שיווק שותפים מה זה? ואיך כל אחד יכול להרוויח מזה כסף?

רוברט קיוסאקי, הכותב של רב המכר ״אבא עשיר אבא עני״ כתב בספרו: "היום זה בבחינת המידע. ומי שיש בידו המידע העדכני ביותר הוא זה שהממון בידו." affiliate marketing מה זה ואיך זה מתקשר לדבריו של רוברט?
שיווק שותפים

אזהרה! זו לא עוד כתבה שבאה לשרוף לכם ת׳מוח. בסוף הכתבה הזו, הגישה שלכם בנושא כסף וכמה פשוט לעשות אותו, הולכת להשתנות. אני בטוח שמעניין אתכם לראות את התכלס, אז זה מה שנעשה.  צעד אחר צעד איך להתחיל לעשות כסף בעזרת שיווק שותפים.

אבל לפני הכל, אתם חייבים להבין משהו.

בימים אלו כדור הארץ מפוצץ במידע. מידע בקשר לכל תחום בחיים. אהבה, כסף, טבע, תיירות, פסיכולוגיה ועוד.. כל תחום שאתם רק יכולים לחשוב עליו נגיש אלינו היום בלחיצת כפתור.

רק תחפשו אותו בגוגל וישר תגיעו לעניין.

עכשיו יש 2 סוגי אנשים בעולם;

הסוג הראשון, אלו אנשים שבוחרים להתעלם מהעובדה שהיום כולם יכולים ללמוד מה שהם רוצים, מתי שהם רוצים ואיך שהם רוצים, ככה שזה רק בידיים שלהם אם ללמוד על נושא מסוים או לזרוק את זה לפח.

הסוג השני, אלו אנשים שבוחרים לנצל את מה שהעולם מעניק לנו, ולשאוב ממנו את כל מה שאפשר, בשביל להחכים, ללמוד, לחקור, להתנסות, ובכך להגשים את החלומות שלהם ולהתפתח.

לא סתם רוברט קיוסאקי כתב בספרו שמי שיש בידו את המידע, הוא זה שהממון בידו. 

ידע זה כח, וידע זה הכלי ששובר את השוויון בין בני אדם. 

בפשטות, ידע, בכל תחום בחיים, זהו כלי הכרחי להצלחה, והיום בעידן המדיה שכמות הידע בלתי מוגבלת ונגישה לכולם, הבחירה נמצאת בידיים של כל אחד ואחד מאיתנו, אנחנו רק צריכים להחליט לאיזה סוג אנשים אנחנו משתייכים.

אז איך כל זה קשור לשיווק שותפים?

יש כל כך הרבה דרכים לעשות כסף. שיווק שותפים או באנגלית- affiliate marketing, זו אחת מהם וכנראה שגם הדרך הכי מומלצת בעידן של היום. כיום, יש הרבה ידע בתחום, אבל לא בהכרח בצורה מסודרת ופרקטית.

ריכזתי כאן את כל הפרטים על מה זה שיווק שותפים, איך אנשים שלא שמעו אף פעם על התחום יכולים ללמוד שיווק שותפים למתחילים מ- 0, וכמובן איך עושים את זה בכיף מכל מקום רק בעזרת מחשב וחיבור WIFI?

שיווק שותפים בהקבלה לנדל״ן, הגיוני?

אז שיווק שותפים זה כמו תיווך. דמיינו לעצמכם מתווך נדל״ן. מה מתווך נדל״ן עושה? מחבר בין בעלי דירה לאנשים שמחפשים לקנות דירה. SIMPLE AS THAT . 

בואו נדמיין סיפור נחמד.

היה היה מתווך נדל״ן. למתווך שלנו קראו יוסי.

יוסי מצא בתל אביב בחור נחמד בשם דני. לדני יש דירה, והוא רוצה למכור את אותה ב- 1,000,000 ש״ח, אבל מה? לדני אין כח לחפש אנשים שיבואו לקנות ממנו את הדירה, אז הוא חיפש מישהו שיעשה בשבילו את העבודה תמורת עמלה של 25% מסך מחיר הדירה.

הגיע יוסי המתווך שלנו ואמר לדני בעל הדירה, בוא, אני יעשה בשבילך את העבודה ואם אני ימצא מישהו שיקנה ממך את הדירה, תביא לי 25% מהרווח כמו שסיכמנו.

עברו יומיים, ויוסי מצא בחור שרוצה לקנות את הדירה מדני.

אחרי משא ומתן שערך מספר דקות בודדות, יוסי הצליח למכור לבחור את הדירה של דני, ודני קיבל 1,000,000 ש״ח לכיס. זוכרים את מה שסוכם בהתחלה? מעולה!

דני בעל הדירה סיכם עם יוסי המתווך, שאם הוא מוכר לו את הדירה, יוסי יקבל 25% מסכום הדירה, וכך היה.

דני בעל הדירה הביא ליוסי המתווך את העמלה כפי שסוכם, ויוסי הלך הביתה עם 250,000 ש״ח מרוצה מעצמו ושמח שהצליח לעזור לדני החמוד.

סיפור נחמד? מעולה, איזה כיף שנהנתם.

ככה בדיוק שיווק שותפים מתנהל, אחד לאחד. 

שיווק שותפים זו בעצם הדרך של המוכרים והקונים להגיע אחד לשני, בעזרת המשווקים. 

המוכרים מביאים את המוצרים, המשווקים מפרסמים את המוצרים שלהם ברחבי האינטרנט, והלקוחות קונים מהם.

כל פעם שגולש באינטרנט עושה את הפעולה שהמשווק רוצה שיעשה, בין אם זה להשאיר פרטים, או לרכוש מוצר מסוים, המשווק מקבל מבעל המוצר עמלה כספית מסוימת שנקבעה מראש.נשמע פשוט? אחלה, הכנתי הדרכה במיוחד בשבילך שמרחיבה בדיוק על זה.

נעשה את זה יותר פשוט. בואו נבין מי הם השותפים בכל קניה שיש באינטרנט?

  • בעלי המוצר
  • משווקי שותפים
  • רשתות שותפים
  • אנשים שקונים ברחבי האינטרנט

נפרט על כל אחד בעזרת תרשים קטן:

בעלי המוצר:

אז בעלי המוצר בפשטות, הם אנשים שיש להם מוצר משלהם והמטרה שלהם זה למכור אותו לכמה שיותר אנשים. המוצר יכול להיות מוצר פיזי ממש כמו בקבוק או שולחן, אבל הוא יכול להיות גם מוצר דיגיטלי, שכאן זה נהיה יותר מעניין. מוצר דיגיטלי הוא בעצם קובץ/מסמך דיגיטלי מסוים שיש בו מידע מרוכז בצורה נוחה וברורה. מוצרים דיגיטליים יכולים להיות קורסים, מדריכים, ספרים דיגטליים, סרטוני הדרכה וכו׳..

היופי במוצרים הדיגיטליים זה שאפשר לשכפל אותם כמה שנרצה בלחיצת כפתור ללא התעסקות בסחורה, ספקים וכו׳..

משווקי השותפים:

משווקי שותפים, הם האנשים שמביאים את המוצרים של בעלי המוצרים לחזית האינטרנט, ובעצם גורמים למוצרים להימכר. איך הם עושים את זה? ע״י שיווק בכל מיני פלטרפורמות ברחבי האינטרנט. אפשר לשווק היום כמעט כל מוצר בכל פלטפורמה שיש. לדוגמא, אפשר לשווק את בוקינג בפייסבוק, את Colgate באינסטגרם, את איקאה בגוגל ואת ״קורס החיטוב לנשים שיהפוך אותך תוך 21 יום לכפילה של נטע אלחימיסטר, עם פס בבטן ורווח בין הרגליים כמו שאת חולמת״ אפשר לשווק ביוטיוב בלי שום בעיה, והרשימה עוד ארוכה..

בקיצור, בלי משווקי השותפים כנראה ש80% מהמוצרים בעולם לא היו נמכרים, יש להם תפקיד מאוד חשוב במשפך!

רשתות שותפים:

רשת שיווק שותפים (תוכנית שותפים) זה בעצם המקום בו נמצאים המוצרים שמוכנים לשיווק. יש המון רשתות שותפים אבל אם נקביל את זה לחנות נעליים, אז החנות זו רשת השותפים, והמוצרים הדיגיטליים יהיו הנעליים. לכל רשת שותפים יש הנחיות משלה והרשאות לגבי מה מותר ומה אסור לעשות, וכדאי לעבור על ההוראות האלו לפני שמתחילים לשווק כל מוצר שנמצא בתוכנית השותפים, כדי לעמוד בכללים של התוכנית ולא להיכנס לבעיות בעניין הזה. 

לכל תוכנית שותפים יש אותו רעיון. לשים מוצרים על המדף, ולתת למשווקי השותפים לפרסם באינטרנט.

בישראל רשת השותפים המובילה ביותר היא רשת scream, ויש בה מגוון רחב של מוצרים דיגיטליים שאפשר לשווק.

בנוסף, אפשר לעשות היום שיווק שותפים על כמעט כל מוצר שיש היום בשוק. אפשר לעשות שיווק שותפים באמזון, שיווק שותפים ב- אלי אקספרס, שיווק שותפים בבוקינג וכו׳.. כמעט כל אתר גדול שאתם מכירים יש לו תכנית affiliate ואפשר לקחת את זה להמון מקומות.

אנשים שקונים ברחבי האינטרנט:

נעים מאוד תכירו- אתם. 

אתם אנשים שקונים באינטרנט וככל הנראה כל אחד מכם קנה לפחות פעם אחת בחייו ממשווק שותפים. ככה האינטרנט בנוי היום ומי שלא יודע לשים לב, פשוט לא רואה את זה. אין עם זה שום בעיה אבל טוב שתדעו שכנראה גם אתם, קניתם בעבר ממישהו ששיווק והרוויח עמלה על הקנייה שלכם.

הייתם רוצים להיות הבחור הזה? זה ממש פשוט. 

כל מה שאתם צריכים לעשות זה לעשות קורס שיווק שותפים שיביא לכם תוצאות תוך 3 שבועות, גם אם אין לכם ניסיון בתחום ומעולם לא שמעתם על התחום הזה, רק במחיר של 10,000 ש״ח מוגבל ל30 משתתפים ראשו.… סתם סתם מה נבהלתם?

הסירו דאגה מליבכם, לא באתי למכור לכם כלום.

אחרי שהבנו מי הם השותפים בכל מעמד קנייה אינטרנטי, חשוב להבין את היתרון היחסי של שיווק שותפים, בשונה מכל צורת שיווק או מכירה אחרת שיש ברחבי האינטרנט.

שיווק שותפים זה מצב של WIN WIN SITUATION.

מצב שבו כל הצדדים בעסקה מרוויחים. בעלי המוצרים מקבלים לקוחות לקניית המוצריים שלהם ומרוויחים עליהם כסף, ומשווקי השותפים מביאים לבעלי המוצר את הלקוחות ומקבלים עמלה על עבודתם. בלי כל אחד מהצדדים והעבודה שלו, אף צד בשותפות לא היה מרווח. בלי בעל המוצר אין מה למכור, ובלי המשווק אין מכירות. מאוד פשוט. לכן היתרון של השיווק שותפים הוא בלתי מנוצח ויוצר סיטואציה ששני הצדדים יוצאים מרוצים ומורווחים כי כל צד רוצה לעשות חיים קלים לצד השני, שבסוף זה מוביל להצלחת שני הצדדים.

איך יודעים שהמכירה הגיע ממני ובאמת אקבל את העמלה?

פשוט מאוד. לכל משווק יש affiliate ID ייחודי משלו, שזה בעצם כמו ת.ז קטנה שנמצאת בקישור שהוא מפרסם, וכך בעצם בעל המוצר רואה איזה משווק הביא לו את המכירה, ולפי זה הוא יודע למי לשלם את העמלה.

איך זה נראה בפועל?

לכן, אין שום דאגה שהמכירה שהגיעה דרך משווק מסוים לא תספר לו ולא תיחשב. הכל ספור וברור והמשווק מקבל את העמלה שלו לפי מספר ההמרות שהצליח לעשות לאותו מוצר.

איך מתחילים לעשות שיווק שותפים (אפיליאציה)?

נניח ואתם אנשים שלא מבינים כלום בטכנולוגיה או מחשבים, ואתם מאמינים שהמקצוע הזה פחות בשבילכם, אני שמח לומר שיש לי את הפתרון בשבילכם. הכנתי מדריך קצר, שיסביר איך מתחילים לעשות שיווק שותפים ואיך להרוויח מזה כסף לחשבון הבנק שלכם, גם אם אין לכם מושג בכלל איך פותחים כרטיסייה חדשה בגוגל כרום.

הדרך פשוטה מאוד והיא מורכבת מ- 6 שלבים.

שלב 1- בחירת נישה

השלב הראשון בשיווק שותפים, זה למצוא את הנישה שאותה תרצו לשווק. זה יכול להיות כל דבר בכל נושא. היום מוכרים הכל ואפשר לשווק הכל. אתם לא צריכים להיות מומחים בנושא שתבחרו, אתם צריכים להתחבר אליו כדי שיהיה לכם יותר קל ויותר כיף לשווק ולעשות את העבודה.

לכל תוכנית שותפים יש רעיון מרכזי של מוצרים שנמכרים בה, ובתוכה יש המון נישות קטנות שבהם אפשר לעשות סדר ולבחור את מה שמתאים לכם.

לדוגמא:

אפשר לבחור לשווק מוצרים פיזיים מאמזון בנישה של חיות מחמד, או אפילו דוגמא מהקצה השני, לשווק קורס דיגיטלי בנישה של העצמה נשית.

יש המון נישות בכל נושא שרק תרצו רק צריך להחליט מה תרצו לשווק לפי מה שנוח לכם.

שלב 2- בחירת רשת שותפים

שלב בחירת רשת השותפים הוא שלב קריטי, מהסיבה שלכל רשת שותפים יש סגנון משלה בבחינת המוצרים שהיא מוכרת. רשת אחת תמכור מוצרים פיזיים, רשת אחרת תמכור חופשות, רשת אחרת תמכור מוצרים דיגיטליים, ורשת אחרת בכלל תהיה עם אופציה לעשות שיווק שותפים ללא אתר, רק להביא לקוחות ולסגור עסקאות בצורה טלפונית. לכל רשת יש את הייחודיות שלה ואת הדרך שבה היא עובדת, ולנו כמשווקי שותפים זה מעולה, כי אנחנו רק צריכים לבחור את סגנון המוצר שאותו נרצה לשווק, ואז לבחור את הרשת המתאימה לו. 

כיצד נבחר רשת שותפים:

בשביל לבחור רשת שותפים צריך לבדוק כמה דברים:

  1. סוג המוצר- לראות שהרשת מתאימה לסגנון המוצר שאנחנו רוצים לשווק. אם זה מוצר פיזי, נבדוק באתרים בהם מוכרים מוצרים פיזיים ולהפך.
  2. עמלות- לבדוק את סכומי העמלות אותם נקבל על כל מכירה שנסגור. כולנו בני אדם ואני מניח שכולנו רוצים לעשות כסף, ולכן צריך לבדוק את סכומי העמלות אותם נקבל ברשת השותפים, ולפי זה לראות איפה הכי משתלם לנו להכנס כמשווקים.
  3. תחרות- לכל תוכנית שותפים יש מספר מסוים של משווקי שותפים שמשווקים מוצרים מסוימים, וזה דבר טוב ודבר פחות טוב. מצד אחד זה מעולה כי זה אומר שהרשת או המוצר טובים ו״יש עם מה לעבוד״ כלומר המוצר מוכר ועובד ולכן יש עליו תחרות. מצד שני יש תחרות וצריך לראות עד כמה שווה לנו להשקיע אנרגיה במשהו שיש עליו כלכך הרבה עיניים ותחרות עם משווקים אחרים.

מטבע, סוג ומועד התשלום- לכל רשת שותפים יש סגנון תשלום שונה, ונרצה לדעת את זה לפני שנבחר בה. אם זאת תוכנית בינלאומית שמשלמת במטבע אחר, נרצה לדעת את זה לפני שנבחר בה, כנ״ל לגבי מועד התשלום(תשלום כל סוף חודש, 10 לחודש, מיד בסוף ביצוע עסקה וכו׳) וצורת התשלום (העברה בנקאית, פייפאל, הגשת חשבונית וכו׳). חשוב לדעת את הדברים האלו לפני תחילת העבודה ברשת כדי לבחור בדרך שהכי מתאימה לכם. חשוב לדעת שתמיד אפשר להחליף רשת שותפים ושום דבר זה לא חתונה קתולית. תצמיד אפשר לעבור רשת אם משהו לא נוח או לא מתאים לכם.

תוכניות שיווק שותפים מובילות

רשת שותפים אליקספרס יתרונות וחסרונות

תוכנית שותפיםיתרונותחסרונות
אליקספרסשם ידוע ומהימן בעסקי המסחר האלקטרוניאנשים לא סומכים על האיכות של מוצרים סיניים ונראה שהם תמיד מניחים שהם עשויים בצורה גרועה ויישברו בקלות, ולכן יכול להיות קשה יותר לשכנע אותם לבצע רכישה.
משלוח עולמי חינםבעוד שאליאקספרס מציע משלוח חינם, כל המוצרים נשלחים מסין, כך שיכול לקחת זמן עד שהמוצרים מגיעים ללקוח (לרוב כ-3 שבועות) מה שעלול להוביל ללקוחות מתוסכלים רבים.
למעלה מ-400 מיליון מבקרים בחודש מיותר מ-190 מדינותאתה תמיד יכול להשתמש באפשרויות אחרות כדי לשלוח את המוצרים כגון DHL, אבל זה יעלה את העלות עבור הלקוח.
מעל 100 מיליון מוצריםשיעור המרה נמוך בהשוואה לאמזון ופלטפורמות מסחר אלקטרוני אחרות.
אתה קונה ישירות מיצרנים, כך שאתה יכול לקבל עסקאות טובות בהרבה, במיוחד בהשוואה לפלטפורמות מסחר אלקטרוני אחרותשיעור העמלה הממוצע הוא בסביבות 4% והעמלה מוגבלת ל-$50, כך שגם אם מכרתם פריט של 2,000$, תקבלו רק 50$ במקום 80$ (בהנחה של 4% עמלה).
סרגל הכלים של Sitestrip מקל על יצירת קישורים עמוקים לדפים ספציפיים, כגון דפי מוצר, מבצעים מיוחדים או אפילו תוצאות חיפוש. סרגל הכלים מספק גם מידע מוצר בסיסי, כולל שיעור עמלות משוער וקודי קידום מכירות.זה ממש אבסורדי מכיוון שלקוחות נוטים לקנות מספר פריטים כשהם קונים ב-AliExpress, אז הייתם חושבים שהם יתגמלו שותפים על גיוס לקוחות בעלי ערך גבוה.
היכולת ליצור מזהי מעקב כדי לנטר את הביצועים בערוצים שוניםשותפים יכולים למשוך את הרווחים שלהם רק דרך בנקים בינלאומיים ויש עמלת עיבוד של $15 עבור כל משיכה.
מספר באנרים וקישורי טקסט לבחירהמשך עוגיה של 3 ימים בלבד, כך שאם מישהו ביצע רכישה יותר מ-72 שעות לאחר לחיצה על הקישור שלך, לא תקבל קרדיט על המכירה.
API ציבורי, כך שמפתחים יכולים ליצור בקלות אינטגרציות וכליםאתה יכול למשוך את הרווחים שלך רק ב-20 בכל חודש.
AliExpress יצרה את AliPlugin, שהוא תוסף וורדפרס המאפשר למשתמשים לייבא מוצרים מאליאקספרס בקלות וליצור חנות מקוונתהפורטלים של AliExpress הם ממש באגים. חלק מהתכונות אינן עובדות וצוות התמיכה אינו מועיל במיוחד.
סף משיכה של 16$ בלבדAliExpress לא חולק מספיק מידע על תוכנית השותפים שלהם ויש הרבה מידע סותר באתר AliExpress.
לדוגמה, בעמוד אחד של אליאקספרס כתוב שמשך העוגייה הוא 72 שעות ואילו בדף נחיתה אחר כתוב שמשך העוגייה הוא 24 שעות.
דוגמה נוספת היא שיעורי העמלות, הם טוענים שהם מציעים עד 50% עמלה, אבל במציאות, לא מצאנו שיעורים גבוהים מ-9%.

תוכניות שותפים אמזון יתרונות וחסרונות

תוכניתיתרונותחסרונות
אמזוןבניית קישורי שותף קלהאין הסוואת קישור
הרשמה בחינםהכוונה למוצר אחד
אמזון בנויה למכירות קל לבצע המרותמגבלות מוצרים בנישות מסויימות
המון מוצרים לקדםמשך זמ העוגיה (זיכרון) תקף ל 24 שעות
קבלת עמלה על כל מוצר שנקנה במשך זמן העוגיה (זיכרון)תנאי שימוש מבלבלים
לא ניתן לשלב קישורים באימייל
עמלות נמוכות ביחס לתוכניות שותפים אחרות
שירות לקוחות חלש
הוספת תמונת מוצר קשה
בעיות תמחור
מציאת affliate ID יכולה להיות מאתגרת
בעיות בתשלומים

תוכנית שותפים איביי יתרונות וחסרונות

רשת שותפים יתרונותחסרונות
איבייאתה יכול להשיג סטטוס VIP אם אתה יכול להוביל מספיק תנועההעוגיה של 24 שעות היא קצרה
אף אתר מכירות פומביות אחר לא מתקרב מבחינת זיהוי המותגמבנה עמלות מבלבל לפעמים
מיליוני פריטים שאתה יכול למכור באמצעות קישורי שותףמכסים על כמה אתה יכול להרוויח למכירה, ללא קשר לשווי המכירה
80% מכל המוצרים באיביי הם חדשים
השוק האמיתי היחיד עבור אותם פריטים אולטרה-נישתיים
מבחר ממש נחמד של כלי שותפים וקריאייטיבים
לוח בקרה אינטואיטיבי
סף תשלומים ב-eBay נמוך מאוד

שלב 3- בחירת מוצר

אחרי שבחרנו נישה שאותה נרצה לשווק כמו כן בחרנו רשת שותפים שממנה נבחר את המוצרים שלנו, הגיע שלב בחירת המוצר. בחירת המוצר צריכה להתבצע אחרי שבדקתם כמה דברים. ממש דומה לתהליך שעשיתם בבחירת רשת השותפים:

  1. נישה- בחרו מוצר שבנישה שבחרתם בהתחלה. אם בחרתם בנישה של חיות מחמד ובחרתם לשווק דרך רשת השותפים של אמזון, אז בחרו מוצר מתוך האופציות הללו ושווקו אותו. לדוגמא: קערות אוכל לכלבים, חבלי נשיכה לכלבים, פפיון לחתולים. אפשר לעוף בדמיון ולשווק כל מוצר שקיים ברשת, רק צריך לדעת איך לעשות את זה נכון.
  1. עמלה- כמו מקודם, אני מניח שכולנו רוצים לעשות כסף, ולכן נצטרך לבדוק כמה עמלה נקבל ממכירת כל מוצר. האמנות העדינה היא לדעת למצוא מוצר מתאים בין רמת השיווק שלנו לבין המחיר של המוצר הנמכר וקהל היעד שלו. אם המוצר יקר ויש לו קהל יעד מאוד רחב ואנחנו משווקים לא מספיק מנוסים, כנראה שלא נצליח לעשות יותר מידי עסקאות ולמכור את המוצר. ולהיפך, אם העמלה נמוכה ונצטרך לעשות המון עסקאות כל יום בשביל שזה יהיה לנו רווחי וזה מעל ליכולות השיווק שלנו, כנראה שנצטרך לחפש מוצר אחר. לכן צריך לדעת להתאים את רמת השיווק שלנו, לרמת הקושי של מכירת המוצר לעמלה שאותה נרצה לקבל על כל מכירה.
  1. התאמה לכם המשווקים- כמו בכל דבר בחיים, אם אתה לא נהנה מזה אתה לא באמת תצליח לעשות את זה כמו שצריך. משמע, אם תבחרו מוצר שאתם לא מתחברים אליו בשום צורה, לא תצליחו לשווק אותו ולהגיע לתוצאות כמו שהייתם רוצים. לכן חשוב מאוד לבחור מוצר שנוח לכם לשווק אותו מבחינת כמה קל לכם וזורם לכם לכתוב עליו מודעות וכמה נוח לכם לחשוב על הנושא בצורה יצירתית ומיוחדת.
  1. חומרי עזר לשיווק- לכל מוצר בדר״כ יש חומרי עזר לשיווק שאותם מכין בעל המוצר. בדר״כ, לפני השקת המוצר, בעל המוצר חושב על דרכים וחומרים שיעזרו למשווקי השותפים לשווק בצורה קלה וטובה שיניבו תוצאות, כי כמו שכתבתי מקודם שיווק שותפים זה מקצוע של WIN WIN. לשני הצדדים יש מטרה להרוויח, ולכן אנחנו בתור משווקים, נרצה לראות איזה בעל מוצר הכין לנו את חומרי העזר הכי טובים, וזה יהיה עוד אינדיקטור שיעזור לנו לבחור איזה מוצר נרצה לשווק. 

שלב 4- בחירת פלטפורמת שיווק

בעצם כל רשת חברתית, או כל אתר שמייצר מספיק תנועה, יכול להיות פלטפורמת פרסום. ובכל זאת, מה הופך פלטפורמה אחת יותר טובה מהשניה? 

כמו שכתבתי בהתחלה בפירוט על מי הם משווקי השותפים ומה הם עושים, אפשר לשווק כמעט כל מוצר בכל פלטפורמה שיש היום ברחבי האינטרנט. פלטפורמת שיווק יכולה להיות כל רשת שאתם מדמיינים כי הרי בכל אתר שאתם נמצאים היום באינטרנט (אפילו במשחקים בטלפון הנייד), יש פרסומות, לכן זו הוכחה שבשיווק דיגיטלי אפשר להגיע לכל מקום ברחבי האינטרנט, עכשיו רק צריך לבחור איפה.

אז כמו שאמרנו יש כמה מוקדי פרסום מרכזיים.

יש את הרשתות החברתיות ויש אתרי אינטרנט גדולים בהם ניתן לשווק. 

נרחיב עליהם קצת.

רשתות חברתיות

ביניהם נמצאות הגדולות כמו פייסבוק ואינסטגרם, בשנים האחרונות גם טיקטוק הצטרפה אליהם. ברשתות החברתיות יש כמה אופציות לשיווק. שיווק אורגני ושיווק ממומן. שיווק אורגני זהו שיווק חינמי שבעצם הרעיון שלו זה ליצור קהילה, ולפרסם תכנים הקשורים לנישה שלכם או למוצר שלכם וככה למכור ממנו בצורת שיווק חינמית על ידי הגדלת הקהילה שלכם ויצירת ״קשר אישי״ איתם על ידי שיתוף אישי על החיים שלכם והיום יום שלכם. 

שיווק ממומן לעומת זאת, קורה בצורה ממומנת כמובן ע״י תשלום כספי לרשתות החברתיות בתמורה לפרסום התכנים שלנו. השיווק הממומן יראה בפועל ממש כמו פוסטים ותכנים שמשתמשים רגילים העלו(לצד כיתוב המילה- ״ממומן״), וזה יתרון משמעותי כי זה ממש נראה חלק מהתכנים הרגילים ברשת, רק שזה מכיל תכנים שיווקיים שאותם אנחנו בחרנו לפרסם. השיווק הממומן נעשה בצורה אנונימית לגמרי וכל משווק יכול לפרסם מה שהוא רוצה בלי שידעו מה הזהות שלו ומה הוא עושה עושה בחייו האישיים. לכל המאמינים שמשווקים בעצם חושפים את עצמם וחייבים לפרסם דרך הדף הפרטי שלהם, אתם טועים. אני הכנסתי 15k₪ בחודש משיווק שותפים בלי שאף ידע איך קוראים לי ואיזה תחתונים לבשתי הבוקר.  

אתרי אינטרנט

ביניהם נמצאים גוגל, יוטיוב, אווטבריין, טאבולה ועוד.. באתרי האינטרנט הגדולים, כמו ברשתות החברתיות, ניתן לעשות גם שיווק אורגני וגם שיווק ממומן. שתי צורות השיווק- גם האורגני וגם הממומן יעשו באותה צורה שהסברתי קודם לכן, רק שכאן זה לא קורה ברשת חברתית. זה קורה באתר אינטרנט וצריך לעשות את ההתאמות הרלוונטיות. קהל היעד שונה, כמות התנועה שונה, צרכי הגולש שונים ומטרת הגולש שונה. 

אחרי שהבנו את ההבדלים בין הרשתות החברתיות לבין אתרי האינטרנט,

נרחיב על ההבדלים בין הפלטפורמות השונות:

פלטפורמת שיווקיתרונותחסרונות
גוגל- מנוע החיפוש הפופולרי בעולם. אפשר לשווק בו בעזרת google ads ולבנות מודעות שיראו ממש כמו חיפוש רגיל בגוגל(לצד המילה- ״ממומן״)פלטפורמה מעולה מהסיבה שהקהל מגיע לחפש משהו ספציפי ולי יש את הפתרון הספציפי לבעיה שהוא מחפש. רק אם מישהו יחפש את מה שאני משווק, אני אופיע לו. אין לי את היכולת להגיע לאנשים מעבר לחיפוש שלהם.
יוטיוב– חלק מהשיווק בגוגל(נקרא גם רשת המדיה), אפשר לשווק סרטונים המסבירים על המוצר שאנחנו מוכרים ויש לנו 5 שניות שהגולש לא יכול לדלג! לכן נצטרך להשקיע בהם ברמת השיווק כדי להשאיר את הגולש איתנו, ואחר כך כמובן להמשיך לעניין איתנו שישאר עד הסוףניתן להגיע לכל בן אדם ולכל מקום בארץ מהר מאוד. לא תלויים בחיפוש של הגולשים, ומאוד קל לשיווק.מאוד קל להעביר מסרים באמצעות וידאו והמסר עובר ככה בצורה יותר מוחשית וברורה.צריך תקציב גבוה בשביל להגיע להרבה אנשים, אין יכולת טובה לדייק את הקהל בישראל.
פייסבוק / אינסטגרם– הרשתות החברתיות המובילות בעולם, בעלות הקהל הכי גדול והכי פעיל. השיווק בהן דומה לפוסטים רגילים ברשת אך לא במדויק.(לצד המילה- ״ממומן״)בניגוד ליוטיוב, לא דרוש תקציבים גבוהים במיוחד בשביל להתחיל! בנוסף, אפשר לדעת הכל על כל גולש ברשת החברתית, ולכן יש יכולת דיוק בקהל היעד גבוהה מאוד שמאפשרת למשווק להגיע לאנשים ספציפיים מאוד. בפייסבוק ואינסטגרם יש המון שטחי פרסום עם המון אפשרויות(פיד, סטורי, עמודה שמאלית, מארקט פלייס, הודעות פרטיות, משחקים וכו׳..)נהלים מאוד קשים ומחמירים בנוסף לשינויי המערכת שקורים באופן תדיר. מי שעובר על הנהלים מורחק באופן מיידי משיווק ממומן ברשתות הללו, ולא כדאי להסתבך עם זה!
טיקטוק- רשת חברתית יחסית חדשה לפרסום ממומן, בעלת קונספט ייחודי של סרטונים בלבד! הסרטון ממלא את כל המסך ולכן הגולש שבוי בתוך האפליקציה, שזה טוב מאוד לשיווק כי הגולש ״איתנו״.שיווק זול יחסית לכמות החשיפה שמקבלים.יתרון שהוא גם חסרון: הגולש שבוי בתוך האפליקציה ולכן זה אתגר גדול להוציא אותו לראות את התכנים שאנחנו משווקים. כמו בפייסבוק ואינסטגרם, מדיניות פרסום מחמירה מאוד ולא כדאי לחרוג מזה.
אווטבריין/טאבולה- נקראים גם פלטפורמות נייטיב. אתרי פרסום המשווקים באתרי חדשות, באתרי אינטרנט גדולים בעלי טראפיק גבוה. השיווק בהם נראה כמו כתבות וזה ממש נראה כאילו הפרסומת היא כתבה כחלק מהאתר.קל מאוד להרים קמפיינים לשיווק.קהל יותר בוגר שצורך את התכנים שלנו ומוכן יותר לשבת ולקרוא ובסוף גם לשלם יותר.נדרש תקציב גבוה לפרסום, כמו כן צריך לדעת לכתוב כתבות תוכן ארוכות.

שלב 5- יצירת קמפיין ופרסום

השלב הכמעט אחרון בשיווק שותפים, הוא שלב יצירת הקמפיין. המטרה בשלב הזה כמובן זה לבנות קמפיין שמכיל כמה מודעות ולהתחיל לפרסם ברשתות השונות לפי מה שבחרנו.

בשלב הזה נפעל לפי הוראת הפלטפורמה שבחרנו ולפי נהלי הפרסום שלה. כמו שציינתי קודם לכן, לכל פלטפורמה יש את החוקים שלה וצריך לכבד אותם כדי שנוכל לשווק דרכה.

כמו כן, כל פלטפורמה דואגת להסביר כיצד מעלים קמפיינים לרשת וכיצד ניתן לגרום להם להגיע לכמות החשיפות הגדולה ביותר. 

לשלב הזה מתנקז כמעט כל המיומנות של המשווק וזה השלב החשוב ביותר. יש כמה דברים שחשוב לעשות בשלב הזה כדי שהקמפיין יצא לאוויר בצורה טובה.

  1. בחירת תקציב- צריך לבחור תקציב פרסום מתאים שיביא חשיפה לקמפיין ומצד שני יהיה משתלם למשווק. האמנות העדינה היא להתחיל בטסט ממש כמו ניסוי וטעיה ולראות כמה אני מוציא ביום וכמה חשיפה אני מקבל והאם זה מתאים למטרות שלי. 
  1. טרגוט(מלשון Target)- כמו שכתבתי קודם לכן, אפשר לשווק לקהלי יעד מאוד ספציפיים עקב המידע שהאינטרנט מספק לנו על כל גולש וגולש. אפשר לבחור למי לשווק בצורה מאוד מדויקת וחשוב לבחור למי לשווק כדי שהמוצר שלנו יגיע לאנשים שאנחנו רוצים שהוא יגיע אליהם. 
  1. קופירייטינג- או בקיצור, קופי. אחת המיומנויות החשובות של כל משווק זה קופירייטינג. קופירייטינג זה היכולת לדעת לכתוב בצורה משכנעת לגולש, כדי לגרום לו לעשות את הפעולה שאנחנו רוצים שיעשה. יכול להיות שזה יהיה להירשם לעמוד מסוים, ויכול להיות שזה יהיה לרכוש מוצר שלנו. בלי קופי טוב המודעה שלנו תיראה כמו זבל, ואנשים פשוט ימשיכו הלאה. קופי גרוע מרחיק לקוחות וחשוב מאוד לדעת איך עושים את זה טוב כדי למשוך אנשים למודעה שכתבנו ולגרום להם לעשות את מה שאנחנו רוצים.
  1. קריאייטיב- בנוסף לקופי, חשוב לדעת להוסיף תכנים יצירתיים כמו תמונות / סרטוני וידאו / צבעים, ועוד כל מיני דברים שיבליטו לנו את המודעה שלנו. הקריאייטיב מושך את תשומת הלב של הגולש וגורם לו להתעכב עליה ולצפות במה שכתבנו או צילמנו. חשוב מאוד לדעת לשלב את הקריאייטיב באופן חיובי ולא מוגזם כדי שזה לא יגרום לפעולה ההפוכה.

שלב 6- אופטימיזציה

עקרון פארטו, הידוע גם בשם ״חוק 80-20״, הוא חוק שנוסח על ידי הכלכלן האיטלקי וילפרדו פארטו, שאומר כי במקרים רבים, 80% מהפעילות מקורם ב-20% מהגורמים הפעילים. 

הדבר הזה אומר שכמעט בכל דבר שאנחנו עושים, 80% מהדברים גורמים ל20% האחרים להיות ככה. אם נקביל את זה לשיווק באינטרנט ואופטימיזציה, אפשר להבין ש80% מההכנסות הקמפיין שלנו, מגיעים מ20% מהלקוחות. כלומר רוב הכסף, מגיע רק מחמישית מהקהל שאליו פרסמנו!

זה נתון מטורף ובואו נבין איך זה קשור לאופטימיזציה.

אופטימיזציה היא השלב שבו אנחנו עוברים על הקמפיין שכבר רץ ברחבי האינטרנט ומסתכלים על הנתונים שלו. כמה כסף הוא הוציא? כמה הכניס? לכמה חשיפות הגיע? איזה קהל הכי התעניין בו? איזה גיל? איזה מגדר? ועוד כל מיני נתונים שאפשר להסתכל אחרי שהקמפיין צבר כמה ימים של עבודה. 

אחרי שהסתכלנו על הנתונים הללו, אנחנו יכולים לשבת ולראות מאיפה נכנס הכי הרבה כסף ומאיפה הכי פחות, ואז לפי הנתונים האלו, לדעת להעביר את התקציב השיווקי שלי ממקום למקום כך שרוב הכסף יהיה במקומות שמכניסים לקמפיין הכי הרבה כסף. החוכמה היא לדעת לשחק עם הקמפיין ולהעביר את התקציב ממקום למקום כך שיניב לי את התוצאות הכי אפקטיביות.

השלב הזה הוא השלב הכי קריטי בשיווק מהסיבה שזה השלב שגורם לשיווק שלנו להמשיך לעבוד טוב ולא להיתקע במקום, כי כל מוצר שנשווק, אחרי זמן מסויים כבר ירד לו הערך ועם הזמן הוא יהיה נדוש, אבל אם מכניסים את האופטימיזציה למשחק, הכל נראה אחרת ואפשר להמשיך לשווק לאנשים הרלוונטיים על סמך הנתונים שהוצאנו מהקמפיין.

אם הגעת עד לפה ועשיתם את כל 6 השלבים האלה, כנראה שכבר נכנס לך כסף לחשבון הבנק, וכל מה שנותר זה להמשיך לעשות עוד אופטימיזציה, וללמוד על העולם של השיווק הדיגיטלי, כי אחרי הכל, כתבה אחת, זה לא מה שיהפוך אותך למספר 1 בתחום.

לכן הכנתי לכם סדרת וידאו שמורכבת מ- 4 סרטונים שיסבירו איך לוקחים את מה שלמדת על שיווק שותפים, לרמה הבאה ואיך מנצלים את הידע הכל כך חשוב הזה בשביל להפוך את חייכם מחלום למציאות.

יש עוד הרבה מה ללמוד, אבל תסמכו עליי, אתם תהנו מהתהליך.

בעוד שנה מהיום אתם יכולים להתחיל להגשים את החיים שחלמתם עליהם במקום אחר בלי דאגות על הראש ובלי בוס שצועק עליכם כל יום ראשון, ליטרלי להגשים את המציאות שישבה לכם במאחורה של הראש לפני שהתחלתם לקרוא את הכתבה הזאת.

יש הזדמנויות שחבל לפספס, מגיע לכם לחיות אחרת.

קורס שיווק שותפים חינם

אם הגעתם עד לפה וקראתם את כל מה שכתבנו, לא נרצה להאשיר אתכם בלי ערך מוסף נוסף, לכן הכנו לכם קורס שיווק שותפים חינמי שיסביר לכם בדיוק כצד גם אתם יכולים להתחיל עוד היום לשווק.

שאלות נפוצות

להצטרפות ומידע נוסף
השאירו את הפרטים שלכם ויועץ לימודים יחזור אליכם לשיחת ייעוץ בחינם.