מה זה לידים? כל מה שאתם צריכים לדעת!

ליד (Lead) הוא לקוח פטוניצאלי המתעניים בשירות או מוצר שיש לחברה, עסק או ארגון להציע.
מה זה לידים קרים וחמים וכיצד תוכלו לרתום כל אחד מהם לעסקה רווחית עבור העסק שלכם.

המון בעלי עסקים שואלים את עצמם מה זה לידים וכיצד הם יכולים לסייע להם? המחשבה איך ניתן לנפץ את תקרת הזכוכית של העסק עשויה להיות טורדנית, ולהעסיק אתכם לא מעט. הרי ברגע שאתם מדשדשים מאחורי כל המתחרים, סיכויי ההצלחה יורדים בהתאם. עם זאת, על ידי מספר צעדים אפקטיביים תוכלו להשיג לידים שישנו את תמונת המצב כולה. מה שהתרגלתם שקורה עד לאותה נקודת זמן, כבר לא יהיה רלוונטי או נכון. במאמר הבא נסביר לכם מהם לידים ומהי החשיבות שלהם בהסתכלות על העסק כולו. מאוד יכול להיות כי ממש מתחת לאף שלכם נמצאת אפשרות מעולה שתצעיד אתכם אל עבר הגשמת חלומכם. בזכות בניית אסטרטגיה שיווקית נכונה, תראו איך אתם לא מתפשרים על בינוניות – ומקבלים יותר מהעסק שהקמתם.

מה זה לידים?

עוד לפני שנסביר לעומק על חשיבותם של לידים לעסק, נסביר מה זה בכלל ליד. ליד (Lead) הוא למעשה פרט מידע על לקוח פוטנציאלי שהביע עניין במוצר או בשירות שלכם. כלומר מדובר על אדם שמתעניין בשירותים שלכם, ותוכלו להפוך אותו בקרוב מאוד ללקוח. נדגיש כי לרוב לא מדובר על לקוחות חוזרים, אלא על לקוחות חדשים שלא ביצעו אינטראקציה איתכם. כאשר מדברים על לידים לעסק הכוונה היא לרוב להשארת פרט מסוים המסייע ליצירת קשר. אנו מדברים על מספר פלאפון, כתובת אימייל או כל דרך אחרת לשוחח עם אותו לקוח פוטנציאלי. על ידי ייצור לידים תוכלו להגדיל את כמות הלקוחות הפונים לעסק שלכם, והגדלת המכירות הלכה למעשה. לרוב כל מי שמתעניין בשירותים שלכם יהיה לקוח אותו יהיה לכם קל מאוד לסגור בהמשך. בשונה מלקוחות פוטנציאליים שאינם מתעניינים, אותם יהיה עליכם לשכנע ממש מאפס.

איך מייצרים לידים?

את השאלה הזאת שואלים כמעט כל מי שמתעניין באפשרות הזו. יצירת לידים אינה פשוטה, בטח אחרי שאתם מבינים לעומק מה זה לידים. הרי יחד איתכם ישנם עוד עשרות רבות של עסקים המתחרים על תשומת ליבו של הלקוח הפוטנציאלי. המטרה שלכם תהיה לגרום לאותו לקוח להעדיף להשאיר את פרטיו האישיים דווקא אצלכם. במציאות הנוכחית, אנשים חושבים פעמיים לפני שהם משאירים פרטים אצל בעל עסק מסוים. הם מבינים כי השארת פרטים יזומה משמעותה קבלת שיחות טלפון או הודעות אימייל קבועות. לפיכך, חשוב שתבינו איך להביא לידים בצורה מהירה ואפקטיבית, אחרת לא יהיה לכם זכות קיום לעסק. המון בעלי עסקים שאינם מצליחים להביא לידים מוצאים את עצמם בקושי אמיתי לשרוד. 

איך לייצר לידים לעסקים?

זה נכון שאין תשובה אחת לשאלה איך לייצר לידים, וקיימות המון דרכים להביא אותם. עם זאת יש כמה דרכים מוכחות שיכולות לקדם אתכם אל עבר השגת מטרותיכם. כלומר להביא כמות גדולה של לידים עם סיכויים גדולים לסגירה מהירה. 

  • תוכן איכותי: יצירת תוכן איכותי ברשתות החברתיות או באתרי האינטרנט היא הבסיס להבאת לידים חזקים. הלקוחות הפוטנציאליים שיקראו את התוכן ישתכנעו כי כדאי להם להשאיר את פרטיהם. ללא תוכן איכותי, לא תצליחו להשיג את כמות הלידים הנדרשת או זו שתרצו להשיג.  
  • נוכחות ברשתות חברתיות: כיום הרשתות החברתיות הן המקום הכי נוח ואפקטיבי להשגת לידים. בטח אם הבנתם מה זה לידים, אתם יכולים להבין מדוע. על ידי נוכחות ברשתות החברתיות תגדילו באופן ניכר את הסיכויים להשגת לידים טובים שיהפכו לעסקאות אמיתיות. 
  • אופטימיזציה למנועי חיפוש: אי הימצאות במנועי החיפוש משמעותה כי העסק אינו קיים עבור לקוחות פוטנציאליים רבים. על ידי קידום אתרים אורגני תוכלו להביא את עצמכם לקדמת הבמה, וכך להשיג כמות אדירה של לידים עם סיכויים טובים לסגירה.
  • פרסום ממומן: בפלטפורמות רבות תוכלו לבצע קידום אורגני יחד עם קידום ממומן. הקידום הממומן חוסך את ההמתנה הארוכה המגיעה עם הקידום האורגני. משמע בתוך שניות ספורות תוכלו לראות את האתר או העמוד העסקי שלכם בראש תוצאות החיפושים.  

מה זה לידים חמים?

צריך לשים את האצבע על ההבדל בין מספר סוגי לידים, כך שתעבדו נכון איתם. הרי ניהול לידים יכול לעשות את ההבדל בין הצלחה מסחררת לבין כישלון צורם. זה שכבר השגתם ליד, אין זה אומר כי בתוך שניות ספורות גם תיסגר עסקה. ליד חם הוא ליד של לקוח שהביע עניין משמעותי מאוד בשירותים אותם העסק שלכם מספק. המשמעות היא שיהיה לכם הרבה יותר קל לסגור איתו עסקה, וסיכויי ההצלחה גבוהים במיוחד. לא מדובר על סתם מישהו שעבר באתר, אלא על אדם שהביע עניין רב בשירותים מסוימים. כל מה שנדרש מכם לעשות במקרה הזה זה לפנות אליו, ולסגור את העסקה. לרוב לא תצטרכו לעבוד קשה, אלא רק לציין כי הגעתם אליו כתוצאה מהשארת פרטיו. נדגיש כי גם ליד חם יכול ליפול, ועליכם לפעול בצורה נכונה ומדויקת.

מה זה לידים קרים?

אם הבנתם מהם לידים חמים, ככל הנראה יהיה לכם קל להבין מה זה לידים קרים. מדובר על לידים של לקוחות שלא הביעו עניין ישיר במוצר או בשירותים שלכם. עם זאת, מדובר על אנשים המתעניינים בשירותים שלכם, ותוכלו להפוך אותם ללקוחות. מה שצריך לדעת על לידים קרים זה שהעבודה שלכם צריכה להיות הרבה יותר יסודית. תצטרכו להציג את העסק שלכם ואת הייחודיות שלכם בהשוואה לשאר המתחרים. בו בזמן, לא בטוח שבסופו של יום גם תיסגר עסקה ויכולה להיות גם המתנה. אך כמו כל ליד אחר, גם לידים קרים יכולים לקדם אתכם מאוד ולהפוך את החלום למציאות ברת השגה.

מהם היתרונות של השגת לידים לעסק?

לאחר שאנשים שואלים מה זה לידים, הם מנסים לחשוב מהם היתרונות בהשגתם. חשוב להדגיש כי לפעמים עובדים קשה על מנת להשיג ליד אחד בודד. הינה היתרונות שלא ישאירו לכם מקום לספק בעניין הזה.

  • צמיחה עסקית מבוקרת: השגת לידים מאפשרת לעסק לצמוח ולהתפתח בצורה מבוקרת והדרגתית. למרות הרצון להקפיץ את אחוזי המכירות במאות אחוזים, לא כל העסקים בנויים לכך. אתם אלה שקובעים כמה לידים תרצו ליישם, ובאיזה טווח זמן תרצו לעשות זאת.
  • חיסכון בעלויות שיווק: מערכת איכותית של השגת לידים תחסוך לכם עלויות שיווק רבות. מי שמשקיע הרבה מאוד כסף בשיווק הם כל אותם עסקים שאינם מביאים לידים. במקום להשתגע עם הוצאות לא מבוקרות, כל מה שצריך לעשות זה רק לבנות מערכת לידים טובה.
  • יצירת מוניטין: על ידי הבאת לידים אתם יכולים ליצור מוניטין חיובי מאוד לעסק שלכם. גם כאלה שאינם מכירים את העסק שלכם, יכירו אותו על ידי עבודה נכונה. פתאום תראו איך כמות הלקוחות מגדילה את עצמה, והחלומות הופכים למציאותיים ככל שעובר הזמן.
  • הכנסה נוספת לעסק: קיבלתם כמות גדולה של לידים, ואין להם צורך בכולם? באפשרותכם למכור לידים, ובכך להכניס עוד כסף ולהגדיל את הרווח הגולמי. איך למכור לידים? כל מה שתצטרכו לעשות זה רק לפנות לבעל עסק שמספק שירותים דומים לשלכם, ולהציע לו לידים תמורת אחוזים מהעסקה.

טעויות נפוצות בניהול לידים

לאחר ההבנה איך להשיג לידים, מגיע השלב בו אתם צריכים לנסות להימנע מטעויות. כל טעות שלכם עשויה להוביל אתכם לאחור, ולגרום לכך שהעבודה הקשה תרד לטמיון. ניהול לידים מחייב אתכם קודם כל לעקוב אחרי הלידים, ולתעד אותם בצורה ברורה. היעדר מעקב יוביל לכך שתתקשו להוביל אילו לידים השגתם לאחרונה, ומה אמור להיות הצעד הבא שלכם. עוד טעות נפוצה מאוד היא להגיב בצורה איטית לכל ליד. תזכרו כי לידים חמים רלוונטיים לשעות או לימים הקרובים, ואם תגיבו באיחור זה עלול להרוס את העבודה הקשה. חשוב מאוד גם לפנות ללקוח בצורה נעימה, ולא לוותר על חווית השירות – למרות שהוא הביע עניין בשירות אותו הצעתם לו. 

שימוש בלידים בשיווק שותפים

דרך מצוינת להגדיל הכנסות ולמקסם את ההחזר על ההשקעה. הנה כמה דרכים שבהן ניתן להשתמש בלידים בצורה אפקטיבית:

1. בניית רשימת תפוצה איכותית

כדי להגדיל את ההכנסות משיווק שותפים, חשוב לאסוף לידים איכותיים ולהשתמש בהם לטובת קמפיינים שיווקיים ממוקדים. ניתן לעשות זאת באמצעות:

  • דפי נחיתה ממוקדים – יצירת דף נחיתה ייחודי לכל הצעה שיווקית.
  • מתן ערך בתמורה לפרטים – הצעת מדריך חינמי, קופון, או תוכן בלעדי בתמורה לפרטי קשר.

2. אוטומציה ושימוש במיילים

לאחר איסוף הלידים, ניתן להפעיל רצף אימיילים אוטומטי הכולל:

  • אימיילי חימום – יצירת קשר ראשוני, מתן ערך והיכרות עם המותג.
  • הצעות שיווקיות – שליחת קישורי שותפים למוצרים רלוונטיים.
  • שימור וטיוב לידים – שמירה על קשר עם הלקוחות באמצעות תוכן נוסף.

3. פילוח והתאמה אישית

כדי למקסם את התוצאות, יש לפלח את הלידים לפי פרמטרים כמו תחומי עניין, גיל ומיקום גיאוגרפי, ולהתאים לכל פלח הצעות שיווקיות רלוונטיות.

4. שימוש בפרסום ממומן

לידים איכותיים יכולים להגיע דרך קמפיינים ממומנים בפלטפורמות כמו:

  • פייסבוק וגוגל אדס – יצירת מודעות ממוקדות עם טופס לידים ישיר.
  • טיק טוק ולינקדאין – מתאים בעיקר לנישות מסוימות.

5. שימוש ברימרקטינג (שיווק מחדש)

באמצעות פיקסלים של פייסבוק וגוגל, ניתן לעקוב אחר לידים שנכנסו לדף הנחיתה ולא השאירו פרטים ולהחזיר אותם דרך מודעות ממוקדות.

6. מכירת לידים למשווקים אחרים

אם יש לך לידים שאינם רלוונטיים לקמפיין השיווק שלך, ניתן למכור אותם לעסקים או משווקים אחרים שמתעניינים בהם.

להצטרפות ומידע נוסף
השאירו את הפרטים שלכם ויועץ לימודים יחזור אליכם לשיחת ייעוץ בחינם.