מקומיות נראות אחרת:
- הם מופיעים רק עבור חיפושים עם כוונה מקומית (לדוגמה, "מסעדה קרוב אליי" או כאשר אדם הגדיר בבירור את המיקום.)
- הם מכילים תוצאות ספציפיות למיקום רלוונטי.
- הם מתרכזים בהעברת מידע ספציפי למשתמשים שהוא עושה' לא צריך ללכת לשום מקום אחר כדי למצוא.
- הם מכוונים למשתמשי סמארטפונים בעיקר מכיוון שחיפושים מקומיים מתרחשים לעתים קרובות יותר במכשירים ניידים.
שימו לב שתוצאות אלו אינן מכילות קישורים לתוכן כלשהו. במקום זאת, הן כוללות רשימה של חנויות פרחים באזור, מפה שתציג את מיקום ומידע נוסף על כל אחת מהן:
- שם העסק
- תיאור
- תמונה
- שעות פתיחה
- סקירות כוכבים
- כתובת לעתים קרובות
הן כוללות גם מספר טלפון של חברה או כתובת האתר. כל המידע הזה ביחד עוזר ללקוחות לבחור באיזה עסק לעסוק. אבל זה גם מאפשר לגוגל לקבוע כיצד לדרג אותו.
גורמי דירוג חיפוש לוקאלי
בעת ניתוח אתרים לוקאלים, גוגל בוחנת את הקרבה למיקום של המחפש. עם העלייה של חיפושים לוקאלים המכילים את הביטוי "קרוב אליי", זה רק הוגן שגוגל תנסה להציג תחילה את העסקים הקרובים ביותר.
מילות המפתח הן חיוניות גם עבור קידום אתרים לוקאלי.
עם זאת, מרכיב נוסף של אופטימיזציה בדף הוא הנוכחות של שם חברה, כתובת ומספר טלפון של דף. בקידום אתרים מקומי, אנו מתייחסים לזה כ-NAP.
שוב, זה הגיוני , שכן מנוע החיפוש צריך דרך להעריך את מיקום החברה. גוגל מעריכה סמכות בחיפוש מקומי לא רק על ידי קישורים. ביקורות וציטוטים (הפניות של כתובת של עסק או מספר טלפון מקוון) מדגישים גם את סמכותה.
לבסוף, המידע העסק כולל ב- Google לעסק שלי – הפלטפורמה של מנוע החיפוש לניהול רישומי עסקים מקומיים – ממלאת תפקיד עצום בדירוג שלה. מה שפרטנו זה רק קצה הקרחון. אבל הם אלה שצריך לעשות קודם כל אם אתה רוצה שהעסק שלך יצליח לדרג טוב בחיפוש לוקאלי.
כמה עולה לשכור מומחה קידום אתרים?
הבנתם כי אינכם יכולים לבצע את משימת הקידום באופן עצמאי? כמעט ננסה להעריך כמה יעלה לכם לשכור את שירותיו של מומחה בקידום אתרים במנועי החיפוש. לא לכולם יהיה תקציב גבוה, אך תמיד תיקחו בחשבון כי ההשקעה הזו מחזירה את עצמה. הרווח שתשיגו מהאתר יגיע בין היתר בזכות העבודה שאותה עושה המקדם. אילולא אותו איש מקצוע הייתם מוצאים את עצמכם מדשדשים במקום ולא משיגים משהו דומה. העלות של קידום אתרים אורגני בגוגל הינה עלות חודשית קבועה אותה יהיה עליכם לשלם. העלות מתחילה מ-1500 עד 2000 ש"ח, אך יכולה גם להגיע ליותר מכך. העלות נקבעת בהתאם לפרמטרים שונים עליהם נרחיב בהמשך הדרך. קבלת הצעת מחיר מקיפה מאיש המקצוע תהפוך את סימני השאלה בהקשר הזה לסימני קריאה.
מחירון קידום אתרים
חבילת קידום בסיסית
לעסקים קטנים-
3-4 כתבות בחודש
-
2-3 קישורים בחודש
-
מילות מעקב ללא הגבלה
-
אופטימיזציה מלאה לאתר
-
מנהל פרוייקט
-
דו״ח חודשי מפורט
חבילה קידום מתקדמת
לחברות וארגונים-
5-7 כתבות בחודש
-
4-7 קישורים בחודש
-
מילות מעקב ללא הגבלה
-
אופטימיזציה מלאה לאתר
-
מנהל פרוייקט
-
דו״ח חודשי מפורט
חבילת קידום מקצועית
בוסט קידום לעסק-
10 מאמרים בחודש
-
10 קישורים בחודש
-
מילות מפתח ללא מעקב
-
אופטימיזציה מלאה לאתר
-
מנהל פרוייקט
-
דו״ח חודשי מפורט
מהי אסטרטגית black hat ומה חשוב לדעת אותה
ההיבט האחרון של קידום אתרים שאני רוצה להדגיש בפניכם הוא משהו שאני גם מקווה שלעולם לא תתפתו להשתמש בו. אני מתכוון לזה. מכיוון שלמרות שיש לזה פיתוי, השימוש באסטרטגית SEO עם כובע שחור מסתיים בדרך כלל בעונש וסילוק מתוצאות החיפוש.
שיטות כובע שחור מכוונות לתמרן אלגוריתמים של מנועי חיפוש באמצעות אסטרטגיות נגד הנחיות מנועי חיפוש. הטכניקות הנפוצות ביותר של כובע שחור כוללות דחיסת מילות מפתחהסוואה (הסתרת מילות מפתח בקוד כדי שהמשתמשים לא יראו אותן, אבל מנועי החיפוש כן), וכן קניית קישורים.
אז למה שמישהו ישתמש ב-SEO כובע שחור? ראשית, מכיוון שלעתים קרובות, דירוג אתר בהתאם להנחיות של גוגל לוקח זמן. זמן רב, למעשה. אסטרטגיות כובע שחור מאפשרות לך לצמצם את המורכבות של בניית קישורים, למשל דחיסת מילות מפתח עוזרת למשתמשים לדרג דף אחד עבור מילות מפתח רבות, מבלי ליצור יותר תוכן.
אבל כאמור, נתפס לעתים קרובות גורם לכך שאתר נמחק לחלוטין מרשימות החיפוש. והסיבה שאני מזכיר את זה כאן היא שאני רוצה להבין שאין קיצורי דרך בקידום אתרים. ותהיה מודע לכל מי שמציע אסטרטגיות שעלולות להיראות טובות מכדי להיות אמיתיות.
מה משפיע על מחיר קידום אתרים באינטרנט?
- כמות מילות המפתח על מנת לקדם אתר בצורה יעילה ישנו צורך לבחור את כמות מילות המפתח לקידום. ככל שתקדמו יותר מילות מפתח, כך מן הסתם העלות של הקידום תעלה בהתאם. כל מילת מפתח מצריכה חישוב מסלול מחדש ותכנון מקדים את הפעולות. לכן יש כאלה שקובעים תקציב, ורק לאחר מכן מחליטים כמה מילות מפתח ברצונם לקדם.
- היקף התחרותיות כל תחום בקידום אתרים אורגני מביא איתו את הקשיים שלו. מהסיבה הזו קשה מאוד לקבוע את המטרות ואת התוצאות אותן יהיה ניתן להשיג. היקף התחרותיות גם הוא משתנה בין התחומים השונים. כל מי שמקים אתר ינסה לחפש את התחום הכי פחות תחרותי עבורו. ככל שמידת התחרותיות עולה, המחיר גם הוא צפוי לעלות בהתאם.
- הניסיון של המקדם כל איש מקצוע מגיע עם המחירון שלו בהקשר של קידום אתרים. מקדמים בתחילת הדרך ידרשו סכומים נמוכים בהשוואה למקדמים מנוסים ומשופשפים. בא לכם להעסיק מומחה קידום אתרים בגוגל? יהיה עליכם להכניס את היד עמוק אל תוך הכיס. כמובן שככל שהידע של איש המקצוע יעלה, גדלים גם הסיכויים להשיג תוצאות יוצאות דופן.
- משך זמן העבודה החלטתם לעבוד עם מקדם אתרים בתשלום חודשי? עליכם להבין כי תשלום חודשי גורר איתו חיובים גבוהים יותר מצידו של איש המקצוע. הרי בחיוב חודשי, אין כל התחייבות מהצד שלכם כלפי איש המקצוע. תוכלו לעזוב אותו בכל שלב, דבר שיכול לערער את השטח. ככל שמשך זמן העבודה יהיה רב, המחיר עשוי להיות נוח מבחינתכם.
ממתי צריך לעבוד על קידום אתרים אורגני?
יש כאלה שיוצאים מנקודת הנחה שהם יכולים להמתין עם קידום אתרים באינטרנט. אך המציאות מלמדת אותנו כי קידום אתרים לוקח זמן, לכן חובה לעשות זאת בהקדם. אל תתמהמהו עם הקידום כי זה עלול לגרום לכך שכל ההתקדמות תתעכב בצורה מהותית. קידום אתרים seo ידרוש מכם המתנה ארוכה, בסופו של יום את התוצאה הסופית תראו כעבור מספר שבועות. יש כאלה שמתחילים את עבודת הקידום עוד לפני שהאתר עולה לאוויר. הם מכינים את כל התשתית הנדרשת כדי שהתוצאה תהיה לשביעות רצונם.
מה יקרה אם נזכרתם באיחור לקדם את האתר במנועי החיפוש? עליכם לדעת כי מומחה קידום אתרים ידע איך לקדם את האתר גם כאשר הדברים נראים סבוכים. הוא יצליח לתקן את כל הטעויות שנעשו לאורך הדרך, וגם לבצע פעולות שיביאו לתוצאות יחסית מהירות. בו בזמן הוא יסביר לכם איך תוכלו לשפצר את האתר הקיים כדי להשיג תוצאות מעולות. לפיכך תעשו לעצמכם טובה ותזמינו מומחה שיודע איך לקדם אתרים במנועי החיפוש. הוא ייקח אתכם מעל ומעבר למה שאתם מצפים או בכלל מסוגלים לדמיין.
מה זה איש seo? ואיפה הכי כדאי לבצע קידום אתרים seo?
כפי שאמרנו קידום אתרים זוהי משימה מסובכת שחייבת להתבצע על ידי החברה הנכונה. אל תכניסו את עצמכם למקום בו חברה לא מקצועית תבצע את המשימה הזו. הנזק שעלול להיגרם מקידום לא מקצועי עשוי להיות כזה שיהיה לכם מאוד קשה לתקן אותו. בו בזמן ישנו תמיד רצון טבעי להשאיר את האחריות בידיים הנכונות. אז אל מי אתם אמורים לפנות אם ברצונכם להטיס את האתר כלפי מעלה? מכללת ריצ׳ר היא המקום בו תוכלו ללמוד את כל רזי המקצוע. לימודי קידום אתרים יכשירו אתכם לעסוק בתחום ולעשות את העבודה של המקדם בעצמכם. יש כאלה שלוקחים את הידע הזה והופכים אותו למקצוע של ממש – דבר שיכול לפתוח דלתות רבות.
קורס קידום אתרים מתאים לכאלה שרוצים לקדם את האתר שלהם עצמם או לקדם אתרים של אחרים. הידע שתקבלו במהלך הקורס יכניס אתכם בדיוק אל המקום של מומחה קידום אתרים. במקום לפנות לאיש מקצוע חיצוני, תוכלו לסמוך על עצמכם שיש לכם את הידע הנדרש. אם בכל זאת תרצו לפנות לאיש מקצוע חיצוני, חשוב לבחור לכזה שמבין בתחום. מקדם אתרים שגם מציע קידום ממומן לצד הקידום האורגני. תדרשו לראות קבלות מוכחות, אל תסמכו על ההבטחות שנזרקות לחלל האוויר. אם למקדם אתרים יש המלצות רבות סימן שהוא עושה את העבודה בצורה אפקטיבית ויעילה. תהיו זהירים בעת בחירת מקדם האתרים שיבצע את העבודה. תזכרו כי עם לימודי קידום אתרים תוכלו להשיג ידע שיסייע לכם לפקח על עבודתו של המקדם.
אני רוצה לעשות קידום אתרים מקצועי בעצמי
חשוב לדעת שכל אחד יכול היום לעשות קידום אתרים בעצמו, לא צריך חברת קידום אתרים אוסוכנות כלשהי שתבצע את זה עבורם, נכון זה יכול לחסוך לכם זמן ותוכלו להתעסק יותר בעסק שלכם, אבם אם אתם רוצים לנסות בעצמכם יש לכם בהחלט טת האפשרות.
גוגל יצאה מדריך מפורט לבעלי עסקים ואתרים שרוצים יותר נוכחות במנוע החיפוש והיא מסבירה בדיוק איך לעשות את זה, לחיצה על הקישור למטה לתעביר אתכם ישירות לקווים המנחים של גוגל, בהצלחה 🙂
לא רוצים לעשות SEO בעצמכם?
השאירו פרטים לשיחה עם יועץ קידום אתרים ללא התחייבות