מהרגע שהלקוח הפוטנציאלי נחשף אליכם לראשונה, הוא עובר תהליך ארוך ומפותל. משפך שיווקי מתאר את התהליך אותו עוברים הלקוחות הפוטנציאליים, עד להפיכתם ללקוחות קבועים. ברגע שהמשפך השיווקי בנוי בצורה טובה, הסיכוי של אותם אנשים להפוך ללקוחות של העסק עולים פלאים. זוהי הסיבה שבגינה חשוב ליצור משפך אפקטיבי ונכון, כזה שבנוי לעסק שלכם כמו כפפה ליד. לפני שאתם עושים טעות שתתחרטו עליה, מוטב כי תכירו את האפשרויות הניצבות לפניכם. אחרי שתבינו איך ליצור משפך שיווקי, ניתן יהיה להתקדם אל עבר השלבים הבאים. אך מבלי שתסדרו את העניין הספציפי הזה, תתקשו לראות את העסק מתרומם לפסגות הרצויות. קחו לעצמכם את הזמן הנדרש לבנות משפך מדויק שיביא את התוצאות שחלמתם עליהן בזמן הקרוב.
מה זה משפך שיווקי?
כל אחד יכול להבין מהו משפך שיווקי בצורה מעט שונה, אך מדובר על השלבים אותם עובר הלקוח הפוטנציאלי. השלבים מתחילים עוד מהשלב בו הלקוח הפוטנציאלי רק מתעניין, עד לשלב בו הוא מבצע רכישה. השלבים הללו מוגדרים מראש, וניתן יהיה לשכפל אותם לכל אחד מהלקוחות הפוטנציאליים המתעניינים. זה ללא ספק יכול להיות האקס פקטור שיביא אתכם בדיוק למקום בו אתם רוצים להיות. אם לא תבנו משפך שיווקי לעסק שלכם, תתקשו לסגור כמות גדולה של עסקאות בהיקפים הרצויים. למשפך השיווקי יש עוד מגוון רחב של יתרונות עליהם נדבר בהמשך, ונציג אותם בפניכם. כך שאם חשבתם לדלג על האפשרות הזו, אחרי קריאת המאמר לא יהיו לכם עוד ספקות.
מדוע חשוב ליצור משפך שיווקי?
חשוב מאוד שהעסק שהקמתם יעבוד בצורה מסודרת, וכל בעל תפקיד ידע מה עליו לעשות. משפכים שיווקיים מונעים היווצרות שטחים אפורים, בהם כל אחד מהעובדים לוקח את המושכות לידיו. עם המשפך השיווקי כל עובד מבין היכן הוא נכנס לתמונה, ומה עליו לעשות בכל רגע נתון. מעבר לעובדה הזו, משפכים שיווקיים עובדים בצורה טובה כל עוד הם בנויים נכון. המשמעות היא שתוכלו להגדיל את היקף המכירות העסקיות, ולהביאו למקום שחלמתם עליו. לא עוד מצב בו אתם חורקים שיניים על מנת להביא עוד לקוח, ולבצע עוד עסקה בעסק שלכם.
מתי צריך לבנות משפכים שיווקיים?
אחת מהבעיות העיקריות היא שהמון בעלי עסקים בונים משפכים שיווקיים רק בדיעבד. כלומר הם אינם בונים את המשפך השיווקי בשלב הנכון, וכתוצאה מכך מפספסים המון עסקאות פוטנציאליות. משפך עסקי בונים עם הקמת העסק, עוד לפני שאתם מבצעים פעולות נוספות. ברגע שיש ברשותכם את המשפך העסקי, ניתן יהיה ליישם אותו הלכה למעשה בתוך העסק. כל יום שעובר רק מרחיק עוד לקוחות מכם, לקוחות שאינכם מכירים את הפעילות העסקית שלכם. העניין הזה יכול להיפתר על ידי בניית משפכים שיווקיים מוקדם ככל האפשר, מיד עם הקמת העסק. היכולת להתרגל לאותו משפך תהיה מהירה, והאפקטיביות שלו תגדל בצורה מהותית.
איך בונים משפך שיווקי?
על מנת לבנות משפך שיווקי יהיה עליכם להכיר את ארבעת השלבים המאפיינים אותו. כלומר הלקוח הפוטנציאלי אמור לעבור את כל השלבים הללו עד להפיכתו ללקוח קבוע. נציין כי אם לקוח פוטנציאלי מדלג על אחד השלבים, הסיכוי שלו להפוך ללקוח קבוע פוחת. לכן חשוב שהלקוחות המעוניינים לבצע רכישה יעברו את כל ארבעת השלבים, ולא יפסחו על אף אחד מהם. גם בשבילכם זוהי הדרך הכי טובה לוודא כי המשפך השיווקי אכן עומד בקריטריונים ומספק את הסחורה.
חשיפה למותג: השלב הראשון במשפך השיווקי יהיה לחשוף את הלקוח למותג שבבעלותכם. עד שלא תבצעו חשיפה והיכרות עם הלקוח, לא מן הנמנע כי הוא אינו שמע עליכם. ברגע שהוא נחשף אליכם לראשונה, באפשרותכם לגייס אותו אליכם. נציין כי החשיפה היא הרושם הראשוני של הלקוח הפוטנציאלי עליכם, לכן היא צריכה להיות טובה ואפקטיבית ככל האפשר.
יצירת עניין: זה שהלקוח הפוטנציאלי נחשף אליכם, זה לא אומר שהוא באופן אוטומטי יבצע עסקה. יחד אתכם ישנם עוד עסקים נוספים שדואגים ליצור חשיפה, ולגרום ללקוח להכיר אותם. על מנת שהוא ייתן לכם עדיפות, תצטרכו ליצור עניין אצלו. כלומר לתפוס לו את העין, ולגרום לו להתעניין בכם יותר לעומת האחרים. זה יכול להיות באמצעות עיצובים מעניינים או אפילו מחירים אטרקטיביים.
רצון לרכישה: עוד שלב מהותי בדרך להפיכת הלקוח הפוטנציאלי ללקוח קבוע הוא השלב בו תיצרו אצלו רצון לרכישה. אחרי שהוא כבר מתעניין, יהיה עליכם לגרום לו לרצות לסגור את כל הקצוות שנותרו. תספקו לו תשובות לכל השאלות המעסיקות אותו, ואולי אפילו תיתנו לו עוד כמה הטבות קטנות. בשלב הזה ניתן גם להקים דפי נחיתה שאמורים לגרום ללקוח לרצות לבצע את הרכישה.
ביצוע רכישה: זה השלב בו אתם סוף כל סוף קוצרים את הפירות על העבודה הקשה שלכם. הלקוח שעד לפני כמה זמן לא הכיר אתכם, מבצע רכישה ומגשר על הפערים. ביצוע הרכישה חייב להיות הרמטי, ישנה המלצה גם לתת הנחה לרכישה הבאה. מבחינתכם אינכם יכולים להוריד את הרגל מהגז עד שהלקוח לא מקבל את המוצר או השירות הרצוי עבורו.
למי כדאי לפנות לצורך בניית משפך שיווקי?
כפי שאתם מבינים בניית פאנל שיווקי היא אינה דבר של מה בכך. עליכם לפנות לאנשי מקצוע מנוסים שיהיו אלה שיבנו עבורכם את המשפך השיווקי בתוך העסק שלכם. הם ידעו איך לבנות משפך נכון לקהל הלקוחות הפוטנציאלי שלכם, ואיך לגרום לכל לקוח לסגור עסקה. זה שאתם תבנו את המשפך השיווקי לבד, אין זה אומר שתקבלו את מבוקשכם. כיום ישנן חברות שיווק שכל מה שהן עושות זה ליצור משפכים שיווקיים אפקטיביים. זה הזמן שלכם לחפש את חברת השיווק הנכונה בשבילכם, ולהפקיד בידיה את המשימה החשובה.