איך בונים אסטרטגיה שיווקית שמביאה תוצאות?

אסטרטגיה שיווקית היא תוכנית ארוכת טווח להשגת יעדי החברה על ידי הבנת צרכי הלקוחות, תוך יצירת יתרון תחרותי מובהק ובר קיימא. זה מקיף הכל, החל מקביעה מי הם הלקוחות שלך, ועד להחלטה באילו ערוצים אתה משתמש כדי להגיע ללקוחות אלה.
אסטרטגיה שיווקית היא תוכנית ארוכת טווח להשגת יעדי החברה על ידי הבנת צרכי הלקוחות, תוך יצירת יתרון תחרותי מובהק ובר קיימא.

אם ברצונכם להביא את העסק לקדמת הבמה, יהיה עליכם לחשוב על אסטרטגיה שיווקית שמביאה תוצאות. כל בחירה שתעשו אמורה להיות מדודה ומדויקת, אחרת לא תשיגו את התוצאה הרצויה. במאמר הבא נסביר לכם כיצד תוכלו לבנות אסטרטגיה מותאמת אישית, כזאת שתגרום לכם לצמוח. נדגיש כי האסטרטגיה צריכה להיות נכונה לעסק אותו הקמתם, ולכל עסק יהיו את הצרכים שלו. בסופו של יום אין ספק כי עם הצעדים הנכונים ניתן יהיה להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי. מה שהיה מבחינתכם דמיוני יהפוך למציאותי, וההצלחה תהיה בהישג יד. כמובן שבכל רגע נתון ניתן לבצע התאמות וחידודים בהתאם למבוקשכם, ולפי המשתנים בשטח.

בניית אסטרטגיה שיווקית – מדוע היא חשובה?

בניית אסטרטגיה שיווקית לעסקים היא אינה גחמה חולפת, מדובר על עניין חיוני מאוד להצלחה. הסיבה שבגללה בעלי עסקים מחויבים לבנות אסטרטגיה שיווקית קשורה לתחרות בשוק. כיום, התחרות במרבית הענפים גבוהה וחובה לנסות להבדיל את עצמכם מכל השאר. עם אסטרטגיה שיווקית נכונה אתם מביאים את האקס פקטור שמייחד דווקא אתכם. מעבר לכך, תוכנית אסטרטגיה שיווקית תסייע לכם להבין בכל פעם מה השלב הבא. בנייה נכונה של הצעדים הבאים תחסוך מכם עיכובים, ותאפשר לכם להתאים את עצמכם לשינויים.

מה חשוב לכלול

  • קהל יעד: אחרי מי אתה הולך
  • הצעת ערך: מה הערך התחרותי או ה-USP שלך
  • תמהיל מוצרים: מה שאתה מציע
  • הודעות מותג: איפה (ואיך) אתה עומד בשוק
  • יוזמות קידום מכירות: אילו יתרונות נוספים אתה יכול להציע
  • שיווק באמצעות תוכן: כיצד תשתמש בתוכן כדי לעמוד ביעדים שלך

מי מוסמך לבצע בניית אסטרטגיה שיווקית לעסק?

זה נכון שאתם יכולים לנסות לבנות אסטרטגיה שיווקית לעסק, אך לא בטוח שהיא תניב תוצאות. בניית אסטרטגיה שיווקית לעסקים קטנים תהיה שונה בהשוואה לעסקים בינוניים או גדולים. לכן העצה הכי טובה שנוכל לתת לכם תהיה להתייעץ עם איש מקצוע שחי ונושם את העולם הזה. מומחה שיבנה לכם אסטרטגיה שיווקית מותאמת אישית, כזאת שבאמת תקדם אתכם. ישנם מומחים באסטרטגיה שיווקית שישמחו להיכנס אל עובי הקורה, ולהביא אתכם להשגת המטרה. כמובן שבחירת איש המקצוע צריכה להיעשות בדיוק כמו בבחירת כל איש מקצוע אחר אליו תפנו במעלה הדרך. 

טיפים חשובים לקביעת אסטרטגיה שיווקית

  • התאמה אישית לעסק: אסטרטגיה שיווקית לא יכולה להיות מנותקת מהמהות העיקרית אותה ברצונכם להעביר. לכן עליכם לנסות להתאים במידת האפשר את האסטרטגיה לפעילות העסקית השוטפת. כך שלא תצטרכו לשנות דברים או למחוק את כל הערכים המייחדים אתכם.
  • הבלטת הערך המוסף: לכל עסק יש את הערך המוסף אותו הוא מביא ללקוחותיו. השאיפה תהיה להטמיע בצורה מהותית את הערך המוסף בתוך האסטרטגיה השיווקית. כך כל מי שייחשף אליה יבין מיד מה הוא מקבל אצלכם, ולא מקבל באף עסק מתחרה אחר.
  • התקדמות מדודה ועקבית: בניית אסטרטגיה שיווקית באינטרנט מחייבת אתכם לעשות זאת באופן הדרגתי ועקבי. הבינו מה אתם רוצים להשיג בטווח הזמן המיידי, ותחשבו מה תרצו להשיג בהמשך. ברגע שיש התקדמות עקבית, אין דבר שיעצור אתכם מהשגת המטרות.
  • יכולות מדידה ומעקב: בכל מספר ימים חשוב להבין היכן אתם נמצאים היום, ומה אמור להיות הצעד הבא שלכם. אם לא תהיה לכם אפשרות מדידה ומעקב, הסיכויים להצליח נמוכים. ברגע שמבצעים מדידות על בסיס קבוע, קל למצוא טעויות ושגיאות בזמן אמת.

מתי צריך לקבוע אסטרטגיה שיווקית?

המחשבה כי אפשר להתמהמה עם קביעת אסטרטגיה שיווקית עשויה להוביל לבעיות. במרבית המקרים, קביעת האסטרטגיה צריכה להיעשות מוקדם ככל האפשר. ברגע שאתם קובעים אסטרטגיה שיווקית מוקדם, באפשרותכם לנווט כל הדרך אל המטרה. תזכרו כי כל יום שעובר רק יכול להקשות אתכם, ולהרחיק אתכם מהשגת המטרה. בעלי עסקים שבוחרים להמתין גוזרים על עצמם התמהמהות במקום, ולעיתים אף גורמים לסגירת העסק. תחשבו בצורה אפקטיבית, איך אתם יכולים לקדם את עצמכם ולהביא אתכם להגשמת כל המטרות. אל תוותרו לעצמכם בהקשר הזה, גם אם נדמה לכם כי הוא לא יביא אתכם להשגת המטרה.

סוגי אסטרטגיות שיווק

ישנם סוגים רבים של אסטרטגיות שיווק, כולל:

  • שיווק תוכן
  • אופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
  • מדיה בתשלום
  • שיווק דיגיטלי
  • שיווק מוצר
  • שיווק בדואר אלקטרוני
  • שיווק ברשתות חברתיות
  • שותפויות

למרות שלכולם יש את הצוותים הנפרדים שלהם, אתה רוצה לעבוד עם גישת שיווק משולבת. זה מציע מפת דרכים משותפת וטון דיבור בין הצוותים, מה שמוביל למסרים ברורים ועקביים של המותג בכל ערוצי השיווק ופעילויות השיווק.

מה שאתה רואה בהודעות לעיתונות שלך עשוי להיות שונה במקצת מהפוסטים בפלטפורמות המדיה החברתית של המותג שלך (למשל אינסטגרם או לינקדאין) כדי להתיישר עם אישיות והתנהגויות ספציפיות של קונים, אבל המסרים הכוללים בין מאמצי השיווק שלך צריכים להיות באותם קווים. זה מבטיח חווית משתמש חלקה יותר, ודרך יעילה יותר לבניית מודעות למותג.

קורס אסטרטגיה שיווקית – כך תקבלו הכשרה מתאימה

לא לכולם תהיה ההבנה כיצד קובעים אסטרטגיה שיווקית במציאות הנוכחית. המון בעלי עסקים בוחרים במומחי שיווק שיהיו אלה שאחראים על גיבוש האסטרטגיה. הבשורה היא שאתם יכולים לקחת קורס אסטרטגיה שיווקית שיקדם אתכם עוד צעד אל עבר השגת המטרה. בזכות הקורס יהיה לכם את הידע הנדרש ואת היכולת לגבש אסטרטגיה באופן עצמאי. אינכם צריכים להיות תלויים באף אחד או לקוות כי אנשי המקצוע שתבחרו יספקו את הסחורה.

דברים שכדאי לקחת

  • שיווק הוא יותר מסתם פרסום וקידום – הכל עניין של חיבור עם הלקוח.
  • אסטרטגיה שיווקית קובעת את הכיוון לכל פעילויות המוצר והשיווק שלך.
  • אסטרטגיית שיווק עוזרת לשמור על כל הפעילויות שלך על המסלול.
  • פיתוח אסטרטגיה שיווקית כרוך בהגדרת יעדים, חקר השוק, פיתוח תכניות מוצר, הגדרת יוזמות שיווקיות.
להצטרפות ומידע נוסף
השאירו את הפרטים שלכם ויועץ לימודים יחזור אליכם לשיחת ייעוץ בחינם.