במציאות של ימינו נדמה כי המציאות שהכרנו משתנה בצעדי ענק, ולא נותר ממנה זכר. אך ישנם דברים שכאן על מנת להישאר, גם אם נדמה לנו שהם יחלפו מן העולם. אחד מהדברים הללו הוא כל הנושא של קופירייטינג, שממשיך לצבור תאוצה בשנים האחרונות. אתרי אינטרנט רבים נבנים כדי להגדיל את החשיפה לעסקים השונים, הכתיבה היא זאת שעושה את ההבדל. כל אתר שיבנה עם תוכן מתאים ימצא את עצמו עולה על הגל במהירות רבה בהשוואה לאתרים אחרים. נדגיש כי המון אתרים נראים פחות או יותר אותו הדבר, מה שמבדיל ביניהם זה רק התוכן שתמצאו בכל אחד מהם. במאמר הבא נסביר לכם קופירייטינג מה זה וכיצד תוכלו להיעזר בשירות הזה לטובתכם. לא סתם חברות ובעלי עסקים רבים מציעים לכם שירותי כתיבת תוכן, יש בכך מעבר מהמצופה. תוכלו למצוא את עצמכם במציאות בה אתם מוציאים את מירב התועלת מהאפשרות הזו.
מה זה קופירייטינג?
אנשים רבים יוצאים מנקודת הנחה כי קופירייטינג זה בעצם כתיבה רגילה לכל דבר ועניין. אך עליכם להבין את ההבדל בין כתיבה מהסוג הזה לבין כתיבה מסוגים אחרים. המונח קופי רייטינג לקוח מתוך השפה האנגלית, כפי שביטויים רבים נכנסו אל תוך חיינו. בעברית פירוש המילה Copy Writing הינו רעיונאי, מכאן גם ניתן לשים את האצבע על ההבדל. לא כתיבה רגילה ופשוטה שכל אחד יכול לעשותה, אלא כתיבה מסוג אחר עם ערך מוסף. זה בדיוק מה שהופך את איש המקצוע הזה לאיש מקצוע כל כך חשוב וחיוני בעת הקמת אתר. הרעיונאי לוקח את הרעיון הפשוט וגורם לו לרקום עור וגידים על ידי כתיבה מפולפלת וטובה.
מה זה קופירייטר?
קופירייטרים מתמקדים בכתיבת תוכן מרתק שיופץ על פני מדיות שונות. קופירייטינג הוא סוג של כתיבה משכנעת שנועדה לחנך, למשוך ולפתות את הקהל לרכוש סחורות או שירותים באופן מיידי או בעתיד.
קופירייטר ייקח את בריף הפרסום של הלקוח, או יתכנן, ויפיק רעיונות כדי למשוך את תשומת הלב של קהל היעד. כקופירייטר, עליך להקדיש תשומת לב רבה לפרטים ולבחירת מילים, או דיקציה. כשכותבים תוכן, כל יצירה היא תכליתית ולכל מילה יש פונקציה.
קופירייטרים צפויים לייצר תוכן נטול שגיאות או כמעט נטול שגיאות כדי לסייע בשיווק ולייעל מיתוג מוצר ביצירת זהות מותג יעילה. קופירייטרים בדרך כלל עובדים על מספר פרויקטים שונים בו זמנית וחייבים להיות מיומנים בריבוי משימות.
ככותב תוכן תוכל לכתוב תוכן עבור:
- אימיילים
- פריטי דיוור ישיר
- קמפיינים וקטלוגים במדיה
- הודעות לעיתונות
- שלטי חוצות
- עלוני פרסום
- פרסומות ברדיו
- רשתות חברתיות
הגדרה משעממת לקופירייטינג כמו שלמדנו בבית הספר
״כתיבה שיווקית (קופירייטינג), הינה היכולת לכתוב טקסט למטרת פרסום וצורות שונות של שיווק. תמיד הטקסט נכתב במטרה לגרום לקורא לבצע פעולה כלשהי, בצורת שכנוע, אשר תביא לשיפור המצב הקיים של שני הצדדים. כתיבה שיווקית באה לידי ביטוי באמצעות כותרות, כפתורים, תמונות, סרטונים ובעצם כל מה שאמור להעביר מסר בצורה מסויימת בדיגיטל.
מתי תצטרכו שירותי קופירייטינג?
אחרי שהבנתם מהו תפקידו של קופירייטר, כעת הגיע הזמן שתבינו באילו מצבים תצטרכו לשירות הזה. זה שהמון חברות מספקות שירותי קופירייטינג, חשוב גם להבין שכתיבה שיווקית היא חלק מעולם שלם שנקרא שיווק דיגיטלי אין זה אומר שתצטרכו אותן תמיד. ישנם מצבים ספציפיים בהם שירותיו של רעיונאי, קופירייטר, יכולים לעשות את ההבדל בין הצלחה מסחררת לבין כישלון צורם.
- הקמת אתר חדש – אין ספק כי בעת הקמת אתר חדש ישנו צורך לחשוב מחוץ לקופסה ולעשות כל מיני דברים באופן שונה. זוהי בדיוק המשימה של אותו קופירייטר שנכנס לנעליים הגדולות הללו. תפקידו הינו להפוך את האתר החדש, למעניין, מגניב ומיוחד בהשוואה לאתרים אחרים.
- שדרוג אתר קיים – לא רק בעת הקמת אתר חדש צריך לחפש חברה המספקת שירותי קופירייטינג. אם החלטתם לשדרג את האתר החדש, חובה לעבוד עם אנשי המקצוע המתאימים. קופירייטר הוא האדם הנכון שיכול לקחת את התוכן הקיים באתר, ולהפוך אותו למעניין פי כמה.
- פתיחת דף נחיתה – הקמת דף נחיתה שונה בתכלית בהשוואה להקמת אתר אינטרנט חדש. אומנם בשני המקרים מקימים דף אינטרנט, אך המהות של ההקמה תהיה אחרת לחלוטין. קופירייטר נכנס לתמונה בדפי נחיתה בשלב מוקדם כדי למשוך את הגולשים להשאיר פרטים ליצירת קשר
- תחזוקת רשתות חברתיות – לא רק בהקשר של אתרי אינטרנט צריך לחפש אחר אנשי מקצוע המספקים שירותי קופירייטינג. גם ברשתות החברתיות הכתיבה היא קריטית, לכן חובה להעסיק את האיש הנכון למשימה הזו. איש שידע איך לנפץ את תקרת הזכוכית בין הפרופיל לבין הגולשים שנכנסים אליו.
מדוע קופירייטינג חשוב כל כך?
לשאלה הזו יכולות להיות תשובות רבות, כל אחד יבחר את התשובה המדויקת עבורו. אך הסיבה העיקרית היא שתוכן שיווקי יגרום לאנשים להתעניין בשירות או במוצר שלכם. אם כבר הקמתם אתר אינטרנט או פרופיל ברשת החברתית זוהי המטרה העיקרית שלכם. אם לא יתעניינו במה שאתם מציעים, תוכלו לסגור את האתר או הפרופיל שהקמתם. כתיבת התוכן מטרתה העיקרית הינה לגרום לכל מי שנכנס לאתר להשאיר פרטים או לבצע רכישה. אם זה מה שקורה, בהחלט אפשר להגדיר את הכתיבה כמוצלחת וקולעת. מעבר לכך, קופירייטינג נועד כדי לעשות הפרדה והבדל בין האתר או הפרופיל שלכם לבין אתרים ופרופילים אחרים. אם הכתיבה לא תהיה מעט שונה וקצת אחרת, תמצאו את עצמכם מתקשים להרים את עצמכם כלפי מעלה.
למה חשוב לראות קופירייטינג דוגמאות?
מחפשים אחר חברת קופירייטינג שתהיה אחראית על כתיבת התוכן באתרכם? תזכרו כי קופירייטינג דוגמאות חיוניים מאוד לבחירה מוצלחת בין שלל האפשרויות שניצבות לפניכם. ברגע שאתם בוחנים את הדוגמאות השונות, קל לכם לדעת כי אינכם עושים בחירה שתתחרטו עליה. חברה שאינה מוכנה להראות דוגמאות או להציג תוצאות לא תהיה אמינה ולא תוכלו לסמוך עליה. מבחינתכם קיימות אפשרויות רבות לבחירה, אין סיבה שתתפשרו על פחות ממושלם. זוהי הסיבה שבגינה חשוב להתעקש על בחינת דוגמאות לאתרים דומים ככל האפשר לאתרכם. כך תדעו פחות או יותר מה אתם הולכים לקבל, בלי שתהיינה הפתעות לא צפויות. תיק עבודות הוא האלמנט העיקרי שימנע מכם לעשות בחירה שגויה שלא תוביל אתכם למקום הרצוי לכם.
דוגמאות לכתיבה שיווקית
דוגמאות בנושא דיגיטל
דוגמאות בנושא בריאות
דוגמאות בנושא לימודים
כמה עולה להעסיק קופירייטר?
המחיר של כתיבת קופירייטינג משתנה בהתאם לדרישות ולנושא עליו הכותב נדרש לכתוב. המחיר הינו מחיר אינדיבידואלי בהתאם לדרישות, ובהתאם לשיקול דעתו של איש המקצוע. המחיר מתחיל מכמה אגורות לכל מילה ויכול להגיע גם עד כמה שקלים לכל מילה. עליכם להבין מהו התקציב שעומד לרשותכם לטובת כתיבה מהסוג הזה. קיבלתם הצעת מחיר זולה באופן מחשיד? מוטב כי תחשבו פעמיים לפני שתקבלו אותה. לרוב תוכן שנרכש במחיר מוזל יהיה תוכן לא איכותי, כזה שאינו יוביל אתכם לתוצאה הרצויה. תזכרו כי השקעה על שירותי קופירייטינג הינה השקעה שתצדיק את עצמה עם הזמן. בשלב מסוים תמצאו את עצמכם במצב בו אתם מרוויחים יותר מאשר השקעתם בכתיבה.
עשו זאת בעצמכם בעזרת קורס כתיבה שיווקית
הגעתם למצב בו אתם מוציאים אלפי שקלים בחודש על קופירייטינג? קחו בחשבון כי אינכם מוכרחים להעסיק איש מקצוע ייעודי לצורך כתיבה שיווקית. קורס כתיבה שיווקית הינו קורס שנועד להכשיר אתכם לעשות בדיוק את המשימה החשובה הזו. כפי שכבר הבנתם כתיבת קופירייטינג היא אינה כתיבה רגילה, אך בהחלט אפשר ללמוד כיצד לעשותה. הקורס מכשיר אנשים שמעוניינים לעסוק בתחום הזה או אנשי מקצוע שרוצים למלא את התפקיד בעצמם. ברגע שתסיימו את הקורס יהיה ברשותכם הידע הנדרש לקפוץ למים ולעשות את העבודה הזו. כמובן שחשוב לבחור מקום לימוד טוב ומנוסה שיעניק לכם את הכלים הדרושים להשלמת המשימה.
קורס קופירייטינג אונליין – ללמוד בלי לצאת מהבית
השגרה הנוכחית מונעת מכם להתחיל ללמוד קופירייטינג? כולנו עמוסים עד מעל הראש, בטח אם אתם מנהלים עסק או נמצאים בתפקיד מפתח. בכל יום מחדש העומס רק הולך וגדל, מציאות שלא תאפשר לכם להתפנות ללמידה רצינית ועקבית. מה תוכלו לעשות כדי ללמוד איך לכתוב תוכן שיווקי? כל מה שתצטרכו לעשות זה לחפש אחר קורס קופירייטינג אונליין. מדובר על קורס מקיף ומקצועי, כזה שיספק לכם את כל הכלים הדרושים והנחוצים לכם. ההבדל העיקרי הוא שאינכם צריכים לצאת מהבית כדי להתחיל ללמוד, תוכלו ללמוד מכל מקום ובכל זמן. זה מה שהופך את הקורס המקוון לקורס שהמון כותבי תוכן שיווקי בוחרים בו ומעדיפים אותו על פני קורסים פרונטליים.