קידום בפייסבוק? איך עושים קידום ממומן ואורגני בצורה נכונה

בואו ללמוד כיצד לעשות קידום ממומן ואורגני בפייסבוק ולהפוף את השיווק בפייסבוק לפשוט יותר.
קידום בפייסבוק

הרשת  החברתית של פייסבוק מונה מעל ל 2.7 מיליארד משתמשים בעולם, ולאחרונה יש המון בעלי עסקים שרואים בפייסבוק פלטפורמה נהדרת לפרסם את השירות או המוצר שלהם באמצעות קידום ממומן בפייסבוק וקידום אורגני בפייסבוק. 

החלטנו לכתוב מדריך שיווק בפייסבוק כדי לעשות לכם סדר על כל המושגים המבלבלים שאולי יצא לכם להיתקל בהם לאחרונה ולעזור לכם באופן פרקטי לקדם את העסק שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם.

מה זה בכלל שיווק בפייסבוק? 

קודם כל לפני שנתחיל להסביר לכם על כל המושגים המבלבלים כמו קידום ממומן, קידום אורגני, נשאלת פעמים רבות השאלה למה לי בכלל לשווק את העסק שלי בפייסבוק? אז קודם כל לפני שנתחיל כדאי שנבין את הפוטנציאל של הרשתות החברתיות, בישראל נכון להיום כ- מעל 69 אחוזים מהאוכלוסייה בישראל משתמשת בפייסבוק, רוב המשתמשים גולשים מהנייד, מה שאומר שאם העסק שלך יופיע שם בצורה נכונה ואיכותית אתה תיחשף הרבה יותר מאשר ההיית חושף את המוצר שלך  לשמחה השכנה במעלית, מפה לאוזן, פליירים, או שיטות שיווק מיושנות.

היתרון הוא שלפייסבוק יש את היכולות המדויקת להתאים פוסטים רלוונטים למשתמשים שלה. בין אם זה פרסומות ממומנות, תוכן ויראלי, תוכן אורגני שעשוי להעשיר אותם.

המטרה של פייסבוק היא שתישאר כמה שיותר זמן ברשת החברתית וכן אם התוכן שלך מספיק מעניין\ ויראלי\ היא בהכרח תקדם אותו. (יותר משמחה השכנה )

יש כמה סוגים שאפשר להשתמש בפייסבוק לשיווק העסק שלך כגון: שיווק ממומן בפייסבוק שהוא בעצם קידום ממומן, קידום אורגני, ועוד דרכים נוספות שתגלה במדריך הבא.

מה זה שיווק ממומן בפייסבוק ? 

אז שיווק ממומן או קידום ממומן , שניהן אותה הגברת בשינוי ההדרת.

הכלי הזה נועד לבעלי עסקים שמוכנים לשלם סכום כספי כדי לפרסם את המוצר או השירות שלהם בפייסבוק. 

שיווק בפייסבוק מתאים לעסקים קטנים ועסקים גדולים.

איך זה באמת עובד ? במידה ואתם מחליטים להתחיל עם קידום ממומן בפייסבוק אתם צריכים שיהיה לכם חשבון מודעות ADS manager , שהוא בעצם הכלי שדרכו אתם יכולים לפרסם את המוצר שלכם  וזאת לפי המטרה הספציפית שלכם, אם תבחרו לעשות זאת דרך סוכנות שיווק או שאתם בעצמכם משווקים דיגיטלים זה השלב הראשון שתצטרכו לעשות. 

פותחים חשבון מודעות ב Ads manager

לאחר שפתחתם חשבון מודעות בפייסבוק תוכלו להתחיל לעשות קידום ממומן בפייסבוק שזה בעצם פרסום מודעות דרך מנהל המודעות של פייסבוק לקהל יעד ספציפי על המוצר שלך.

כמה מילים על קהל יעד

לפני שנתחיל את מלאכת הפרסום חשוב להגדיר את קהל היעד , שהוא בעצם קבוצה של אנשים אליהם המוצר או השירות שלך פונה.

קהל יעד ניתן להגדיר על פי מאפיינים גיאוגרפיים (לדוג'  אם המיקום הפיזי של העסק שלך נמצא במטולה סביר להניח שאנשים מאילת לא יבואו לקנות שם בכלל המרחק), מאפיינים דמוגרפים כוללים חתכי גיל, מין, מצב משפחתי (לדוג' אם אתם משווקים עסק של איפור קבוע אז רוב הסיכויים שקהל היעד שלכם הוא לא גברים).

מטרות הקמפיין שלנו

מטרת הקמפיין בפייסבוק
מטרת הקמפיין בפייסבוק

לקידום ממומן בפייסבוק יש מטרות שונות כגון :  מודעות , מעורבות , לידים, תנועה, המרות , התקנת אפליקציה .

תחילה נסביר לכם על המטרות השונות וככה תוכלו לבחור את המטרה המדוייקת של שיווק בפייסבוק בצורה נכונה. 

מודעות : כאן המטרה של הקמפיין היא לייצר כמה שיותר מודעות למותג שלכם ולחשוף אותו לכמה שיותר אנשים. 

מעורבות : המטרה של קמפיין מעורבות היא לייצר מעורבות בפוסטים כגון לייקים, תגובות, שיתופים, מתאים לעסקים שמתחילים למצב את עצמם בפייסבוק ועדיין לא מספיק מוכרים כדי למכור את המוצר או השירות שלהם.

לידים : כאשר אנחנו מציעים שירות או מוצר אנו רוצים שהלקוחות שהביעו עניין ישאירו פרטים על מנת שנוכל לחזור אליהם, בכל פעם שלקוח משאיר את הפרטים שלו – הוא בעצם הופך ל"ליד". קמפיין לידים הוא בעצם קמפיין שמוביל להשארת פרטים באמצעות טופס ליד. 

תנועה : במידה ויש לכם אתר, אז המטרה של הקמפיין היא לייצר תנועה לאתר שלכם בין אם יש לכם אתר שמסביר על השירות או המוצר שלכם ויש לכם תוכן באתר או בדף נחיתה שאתם רוצים שהלקוחות הפוטנציאלים שלכם יקראו, או בין אם האתר הוא אתר מרשים או בין אם זה דף נחיתה. בדרך כלל המטרה של תנועה היא להוביל לאתר או לדף נחיתה שממירים טוב. שימו לב  טוב קמפיין תנועה הוא לא קמפיין המרות.

המרות: המטרה של הקמפיין היא שהלקוחות יקנו את המוצר שלך באמצעות העברה שלהם לאתר או לדף מכירה.

אפליקציה : מיודעת להתקנות אפליקציה ופחות רלוונטי לבעלי עסקים.

הערה: חשוב לציין שבגלל שמארק צוקרברג דאג לקנות גם את אינסטגרם אז מערכת הפרסום בפייסבוק ובאינסטגרם היא מתבססת אותו תשתית ולכן הקידום הממומן באינסטגרם מתבצע גם דרך מנהל המודעות של פייסבוק.

כאן בחרנו קמפיין לידים
כאן בחרנו קמפיין לידים

היתרונות של קידום ממומן בפייסבוק

אחד היתרונות הכי בולטים של קידום ממומן שהוא מתאים כמעט לכל בעלי העסקים שרוצים לשווק את עצמם ברשתות החברתיות, בין אם אתם עסק קטן שרוצה לשווק בפייסבוק, ובין אם אתם תאגיד ענקי שרוצה להתפרסם. מנהל המודעות של פייסבוק פתוח לכולם החל משיווק בפייסבוק  של עסקים קטנים בפייסבוק ועד לשיווק עסקים גדולים ומוכרים בפייסבוק .

יתרון נוסף הוא שפייסבוק יודעת ל"לדוג" את הלקוחות הפוטנציאלים לפי תחומי העניין שטרגטתם ובכך היא עוזרת לקידום עסקים בפייסבוק בצורה שהיא רלוונטית.

קידום אורגני בפייסבוק?

אז מה הכוונה לקידום אורגני ? קידום אורגני נגזר מהמילה אורגני, הכוונה היא ביצוע פעולות לא מלאכותיות על מנת לקדם את התוכן שלנו ברשתות החברתיות. וכמו שכבר אמרנו כל עוד יש תוכן שגורם למשתמשים להישאר בתוך האפליקציה אז פייסבוק ואינסטגרם יקדמו אותו בהכרח. 

אז נתחיל מכך שאם אתם מחליטים לקדם את הדף שלכם באופן אורגני אתם חייבים לוודא שהתוכן הוא תוכן שנותן ערך ורלוונטי למשתמשים שלכם, לדוגמא אם נחפוץ לקדם מספרה אז ראשית נוכל לראות מה הקהל יעד הרלוונטי של העסק שלכם ואז אנו נעלה תוכן שרלוונטי לו, טיפים לעיצוב השיער, הסבר על החלקות וכו׳..

אז המטרה הראשונה בקידום אורגני היא לוודא מי קהל היעד שלכם ולתת לו ערך, פעולה נוספת היא ליצור פוסטים שיגרמו למעורבות של הגולשים שלכם – מעורבות כוללת לייקים, תגובות שיתופים. 

. אולי נפרסם אזהרה כלשהי ונבקש לשתף, אולי נלך נגד דרך הדעה הרווחת ונתנגד לה דבר שיגרום למעורבות.

נותנים שם לקמפיין בפייסבוק
נותנים שם לקמפיין

קידום פוסט בפייסבוק

על מנת לקדם פוסט בפייסבוק בצורה מיטבית  יש לבצע את כל השלבים הבאים : 

  1. להבין מי קהל היעד שלכם
  2. ליצור פוסטים שיגרמו למעורבות של הגולשים שלכם – לייקים, תגובות, שיתופים
  3. לשתף את הפוסט שלכם בקבוצות רלוונטיות ששם נמצא קהל היעד שלכם 
  4. שתפו את הפוסט בפרופיל האישי שלכם 
  5. השתמשו בהאשטגים רלוונטיים לתחום 

לאחר שהעלינו את הפוסט עלינו לנתח גם מה עבד טוב יותר ומה עבד פחות טוב, פייסבוק מאפשר לנו לראות את נתוני המעורבות של הפוסט שמדובר בדפים עסקיים – ככה נוכל להבין באמת למה המשתמשים שלנו התחברו. 

אז אם נהנתם מהכתבה ואת רוצים ללמוד שיווק דיגיטלי על כל רבדיו באופן שיכול להכניס כסף לעסק שלכם, תנו לי לספר לכן שבעידן האינטרנטי יש המון המון ידע.

תוכלו לעשות זאת עם קורסים חינמיים של גוגל ופייסבוק. לראות סרטונים ביוטיוב, לקרוא מאמרים ועוד.. 

נותנים שם לסדרת המודעות
נותנים שם לסדרת המודעות

החיסרון בצורת למידה עצמאית היא שלעיתים אם אין לכם מפת דרכים מסודרת אתם תמצאו את עצמכם קופצים מנושא לנושא, ולא תמיד תקבלו תמיכה ומענה של שאלות, דבר שיכול להיות די מתסכל.

יש קורסים שמציעים ללמוד את עולם השיווק הדיגיטלי, ויש קורסים שמתעסקים בפן הפרקטי ובפן המעשי יותר.

בבחירת לימודי שיווק בדיגיטל חשוב שתעשו כמה בדיקות – 

  • האם אתם לומדים מהבכירים בתחומם ? 
  • האם הקורס מכין אתכם ליום שבו תסיימו את הקורס?
  • אלו נושאים נלמדים בקורס? האם הקורס הוא מקיף ומעמיק או שמלמד אתכם רק נושא אחד.
  • האם יש קהילה שמלווה אתכם גם לאחר סיום הקורס?
  • האם יש מענה לשאלות במהלך הקורס או שאתם אמורים להתמודד איתם לבד? 
  • האם תוכלו להנות מפגישת אפיון וקביעת יעדים כבר בתחילת הקורס, חדרי עבודה משותפים, קהילת דיסקורס ומפגשי לייב במהלך הקורס.

אלו דברים שממש חשוב לבדוק לפני שבוחרים את המוסד שבו תרצו ללמוד, אנחנו במכללת ריצר, מאמינים שכדי להצליח חשוב לשים לב שהקורס מקיף את כל הנקודות שציינו למעלה.

מחירון שיווק בפייסבוק 2023

תקציב מינימוםתשלום לפייסבוק
מודעות לפי הופעות בפייסבוק
מחיר – 20 ש״ח-100 ש״ח ליום
עלות קליק בפייסבוק (חיוב לפי קליק)
מחיר – 0.5-4.2 ש"ח לקליק, בהתאמה לתחרות בתחום.
מודעות לפי קליקים בפייסבוק
מחיר – 20 ש״ח-150 ש״ח ליום
עלות פרסום לפי 1,000 חשיפות (פרסום לפי חשיפות)
מחיר – 7-50 ש"ח לכל 1,000 חשיפות
מודעות לפי תדירות אירועים נמוכה
מחיר – 20 ש״ח-150 ש״ח ליום
עלות פרסום עבור ליד  (פרסום לפי לידים)
מחיר – 3.8-150 ש"ח לליד, תלוי : תחרות, נישה ואיכות המודעות והמפרסם.
מודעות לפי תדירות אירועים גבוהה
מחיר – 100 ש״ח-250 ש״ח ליום
פרסום בפייסבוק לקהל היעד
מחיר – 20 ש״ח-150 ש״ח ליום

סיכום הקמת קמפיין בפייסבוק

איזה דף פייסבוק מפרסם את המודעה?
איזה דף פייסבוק מפרסם את המודעה?
בחירת התקציב
בחירת התקציב
מאיזה עמוד אינסטגרם נרצה לפרסם
מאיזה עמוד אינסטגרם נרצה לפרסם
בחירת תמונה למודעה
בחירת תמונה למודעה
כותרת ותוכן המודעה
כותרת ותוכן המודעה
יצירת טופס לידים ובחירת הטופס הרצוי
יצירת טופס לידים ובחירת הטופס הרצוי
להצטרפות ומידע נוסף
השאירו את הפרטים שלכם ויועץ לימודים יחזור אליכם לשיחת ייעוץ בחינם.