כל מי שעולם הפרסום מדבר אליו ככל הנראה שמע על האפשרות של שיווק דיגיטלי. שיווק דיגיטלי (Digital Marketing ) הוא מונח רחב המתאר את כל עולם השיווק המתרחש באינטרנט, בניגוד לעולם השיווק המסורתי. במציאות הנוכחית בה האינטרנט נמצא בשימוש גבוה, השיווק הדיגיטלי הוא בלתי נמנע. בעלי עסקים שבוחרים להמשיך להשתמש בשיווק המסורתי על פני השיווק הדיגיטלי עושים טעות גדולה. במאמר הבא נסביר לעומק את ההבדלים בין שיטות השיווק, את האפשרויות הניצבות לפניכם – ואת הדרך הנכונה לשווק את עצמכם. כך לא תמצאו את עצמכם מדשדשים במקום או לא מנפצים את תקרת הזכוכית המגבילה אתכם.
שיווק מסורתי מול שיווק דיגיטלי
שיווק דיגיטלי באינטרנט נועד להחליף את שיטת השיווק המסורתית אותה כולנו מכירים. לא מן הנמנע כי יצא לכם לשווק את עצמכם בשיטת השיווק המסורתית בשלבים מסוימים של הפעילות העסקית. אז מהם ההבדלים המהותיים כאשר עורכים השוואה מקיפה בין שיווק מסורתי לבין שיווק דיגיטלי? בעוד השיווק המסורתי אינו ממוקד כל כך, השיווק הדיגיטלי מאשר דיוק מרבי והגעה ללקוחות פוטנציאליים.
את השיווק הדיגיטלי ניתן למדוד ולבחון, בשונה מ השיווק המסורתי שאי אפשר לקבל ממנו תמונת מצב מדויקת. כל המגבלות הקיימות בשיטת השיווק המסורתית אינן קיימות בשיטת השיווק הדיגיטלית. שיווק דיגיטלי פותח את האפשרות להגיע לקהל גלובלי ללא מגבלות גיאוגרפיות, מה שמרחיב משמעותית את פוטנציאל הצמיחה של עסקים.
אם אתם מרגישים כי שיטות השיווק המסורתיות לא מקדמות אתכם אל עבר המטרה – אפשר לעשות אחרת. כיום מרבית העסקים עוברים לשווק את עצמם בדיגיטל בשל היתרונות הרבים הטמונים בפעולה זו. כעת הגיע הזמן לסקור את היתרונות הבולטים ביותר, לא מן הנמנע כי אתם מכירים חלק מהם. חשוב מאוד שתעשו את הבחירה הנכונה, זו שאתם בטוחים שתהיה הנכונה עבורכם.
היתרונות של שיווק דיגיטלי
- טירגוט מדויק: השיווק הדיגיטלי מאפשר לטרגט בצורה מדויקת למי אתם רוצים שהפרסום יגיע. אין סיבה שהפרסום שלכם יגיע לאנשים לא רלוונטיים, כאלה שלא אמורים להתעניין במוצר או בשירות. השיווק הדיגיטלי הופך את הפרסום לחזק וממוקד יותר בהשוואה לכל אלטרנטיבה אחרת.
- סף כניסה נמוך: בעוד בשיווק המסורתי סף הכניסה גבוה ונדרשים תקציבים גבוהים, בשיווק דיגיטלי המציאות שונה. ניתן להתחיל לבצע את השיווק עם תקציב נמוך, בלי לחרוג מהגבולות אותם קבעתם מראש. עם הזמן תוכלו להגדיל את ההשקעה, כך גם התמורה צפויה לעלות בהתאם.
- מדיד ושיטתי: ניהול שיווק דיגיטלי הוא קל ופשוט, וניתן לקבל בכל נקודת זמן תמונת מצב מדויקת. אינכם צריכים לירות לכל הכיוונים בתקווה כי תשיגו את המטרה שהצבתם לעצמכם. על ידי הפקת דוחות שיווק דיגיטלי תוכלו לראות מה עשיתם בסדר, והיכן בדיוק אתם עוד צריכים להשתפר.
דינמי וגמיש: גם אם ההתחלה לא בישרה טובות, אין זה אומר שיהיה עליכם לזרוק את העבודה הקשה לפח. השיווק הדיגיטלי מאפשר לכם לבצע שינויים בזמן אמת, ובכל רגע נתון. הדינמיות והגמישות יאפשרו לכם להביא את עצמכם בדיוק לנקודה בה אתם רוצים וחולמים להיות.
העבודה עם סוכנות שיווק דיגיטלי
כיום ניתן לקבל פתרונות שיווק דיגיטלי על ידי סוכנויות ייעודיות שהוקמו לשם כך. סוכנות היא חברת קידום ושיווק המאגדת בתוכה אנשי מקצוע שישמחו להעניק לכם שירות מקצועי. לעבודה עם סוכנות שיווק דיגיטלי יש פלוסים רבים, בשונה מהמציאות בה תבחרו לעשות את כל העבודה בעצמכם. גם אם נדמה לכם שתוכלו להשיג את המטרה, תזכרו כי מומחה שיווק דיגיטלי מביא איתו תועלת רבה.
- ידע והבנה בתחום: שיווק דיגיטלי ופרסום על ידי סוכנות מנוסה תצעיד אתכם אל עבר השגת המטרה. לסוכנות שיווק דיגיטלי יש את הידע הנדרש ואת ההבנה הבסיסית בתחום. הרי כל טעות קטנה עשויה להצעיד אתכם לאחור, ולמנוע מכם מלהשיג את המטרות הרצויות.
- חיסכון מהותי בזמן: שיווק ופרסום דיגיטלי לעסקים לוקח זמן, והוא ידרוש מכם משאבים רבים בעת העבודה עצמה. במקום שאתם תהיו אלה שעושים זאת, תהיה לכם חברת שיווק שתעבוד קשה בשבילכם. את הזמן הפנוי תוכלו להקדיש לטובת העבודה בעסק ולשביעות רצון הלקוחות.
- בניית אסטרטגיה מקדימה: קשה מאוד להשיג את המטרה הרצויה, כל עוד לא בונים אסטרטגיה מקדימה. אסטרטגיית שיווק דיגיטלי מורידה את הפאניקה, ומאפשרת לעמוד בכל הציפיות. בזכות האסטרטגיה יודעים איך להתמודד עם מכשולים ומהמורות במעלה הדרך.
- הוצאה משתלמת לטווח הרחוק: זה נכון שנדמה כי שיווק דיגיטלי עצמאי יהיה משתלם יותר, ויחסוך לכם סכומי כסף גבוהים. עם זאת, במבחן התוצאה בדיוק ההפך הוא הנכון. עבודה עם משרדי שיווק דיגיטלי תביא לתוצאות טובות יותר, כך ההכנסה תעלה וההוצאה תהפוך להיות למשתלמת.
באיזה שלב פונים ליועץ שיווק דיגיטלי?
הזמן יכול להיות האויב הגדול ביותר שלכם בהקשר של שיווק דיגיטלי. תזכרו כי המתחרים לא מחכים לכם, והם ממשיכים לעבוד קשה על מנת לעקוף אתכם. זוהי הסיבה בגינה עליכם לפנות למומחה שיווק דיגיטלי בהקדם האפשרי, רצוי עוד לפני תחילת הפעילות העסקית. ברגע שאתם פונים ליועץ שיווק מקצועי ומיומן בהקדם, כך התמורה ממנו תעלה בהתאם. במקום להסתפק במועט, תוכלו לדעת כי אתם משקיעים את כל המשאבים הדרושים. ההצלחה תהיה מסחררת, ולא תשאיר לאף אחד מקום לסימני שאלה בהקשר הזה.
גם אם כבר התחלתם את הפעילות העסקית, ועדיין לא מצאתם מומחה שיספק לכם ייעוץ שיווק דיגיטלי זה לא סוף העולם. גם מי שנזכר מאוחר יכול למצוא את עצמו משיג בדיוק את המטרות הרצויות. אומנם עבר זמן יקר, אך עם עבודה נכונה ניתן יהיה לגשר על כל הפערים. העבודה עם חברת שיווק תאפשר לכם להוריד את תחושת הפאניקה והלחץ בה אתם שרויים. גם ככה אתם עסוקים עד מעל הראש, אין סיבה להכביד עליכם עם דרישות נוספות.
למי מתאים שיווק דיגיטלי באינטרנט?
הדעה הרווחת היא כי שיווק דיגיטלי אינו מתאים לכל עסק, בטח לא עבור עסקים ישנים. אך המציאות מלמדת אותנו כי שיטת השיווק הזו מתאימה לכולם, ללא יוצאים מן הכלל. זה לא משנה מאיזה תחום אתם מגיעים, השיטה תקדם אתכם אל עבר המטרה. כולם נמצאים באינטרנט, והיכולת שלכם להגיע אל הלקוחות הפוטנציאליים עולה בהתאם. חברת השיווק המנוסה תהיה זו שאחראית על בניית תוכנית העבודה המתאימה לעסק שלכם. כל עוד תוכנית העבודה תהיה נכונה ומדויקת, אין סיבה שלא תקבלו בדיוק את מבוקשכם. הצלחה מסחררת, והגדלה מאסיבית של כמות הלקוחות הפונים אליכם. לכן אם עדיין לא התחלתם שיווק דיגיטלי, זה בהחלט הזמן לעשות זאת. חבל שתדחו את ההחלטה, ובדיעבד תשלמו על כך ביוקר.
איך בוחרים חברת שיווק דיגיטלי?
- ניסיון בתחום: לכל חברת שיווק דיגיטלי יהיה את הניסיון שלה בתחום הספציפי הזה. מבחינתכם הניסיון חייב להיות עשיר ומגוון, כזה שיאפשר לכם להיות בטוחים לגביה. חברה לא מנוסה עשויה להסב נזק רב, ולא בטוח שהיא תקדם אתכם אל עבר המטרות שהצבתם לעצמכם.
- תיק עבודות: ההבטחות שהחברות זורקות לחלל האוויר לא אמורות להגיד לכם דבר. על מנת שתוכלו להיות בטוחים בבחירתכם מחובתכם לדרוש תיק עבודות. בתיק העבודות החברה אמורה להציג את כל עבודות השיווק שאותן היא עשתה בתקופה האחרונה.
- זמינות לביצוע העבודה: כפי שכבר אמרנו הזמן יכול להיות מאוד בעייתי בהקשר הזה. לכן אנו מציעים לכם לבחור חברת שיווק דיגיטלי עם זמינות גבוהה. כזאת שתוכל להתחיל את העבודה בהקדם האפשרי, ולא תעכב אתכם. כל עיכוב מקנה יתרון למתחרים, ויאפשר להם לעקוף אתכם מבלי שתשימו לב.
- עלויות ומחירים: שיווק דיגיטלי מחירים אינם אחידים, ויש פרמטרים רבים שיכולים להשפיע עליהם. אנו מציעים לכם לבחון היטב את העלויות, ולוודא כי הן מתאימות לכם. אך תזכרו כי עלות נמוכה משמעותה עבודה לא מקצועית, לכן אל תתפשרו בהקשר הספציפי הזה.
מהו מחירון שיווק דיגיטלי?
שירות | טווח מחירים (ש"ח) | תיאור |
---|---|---|
ניהול רשתות חברתיות | 2,500 – 10,000+ לחודש | ניהול ופרסום ברשתות חברתיות, כולל יצירת תוכן ואסטרטגיה. |
פרסום ממומן (גוגל, פייסבוק) | 3,000 – 15,000+ לחודש | קמפיינים בתשלום לפי הקלקה כולל יצירת מודעות, ניהול ואופטימיזציה. |
קידום אתרים (SEO) | 4,000 – 12,000+ לחודש | שיפור הנראות של האתר במנועי חיפוש, כולל SEO טכני, פנימי וחיצוני. |
שיווק תוכן | 1,500 – 7,000+ לחודש | יצירה והפצה של תוכן בעל ערך כדי למשוך ולשמור על קהל יעד. |
שיווק בדוא"ל | 1,000 – 5,000+ לקמפיין | עיצוב, כתיבה ושליחה של מיילים שיווקיים, כולל סגמנטציה וניתוח. |
פיתוח ועיצוב אתרים | 7,000 – 50,000+ חד פעמי | יצירה או עיצוב מחדש של אתרים, המחיר משתנה בהתאם למורכבות ותפקוד האתר. |
אופטימיזציית יחס המרה (CRO) | 2,000 – 8,000+ לחודש | אופטימיזציה של אלמנטים באתר להגדלת שיעור ההמרה. |
שיווק משפיענים | 5,000 – 20,000+ לקמפיין | שיתוף פעולה עם משפיענים לקידום מוצרים/שירותים, המחירים משתנים בהתאם להיקף החשיפה של המשפיען. |
הפקת וידאו | 4,000 – 30,000+ לסרטון | יצירת סרטונים שיווקיים, המחיר משתנה בהתאם לאורך הסרטון ומורכבותו. |
אנליטיקה ודיווח | 1,000 – 4,000+ לחודש | הקמה, מעקב ודיווח על ביצועי השיווק הדיגיטלי. |
שאלות רבות נשאלות לגבי מחירון שיווק דיגיטלי, והשאלות הללו מובנות. אף אחד לא ירצה להגיע למצב בו הוא מוציא סכומי עתק, בלי להחזיר אותם כעבור זמן קצר. העניין הוא שבעלי עסקים רבים חושבים לטווח קצר, ואינם מנסים לשנות את העניין הזה. זה נכון שההוצאה על שיווק דיגיטלי לא תהיה נמוכה, אך היא אמורה להחזיר את עצמה כעבור שבועות בודדים. בשלב מסוים תמצאו את עצמכם כבר מתחילים להרוויח, וכמות ההפסד תהיה מינורית. ההוצאה הממוצעת על שיווק דיגיטלי לעסק סטנדרטי נעה בין 1500 עד 3000 ש"ח לחודש. עם זאת ככל שהבקשות יהיו שונות, כך מן הסתם ההוצאה הכספית צפויה לעלות בהתאם.
עבודה עם משרד שיווק דיגיטלי היא חובה!
אז רגע לפני שאתם מרימים ידיים, יש עוד דבר אחד שאתם יכולים לעשות. לפנות לחברה המתמחה בשיווק דיגיטלי על מנת שתנסה לעשות את המהפך מבחינתכם. ברגע שחברה מנוסה לוקחת את היוזמה לידיים, היא יודעת בדיוק מה נדרש ממנה לעשות. היא בונה תוכניות עבודה מסודרות, ומאפשרת לכם להשיג את מטרותיכם בקלות. עבודה עם משרד שיווק דיגיטלי היא חובה עבור כל אלה שנמאס להיות להסתפק בבינוניות. אם גם אתם מרגישים שנכפה עליכם להיות בינוניים, זה הזמן לעשות את השינוי. עם שיווק נכון השמיים הם הגבול, והחלומות יכולים להפוך למציאות.