מה זה PPC? תשלום לפי לחיצה
מה זה קמפיין PPC - ואיך הוא בא לידי ביטוי בעולם השיווק הדיגיטלי מדריך מפורט.
המון סימני שאלה עולים כאשר מדברים על שיטת הפרסום האולטימטיבית. לכל בעל עסק תהיינה הבחירות המתאימות עבורו, לפי שיקול הדעת האינדיבידואלי שלו. עם זאת חשוב לעשות את הבחירות הנכונות, להכיר את כל האפשרויות שניצבות לפנייך. אחת משיטות הפרסום שזוכה לפופולאריות גבוהה בשנים האחרונות נקראת PPC. השם PPC מגיע מתוך ראשי התיבות של Pay Per Click, שיטה שהפכה להיות מבוקשת למדיי. בשיטת הפרסום הזו המפרסם משלם על המודעה בכל פעם שלוחצים עליה. כלומר אם מישהו לא לוחץ על המודעה, לא יתבצע תשלום ואינכם צריכים לשלם בדבר הפרסום. במאמר הבא אנו הולכים לדבר אתכם על שיטת הפרסום הזו שהפכה להיות נפוצה במחוזותינו. לא מן הנמנע כי שיטת הפרסום הזו תהיה מושלמת גם לכם ותוביל אתכם להשגת המטרה. מה תרוויחו אם תבחרו לפרסם דווקא בשיטת Pay Per Click?
מה זה PPC ולמי השיטה מיועדת?
מי שעוסק בתחום השיווק הדיגיטלי ככל הנראה כבר הבין למי מיועדת שיטת הפרסום הזו. אך אם אתם עושים את הצעדים הראשונים שלכם בתחום, מוטב כי סימני השאלה ייעלמו. עליכם להבין למי מיועדת שיטת הפרסום הספציפית הזו, ששונה משיטות פרסום אחרות. שיטת הפרסום הינה שיטת פרסום שתשלמו עליה בהתאם לכמות הלחיצות על המודעה שפרסמתם. אם לחצו כמות גדולה של לקוחות פוטנציאלים, התשלום יעלה בהתאם ויתומחר לפי כל קליק. אם לא לחצו בכלל על המודעה, לא תמצאו את עצמכם במצב בו יהיה עליכם לשלם. שיטת הפרסום הזו רלוונטית לעסקים שרוצים לראות תוצאות כאן ועכשיו, בלי להתמהמה. לכאלה שמעוניינים לשלם רק על תוצאות מוכחות, בלי לשלם על דברים שאינם מחזיקים מים. קיימות שיטות פרסום אחרות שתשלמו עליהן מבלי לדעת מה תרוויחו מהן בסופה של הדרך.
📕 מהו המחיר של כל לחיצה?
כפי שאמרנו המחיר של קמפיין PPC נקבע בהתאם לכל קליק שיקליקו על המודעה. מהסיבה הזו קשה לדעת מהו המחיר הסופי שאותו יהיה עליכם לשלם. המחיר יכול להתחיל מכמה עשרות שקלים ולהגיע במקרים מסוימים עד אלפי שקלים לקמפיין. המחיר לקליק על המודעה שלכם יכול להיות שונה בהשוואה למחיר של קליק למודעה אחרת. ישנם כמה פרמטרים שמשפיעים על המחיר הספציפי הזה. ראשית רמת התחרותיות מן הסתם תשפיע רבות על המחיר אותו תשלמו. ככל שהתחרות גדולה יותר, כך גם המחיר צפוי לעלות ולפעמים להרקיע שחקים. הביצועים ההיסטוריים של כל מילת מפתח משפיעים גם הם על המחיר. ככל שהביצועים היו יותר טובים, כך ניתן יהיה לגבות מחיר גבוה בהתאם לכך.
📗 האם ניתן לנהל קמפיין PPC לבד?
כפי שהבנתם לא קל לנהל קמפיין Pay Per Click, בטח אם אין לכם ניסיון קודם בתחום. אז מה אתם יכולים לעשות אם ברצונכם להרים קמפיין שיניב תוצאות? מצד אחד תוכלו לפנות למומחה קמפיינים שייקח את המושכות לידיים שלו. אך ההוצאה עשויה להיות גבוהה, לא תמיד התשלום לאותו איש מקצוע ישתלם בראייה לטווח הרחוק. למעט האפשרות הזו, ישנה אופציה להתחיל לימודי PPC במוסד לימוד מוכר. לימוד PPC מטרתו להכשיר אתכם להרים קמפיינים טובים שאמורים להניב את התוצאות הרצויות. בין אם תרימו את הקמפיינים בשבילכם, ובין אם תעשו זאת עבור אנשים אחרים. יש כאלה שלוקחים את הידע שהם רכשו בקורס והופכים אותו לקריירה לכל דבר ועניין. אחרים מעדיפים להשתמש בכלים שהם קיבלו כדי לאפשר להם להשאיר אבק לכל המתחרים.
📘 מה היתרונות של קמפיין PPC?
בהמון מקרים של קמפיינים אחרים תמצאו את עצמכם משלמים על הרצון להשיג תוצאות. לא בטוח שהרצון יתכתב בצורה ישירה עם המציאות בשטח, דבר שעלול להוביל להפסדים כספיים מהותיים. במקרה של קמפיין Pay Per Click תשלמו רק על התוצאות המוכחות, בלי שתאלצו לשלם על דברים שלא יניבו פירות.
קמפיין PPC בנוי על כך שתהיה לכם האפשרות לטרגט את קהל היעד המתאים לכם. מה שאומר שכל מודעה שעולה לאוויר לא תהיה סתם מודעה, אלא כזו שמיועדת לקהל יעד ספציפי. משמעות הדבר היא אחת, הסיכויים להצלחת הפרסום עולים באופן מהותי והופכים להיות ממשיים.
נמאס לכם להמתין זמן רב עד שתשיגו את התוצאה הרצויה? קמפיין Pay Per Click נועד לשנות את חוקי המשחק. מהרגע שאתם מתחילים לשלם הקמפיין עולה לאוויר, את התוצאות רואים על המקום. השינוי מתרחש תוך כמה שעות או לכל היותר תוך מספר ימים ולא מעבר לכך.
🤓 למה כדאי ללמוד קורס PPC?
קורס PPC עוברים במסגרת לימודי שיווק דיגיטלי, אצלנו במכללת ריצ׳ר תלמדו את כל הנושאים המקיפים בעולם השיווק הדיגיטלי, קידום ממומן בפייסבוק, גוגל, אינסטגרם, האוטבריין, תלמדו כיצד לבצע כתיבה שיווקית וליצור תוכן לרשתות חברתיות כמו מקצוענים, במסגרת הלימודים אצלנו תעברו גם המון קורסים והעשרות ולייבים אשר יהפכו אתכם למאסטרי שיווק בעולם הדיגיטלי.
ניהול אפקטיבי של הקמפיינים
ברגע שאתם מבינים מה זה PPC תוכלו לנהל בעצמכם קמפיינים מוצלחים עבור העסק שלכם. לא תצטרכו לפנות למנהלי קמפיינים שיהיו אחראים על הקמפיין, ויובילו להוצאה כספית נוספת. כל האחריות על הניהול היא עליכם, והרווח יהיה גבוהה כי ההוצאה תהיה נמוכה פי כמה.
התחילו את הקמפיינים מיד
לאחר לימודי PPC תוכלו להתחיל כל קמפיין שרק תרצו מיד על המקום, בלי להמתין שאדם כזה או אחר יתפנה אליכם. אינכם צריכים להיות תלויים באנשי מקצוע חיצוניים, מה שיקל עליכם מאוד את העבודה. בכל פעם שתרצו להרים קמפיין לאוויר תוכלו לעשות זאת בלחיצת כפתור אחת בלבד.
הזדמנות להשלמת הכנסה
עם לימוד PPC תשיגו ידע חסר תקדים, כזה שיכול להביא איתו הזדמנות להשלמת הכנסה. תוכלו בעצמכם להיות מנהלי קמפיינים של חברות אחרות, עבור אנשים שאינם מעוניינים להיכנס לתחום הזה. זוהי אפשרות מצוינת שעשויה לשנות את המציאות המוכרת לכם מקצה לקצה.
מנהל PPC שכר – כמה מרוויחים בתחום?
האמת היא שקשה להגיד כמה ירוויח איש מקצוע שמנהל קמפיינים Pay Per Click ללקוחות שונים. הרווח משתנה בהתאם לכמות הקמפיינים, ובהתאם לסיכומים מראש מול לקוחות. בהתחלה תתקשו לדרוש מחירים גבוהים, יהיה עליכם לבנות קהל לקוחות נאמן ומגוון. אך עם הזמן תוכלו לראות איך כמות הלקוחות גדלה, וגם ההכנסה גדלה בהתאם לכך. מנהלי קמפיינים מוצלחים עשויים להכניס כמה עשרות אלפי שקלים בכל חודש. החדשות הטובות הן שמדובר על הכנסה קבועה, כזו שלרוב לא צפויה לרדת בעתיד הנראה לעין. אין דבר יותר מרגיע מאשר לדעת כי אתם צפויים להכניס עשרות אלפי שקלים בתקופה הקרובה.
קורס PPC אונליין – ללמוד בלי לצאת מהבית
אתם עסוקים עד מעל הראש, ואינכם יכולים להתחיל לימודי PPC? אין זה אומר שאתם צריכים לוותר על האפשרות הזו. לימוד PPC יכול להתבצע גם בלי שתצטרכו לצאת מהבית ולהגיע למוסדות לימוד שונים. זה מה שהופך את האופציה הספציפית הזו לרלוונטית עבורכם, ולכל מי שירצה להעשיר את הידע שלו. גם אם אתם טרודים בעסק, ואין לכם רגע אחד פנוי תוכלו ללמוד מתי שמסתדר לכם. יש כאלה שמשלימים את השיעורים בסופי שבוע, אחרים עושים זאת בערבים עם ההגעה הביתה. את הידע שתקבלו בזכות קורס PPC קשה להסביר במילים. הידע הזה יאפשר לכם לקחת את העסק שלכם עוד צעד אחד קדימה, ולהגשים את כל החלומות.
איך מחיר לחיצה בקמפיין PPC נקבע?
ההגדרה של PPC – הוא "תשלום פר קליק" יחד עם זאת עלות הלחיצה לא נקבעת בצורה קבועה, פלטפורמת הפרסום לדוג: פייסבוק מציגה את המודעה שלנו לכמה שיותר אנשים.
ועלות הקליק של יכולה להשתנות בהתאם לפרמטרים מסוימים לדוג':
הקריאייטיב של המודעה – איזה צבעים ותמונה בחרתם במודעה, האם התמונה מושכת מספיק את העין, האם התמונה אותנטית ומזמינה, או שאולי הדגשתם מבחינה עיצובית את ההצעה שלכם לעומת המתחרים.
הקופי של המודעה – האם נגעתם באמצעות התוכן הכתוב במודעה לכאבים של הלקוחות שלכם?
האם הפניה הייתה ספצית האם יש הבנה של המוצר בגוגל לדוג' העלות לקליק נקבעת לפי כמות חיפושים כללית, רמת התחרות, הקופי של המודעה והרלוונטיות לקהל היעד, לפי הביקוש הכולל של המוצר
מכאן אנחנו יכולים להסיק בפלטפורמות אין עלות פר קליק – אלא העלות לקליק נקבעת לפי פרמטרים משתנים
PPC vs CPC
- משמעות המושג PPC – תשלום עבור קליק.
- משמעות המושג CPC – זה עלות לקליק
אלו אותם המונחים, נהוג שבגוגל משתמשים בעלות לקליק ובמונחים של פייסבוק משתמשים בעלות עבור קליק
מה זה התפקיד של PPC Manager?
אין מונח שנקרא PPC MANGER , בפייסבוק יש את מנהל המודעות של פייסבוק שדרכו אפשר להעלות מודעות – הכוונה למודעה זה קריאייטיב וקופי, מערכת מנהל המודעות של פייסבוק מאפשרת למקד את המודעה לקהל מסוים המיקוד הזה נקרא "טרגוט" ויש אפשרות לטרגט לפי קהלי יעד מסוימים כגון נשים, גברים, או לפי תחומי עניין שפייסבוק מציע.
ויש את GOOGLE ADS MANAGER – שמאפשר לנו להעלות מודעות, ההבדל בין המודעות של גוגל ופייסבוק זה שפייסבוק זה פלטפורמה שנקראת PUSH.
משמע שהמודעות שלנו מוצגות בפלטפורמה מבלי שנצרך לחפש אותם כמו הפרסומות בטלוויזיה ככה כאשר תגללו בפייסבוק תראו תוכן ממומן שמוצע לכם.
לעומת זאת GOOGEL זו פלטפורמת PULL והתוכן לא יוצג לנו אם לא נחפש אותו במנוע החיפוש.
אתם יכולים לראות דוגמא לזה כאשר אתם מחפשים שירות והוא מופיע בתוצאות הראשונות בגוגל ניקח אינסטלטור, וקוסמטיקאית, או אפילו שולחנות לאירועים או כל תחום אחר והם מופיעים בתוצאות הראשונות בחיפוש.