שיווק דיגיטלי לעסקים – להביא את העסק למרכז הבמה

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים וגדולים יכול לעזור למנף את העסק קדימה, להגדיל תנועה לשפר המרות ולהביא יותר מכירות לעסק, בואו ללמוד איך לעשות את זה נכון.
שיווק דיגיטלי לעסקים

שיווק דיגיטלי לעסקים אז והיום, במאה ה-21, כשלכולם יש בלחיצת כפתור חיבור זמין לאינטרנט ושפע של רשתות חברתיות שאין אחד שלא נמצא בהם – שיווק דיגיטלי תהיה הבחירה הטובה ביותר לקדם את העסק שלנו. 

מהו בעצם שיווק דיגיטלי ואיך ניתן באמצעותו לקדם את העסק שלכם למחוזות רחוקים שנראו עד לא מזמן בלתי אפשריים? באנו לעשות קצת סדר בבלאגן.

מה זה שיווק דיגטלי

אז לפני שנתחיל לפרט בכלל איך לשווק את העסק, בואו נבין מה זה שיווק דיגיטלי הינו שיווק אינטרנטי המועבר בערוצים שונים כמו: פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין, מנוע החיפוש של גוגל, טיקטוק ועוד. בעידן שלנו חשיבות השיווק של העסק היא עצומה ואף לעיתים חשובה מהמוצר או השירות עצמו. כל שיווק בדיגיטל עם מסר חד ומדויק מספיק בשילוב בחירת הערוץ הנכון (כמו פייסבוק או אינסטגרם) יוכל להניב לכל עסק תוצאות יוצאות דופן. 

שיווק דיגיטלי לעסק מתחלק ל-2 סוגים: שיווק אורגני ושיווק ממומן

שיווק אורגני – שיווק ללא עלויות שמטרתו קבלת חשיפה מירבית לעסק או לתוכן שלנו, בדרך כלל שיווק אורגני איטי יותר אך נחשב לנכס דיגיטלי איכותי ויציב מכיוון שאינו תלוי בתקציבי השיווק שלנו. קחו לדוגמא אתר חדשות שממוקם 1 בחיפוש בגוגל, אתר זה נהנה מתנועת גולשים וחשיפה רחבה ללא צורך להשקיע בכל חודש בתקציבי שיווק שיקדמו אותו – זה בדיוק הכח של שיווק אורגני.

שיווק ממומן – שיווק הכרוך בעלויות שמטרתו לקבל חשיפה מהירה "כאן ועכשיו" ולעסק שלנו, שיווק ממומן נחשב לשיווק מהיר בעיקר בגלל היכולת שלו להביא תוצאות לעסקים ממש תוך דקות ספורות אך לפחות יציב ואיכותי כיוון ששיווק כזה מסתמך באופן קבוע על תקציבי שיווק, אין תקציב שיווק אין חשיפה לעסק. קחו לדוגמא מתווך נדל"ן שמשקיע כמה עשרות שקלים ביום בפייסבוק ומכאן הוא יוצא אותו באופן מתמשך קבוע ומתמשך ללקוחות פוטנציאליים.

כך הוא כך גם השיווק האורגני וגם השיווק הממומן נמצאים תחת אותה קטגוריה: שיווק דיגיטלי, ויש להם יתרונות רבים ומשותפים כמו:

  1. שיווק ממוקד: השיווק הדיגיטלי מאפשר לעסקים למצוא את הקהל היעד המתאים ביותר על ידי שליחת המסרים והמודעות שלכם לאותו קהל ספציפי וייחודי בלבד. באמצעות מדדים וכלים אנליטיים, ניתן לזהות את הקהל הרלוונטי שלכם ולהתמקד בו, מה שמגביר את סיכויי ההצלחה והתמורה על השקעת המשאבים השיווקיים.
  2. יעילות כלכלית: שיווק דיגיטלי מאפשר לעסקים להשקיע משאבים בצורה יעילה וממוקדת. בניגוד לשיווק ישן (טלוויזיה,עיתונים וכו"), בשיווק דיגיטלי ניתן לקבל תמורה גבוהה על השקעות יחסית נמוכות. באמצעות פרסומות בגוגל או ברשתות חברתיות ניתן לקדם את המוצר/שירות שלכם לקהל רחב בעלות מצחיקה של עשרות שקלים.
  3. התמודדות עם מתחרים: השיווק הדיגיטלי מאפשר לעסקים, בין אם גדולים או קטנים, להתמודד ביעילות עם מתחרים, לחקור את התנהגות שלהם ולקבל מידע על האסטרטגיה השיווקית בה הם משתמשים כך שהעסק שלכם יוכל להתאים את עצמו לשוק ולצמוח בסביבה תחרותית.
  4. יצירת מוניטין ומותג חזק: שיווק דיגיטלי מאפשר לעסקים לבנות ולחזק את המודעות למותג שלכם בצורה יעילה. באמצעות תכנים ייחודיים,פעילויות שיווקיות ממומנות, ניתן ליצור חוויה מותאמת אישית לקהל היעד שלכם ולחזק את המותג שלכם.
שיווק דיגיטלי לעסקים
שיווק דיגיטלי לעסקים

שיווק דיגיטלי לעסקים

כמו שראינו, לשיווק דיגיטלי יש כח והשפעה עצומה על העסק שלכם והוא מהווה ככלי החשיפה מס' 1 לעסקים בעידן הנוכחי.

רב תהליכי השיווק מתבצעים ע"י חברות שתפקידם לבצע תהליכים מותאמים אישית ללקוחות בכדי להשיג לעסק תוצאות ורווחיות גבוהה.

החיסרון המשמעותי הוא שאותם חברות שיווק גובות סכומים גבוהים עבור השירות שלהם (יכול להגיע ל-3,000 שקל בחודש) כך שההוצאה לא תמיד כדאית ולכן הרבה מבעלי העסקים בוחרים ללמוד קורס שיווק דיגיטלי, לבצע בעצמם את השיווק לעסק שלהם ובכך לחסוך את אותם עלויות לחברות השיווק.

חלק מהדרכים הנפוצות לקידום עסקים באמצעות שיווק דיגיטלי:

  • קידום ממומן בפייסבוק – פייסבוק היא אחת מהרשתות הוותיקות והפופולריות ביותר שיש בשוק, הקהל בפייסבוק הינו קהל בוגר, איכותי שמוכן לשלם עבור מוצר או שירות ראוי שפותר עבורם בעיה מסוימת ולכן קידום עסק בפייסבוק נחשבת לאופציה טובה עבור הרבה מהעסקים הקיימים.
  • קידום ממומן בגוגל – גוגל הינו מנוע החיפוש המתקדם והמפורסם ביותר בעולם ובאמצעותו ניתן לחפש ולמצוא כל תוכן שנרצה. בזכות הפופולריות הרבה של גוגל והעובדה שכולם פשוט משתמשים בו, הפך מנוע החיפוש לאחת מאופציות הקידום הטובות ביותר לעסקים.
  • קידום ממומן בטיקטוק – טיקטוק הינה אפליקציית בידור בעלת הצמיחה המהירה ביותר בעולם, בתוך שנים ספורות הפכה טיקטוק מאנונימית לבעלת יותר ממיליארד משתמשים פעילים בעולם ויותר מ-4 מיליון רק בישראל. הויראליות העצומה, הטרנדיות והעלויות השיווק הזולות (אין הרבה מפרסמים) הפכו את טיקטוק לאופציה נהדרת לקידום עסקים.
  • בניית אתר אינטרנט – נחשב ככלי אסטרטגי וכנכס דיגיטלי חשוב. אתר אינטרנט משמש כחלון ראווה שלנו ללקוחות הפוטנציאליים השונים, בונה סמכות ומוניטין והוא מהווה הרבה פעמים חלק בלתי נפרד מאסטרטגיית השיווק הדיגיטלי. (אתר אינטרנט נחשב שיווק אורגני כיוון שהוא מייצר חשיפה לעסק שלנו ללא עלויות שיווק).

כמו שאפשר להבין שיווק דיגיטלי הוא נושא רחב והוא מאגד בתוכו הרבה תתי נושאים ומושגים שונים. עד כה למדנו מהי החשיבות של שיווק דיגיטלי, שיווק אורגני וממומן, יתרונות, ודרכים נפוצות לקידום עסקים באמצעות השיווק הדיגיטלי.

כעת נתמקד בסוגי עסקים קטנים וגדולים ונבין כיצד איך נרצה ליישם את השיווק הדיגיטלי בכל אחד מסוגי העסקים:

כלים לשיווק דיגיטלי לעסקים

קידום אורגני (SEO)

קידום אורגני בגוגל מאפשר לכם לקבל לידים חמים יותר ובשלים יותר ללא תקרת זכוכית ולמתג את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר.

קידום ממומן בגוגל

מכירים את ״הממומן״ בתוצאות החיפוש, ניתן להקים קמפיינים לפי ביטוי חיפוש רלוונטים בתחום ולקבל לידים בצורה מהירה יותר ולפרסם את העסק.

בניית אתרים

כל עסק חייב שיהיה לו אתר תדמית בו ניתן לראות את השירותים המוצעים, אודות החברה ומידע נוסף, אתר אינטרנט עוזר במיתוג, סמכות ובונה ביטחון אצל הגולש.

קידום ממומן בפייסבוק ואינסטגרם

2 הרשתות החברתיות הגדולות ביותר היום עם מיליוני גולשים ביום, מציעות לכם פלטפורמה לשווק את העסק שלכם ולהגביר חשיפה בכמה קליקים פשוטים.

ניהול מוניטין

ניהול מוניטין הוא פעולה של דחקת תוצאות שליליות ממוניטין של אדם או מותג, וגורם למנועי החיפוש להעלים תוכן אשר מזיק לו, ומשתמש פתרון לפגיעה במוניטין.

עיצוב אתרים

הכל טוב ויפה שיש לכם אתר, אבל האם הוא נותן דגש על חווית משתמש, האתר רספונסיבי ונטען מהר כדי לספק חוית גלישה אופטימלית.

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

עסקים קטנים חייבים היום שיווק דיגיטלי. התחרות הגדולה בשוק והכח הלא הגיוני שיש היום לרשתות החברתיות בתוספת העובדה שכולם נמצאים היום באינטרנט מחייבת כל כל בעל עסק קטן להשתמש בשיווק דיגיטלי על מנת לייצר לקוחות באופן שוטף.

קידום עסקים קטנים – הנה כמה צעדים שכל בעל עסק קטן חייב לקחת בחשבון כשהוא מתחיל לשווק באופן דיגיטלי

את העסק שלו:

  • לבחור איש מקצוע בקפידה- רבים מבעלי העסקים הקטנים נוטים להתפשר על אנשי מקצוע בינוניים במטרה לחסוך בעלויות ונתקלים בהמשך הדרך בחוסר מקצועיות שמובילה אחר כך לחוסר בתוצאות. אם התקציב מוגבל מומלץ לשקול ללמוד בעצמכם קורס שיווק דיגיטלי ובכך לחסוך את העלויות הכרוכות בשיווק העסק שלכם.
  • פוקוס – שיווק דיגיטלי הוא רחב ומונה בתוכו עשרות קטגרויות. חשוב מאוד בתחילת הדרך להשקיע את תקציבי השיווק שלכם במה שמייצר הכי הרבה כסף ולא להתפזר לבניית אתרים בתחילת הדרך השיווקית שלכם. בדרך כלל הדרך המהירה ביותר להחזיר את השקעה שלכם ולייצר רווחיות היא שיווק ממומן.
  • קבע מטרה מדויקת – חשוב מאוד לקבוע מטרה לשיווק שלנו מראש ולהתפקס עליה.  (במיוחד שמדובר בעסקים קטנים בהם התקציב מוגבל ונרצה להשיג תוצאות מהירות) לדוגמא: המטרה שלי מהשיווק לחודש הקרוב היא: 3 לקוחות חדשים.
  • בדיקה ומעקב – כשאתם עסק קטן אתם לא רוצים לבזבז אפילו שקל אחד מיותר לכן חשוב בצורה הדוקה ויומיומית אחר השיווק שלכם. במידה וזיהיתם מגמה חיובית והלקוחות מגיעים במהרה באמצעות המעקב שלכם תוכלו לזהות את זה ולעלות תקציבים. במידה והשיווק שלכם אינו אפקטיבי, המעקב שלכם יאפשר לכם לזהות את זה, תוכלו לבצע STOP ולחשב מסלול מחדש.
צריכים שיווק דיגיטלי לעסק?
מלאו את הפרטים שלכם ונחזור אליכם לשיחת ייעוץ בחינם.

שיווק דיגיטלי לעסקים גדולים

גם לעסקים גדולים, שיווק דיגיטלי יכול להיות קריטי אך ככלי אסטרטגי, עסק גדול שכבר נהנה מזרימת לקוחות באופן שוטף ומהכנסות גבוהות ימקד את מאמצי השיווק שלו בדיגיטל דווקא בבניית תדמית ומותג מנצח, היום, יותר מתמיד לאנשים אכפת ממי הם קונים אולי יותר מהמוצר עצמו.

ולכן נרצה לחזק את הקשר עם הלקוחות שלנו, לייצר תדמית ומוניטין חזק, וליצור נוכחות דיגיטלית מרשימה באמצעות שימוש בשיווק דיגיטלי. כל הפעולות האלה יבססו את המעמד של העסק, יעניקו לו ייחודיות לעומת המתחרים ויבטחו שהלקוחות פשוט לא יפסיקו להגיע.

בעל עסק גדול? ככה תרצה להשתמש בשיווק דיגיטלי:

  1. נכסים דיגיטליים – בעסק גדול שעבר כבר את חבלי הלידה הראשוניים ובעל הכנסות קבועות, נשאף לכמה שיותר נכסים דיגיטליים שייצרו קשר חזק עם הגולש או הלקוח ויעניקו לעסק נוכחות מרשימה בדיגיטל ובכך יגדילו את המותג שלכם. דוגמאות לנכסים דיגטליים: עמוד אינסטגרם, עמוד פייסבוק, אתר תדמית, רשימות תפוצה למיילים ווצאפ.
  1. תוכן זה המלך – לאחר שיצרו את אותם נכסים דיגטליים, חשוב מאוד לספק בהם תוכן באופן קבוע. התוכן זה המלך ובלעדיו לא משנה כמה עוקבים יש לעמוד האינסטגרם שלך, אתה תהפוך במהרה להיות לא רלוונטי משמע תפסיד לקוחות. כמות התוכן המומלצת בהתחלה היא: סרטון תוכן כל 2 ימים.
  1. 10% שיווק – הרבה מבעלי העסקים הגדולים נוטים לחשוב שניתן להפסיק לשווק בשלב כזה או אחר והלקוחות כבר יגיעו או "שזה מספיק לבנתיים". וודאו שלפחות 10% מההכנסות שלכם חוזרות לתקציבי השיווק בעסק שלכם כדי שתוכלו להבטיח עקביות וצמיחה נכונה.
שיווק דיגיטלי לעסק לוקאלי
שיווק דיגיטלי לעסק לוקאלי

לסיכום

היתרונות הרבים של שיווק דיגיטלי הפכו אותו במהרה לאחד הכלים החשובים ביותר להתפתחות וצמיחה גם בעסקים קטנים וגם בעסקים גדולים. 

בכל שלב בעסק, שיווק דיגיטלי יהיה הכרחי עבורכם ויש לוודא שהוא נעשה בצורה הנכונה בין אם תבחרו בעל מקצוע או שאתם תעשו אותו בעצמכם.

קיצור דרך חוקי ליזמים מתחילים שרוצים לפרוץ בדיגיטל ולייצר עסק מרוויח בישראל

ספר דיגיטלי:
המדריך ליזם המתחיל

המדריך הדיגיטלי שעזר למאות יזמים מתחילים לחדור לעולם הדיגיטלי, להבין את חוקי המשחק של "עולם העסקים" החדש וליצור הכנסה יציבה ומתמשכת בישראל בלי ניסיון ובלי כסף מהבית.

המדריך ליזם המתחיל
להצטרפות ומידע נוסף
השאירו את הפרטים שלכם ויועץ לימודים יחזור אליכם לשיחת ייעוץ בחינם.